افخمی نماینده مجلس

قاچاق سوخت، پاشنه آشیل صنعت اقتصادی است

افخمی گفت: مسئولین دولت باید با شناخت و قاطعیت بیشتر از قاچاق سوخت جلوگیری کنند چرا که با گسترش قاچاق تعادل اقتصادی به هم می‌خورد.

بهروز افخمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص دلیل افزایش قاچاق سوخت اظهار داشت: قاچاق سوخت در کشور به علت تفاوت قیمت در کشورهای همسایه و سودآوری‌ای که از طریق قاچاق سوخت بوجود می‌آید است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به واردات بالای سوخت و تفاوت قیمت و یارانه‌ای که به سوخت در کشور تعلق می‌گیرد، قاچاق‌های سازمان یافته شکل می‌گیرد.
 
وی عوامل داخلی و گمرکی را دلایل افزایش قاچاق سوخت عنوان کرد و گفت: مسئولان کشور باید برای ریشه‌کنی معضل قاچاق تدابیر هوشمندانه را اتخاذ کنند.   
 
افخمی در مورد راهکارهای کاهش قاچاق سوخت بیان داشت: دولت باید ورود و خروج سوخت را در سطح خرده و کلان کنترل و نظارت نماید تا جلوی قاچاق سوخت در کشور گرفته شود و باید مجازاتی در این خصوص در نظر گرفته شود چون قاچاق سوخت واقعاً به اقتصاد کشور لطمه می‌زند.
 
وی ادامه داد: مسئولین دولت باید با شناخت، جدیت و قاطعیت بیشتر از قاچاق سوخت پیشگیری کنند و باید قانون مجازات مالی و قانونی در نظر گرفته شود.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: پاشنه آشیل صنعت اقتصادی،‌بحث قاچاق سوخت است که تعادل اقتصادی را بر هم می‌زند.
انتهای پیام/

برچسب ها: سوخت ، صنعت ، قاچاق ، تفاوت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار