وزیر بهداشت خبر داد

اجرایی شدن بسته‌های بهداشتی از نیمه دوم سال

وزیر بهداشت از اجرایی شدن بسته‌های بهداشتی از نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ سید حسن هاشمی در حاشیه همایش تغذیه کودک با شیر مادر در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: اولویت اصلی وزارت بهداشت پیشگیری و بهداشت است و هر فرد مسئولی به این نکته باور دارد که پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی تاکید کرد: حوزه بهداشت و پیشگیری به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در جلسه اخیر کارگروه بهداشت طرح تحول نظام سلامت تصمیماتی در مورد نحوه اجرای بسته های بهداشتی گرفته و نحوه تامین اعتبارات آن نیز مشخص شد.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: لازم است نهاد های تصمیم گیرنده اعتبارات لازم را به منظور اجرایی شدن این بسته ها در اختیار ما قرار دهند.

هاشمی همچنین در خصوص تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت با بیان این که  همچنان منتظر تخصیص این اعتبار هستیم، از ارائه ریز برنامه های وزارت بهداشت به منظور استفاده از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به دولت خبر داد و افزود: در صورت اختصاص این یک درصد به وزارت بهداشت بیش از 95 درصد از مناطق محروم کشور دارای پزشک می شوند.

وی با بیان این که 80 میلیارد تومان از این اعتبارات برای تامین 51 قلم داروی رایگان بین مناطق روستایی است، گفت: همچنین مکمل های رایگان از این منبع در اختیار زنان باردار نیز قرار داده می شود.

وزیر بهداشت همچنین به پیگیری های انجام شده در خصوص وضعیت مصدومین شیمیایی حادثه سردشت اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که با معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتیم، مقرر شد طی دو هفته آینده مسئولیت و تولیت رسیدگی به مصدومان شیمیایی سردشت به صورت متمرکز صورت گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار