فروش داروهای گیاهی در عطاری ممنوع است

عطاری‌ها تنها می‌توانند فرآورده‌های گیاهی را بصورت فله‌ای به فروش برسانند.

امیرحسین جمشیدی phd گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: عطاری مجاز نیست تا محصول نهایی گیاهان دارویی که ماده موثره آن خارج شده را به عنوان داروی گیاهی به فروش برساند.

وی همچنین با بیان اینکه گیاهان دارویی کمک کننده به درمان هستند تصریح کرد: در مواردی هم این نوع فرآورده‌ها مستقیما برای درمان استفاده شده و پزشک برای بهبود بیماری آنها را تجویز می‌کند که از آن جمله می توان به انواع ملین‌ها و شربت‌های گیاهی ضد سرفه و پمادهای ضد التهاب اشاره نمود.

 وی با تاکید براینکه فرآورده‌های طبیعی که مجوز وزارت بهداشت را دریافت نموده اند نباید در عطاری ها بفروش برسند خاطرنشان کرد: مرجع فروش و عرضه انواع داروهای گیاهی داروخانه‌ها هستند و وجود انواع محصولات و داروهای گیاهی در عطاری‌ها دلیل بر مجاز بودن و مورد تایید بودنشان نیست.

این دکترای داروسازی و phd گیاهان دارویی با اشاره به اینکه از نظر قانونی نیز در برنامه پنجم توسعه به مبحث فرآورده‌های طبیعی اشاره شده است اظهار داشت: در ماده 34 برنامه پنجم صراحتا توسعه فرآورده‌های طبیعی و سنتی جزء وظایف وزارت بهداشت شمرده شده و باید در این زمینه حرکت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار