رئيس سازمان توسعه تجارت

رویکرد ما تثبیت تعرفه واردات است

رئيس سازمان توسعه تجارت تاکيد کرد : سياست ما در اجراي برنامه هاي دولت بيش از همه بر تثبيت فرايندها و نرخ تعرفه هاي واردات متمرکز شده است و از تغييرات مکرر پرهيز مي کنيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ولي اله افخمي راد  گفت: اولويت و رويکرد نخست در بخش تعرفه هاي واردات ، تثبيت است و با بررسي سالانه و برنامه ريزي ها تلاش مي کنيم در صورت نياز روند کاهشي بدون تنش در بازار داشته باشيم.

وي با تاکيد بر حمايت از واحدهاي تازه صنعتي در مقطع زماني خاص گفت : اين واحد بايد به تدريج بتوانند بدون حمايت تعرفه اي به فعاليت ها و رقابت خود ادامه دهند.

افخمي راد اظهار داشت : کميسيون ماده 1 مسئول بررسي و تصميم گيري درباره نرخ تعرفه هاست و بررسي ها را انجام مي دهد و در پايان سال تغييرات احتمالي را به تصويب دولت مي رساند.

وي گفت: اين کميسيون هم اکنون کارهاي کارشناسي را انجام مي دهد تا اگر به اصلاحات حداقلي نياز باشد، در پايان سال تصويب شود.

افخمي را در باره واردات خودرو هم گفت : در 4 ماه نخست سال تا دو برابر افزايش داشته است اما نگران کننده نيست.

وي تعرفه واردات خودور مانند سال پيش اعلام کرد و افزود:  ورود خودروهاي خارجي به ايجاد رقابت و افزايش کيفيت و همچنين تنظيم بازار کمک مي کند.

افخمي راد تاکيد کرد : ميزان واردات کمتر از 10 درصد توليدداخلي و شامل خودروهاي با حجم موتور کمتر از 250 سي سي است و بالاتر از ان اجازه ورود ندارد.

رئيس سازمان توسعه تجارت در باره بحث هاي حذف ثبت سفارش واردات هم گفت : ثبت سفارش براي واردات کالاست و اطلاعات کالاهاي وارداتي در ان اعلام مي شود.

رئيس سازمان توسعه تجارت تصريح کرد : همه تلاش ما اين است که ارتباط و حضور فيزيکي واردکننده را با دستگاه هاي اجرايي قطع کنيم و از طريق سامانه ثبت سفارش همه اطلاعات و حتي اسناد و مدارک مورد نياز را به دستگاه هاي ذيربط بدهد و بعد براي ترخيص کالاهاي خود به گمرکات اقدام کند.

وي افزود : اين کارها در حال انجام است و سبب خواهد شد فرآيند فعاليت ها سهل تر شود و زمان ورود کالا به کشور سريعتر انجام گيرد که هر وقت کامل شود ، عملياتي خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، تعرفه ، برنامه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار