گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

الگوی ارتباط با رسانه‌ها از نظر رهبر انقلاب / بزرگ‌کردن نقش عبدالحمید جریان‌سازی رسانه‌ای بود / تیتر عجیب یک روزنامه + عکس

حواس پرتی راننده تاکسی بر اثر سقوط هواپیما منجر به مرگ مسافر شد، چهره‌هایی که بعد از خبر درگذشتشان هنوز زنده‌اند!، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 19 مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

رهبر انقلاب کدام مسؤول را "الگو" ارتباط با رسانه‌ها دانستند؟
به گزارش عصرایران، "سردار اسماعیل احمدی‌مقدم" فرمانده کل نیروی انتظامی در نشست امروز اصحاب رسانه با اشاره به عملکردخوب "سردار مؤمنی" تصریح کرد: مقام معظم رهبری تا کنون دو بار فرموده‌اند که سردار مؤمنی الگوی خوبی از ارتباط با رسانه‌ها و مردم است.

احمدی مقدم همچنین به نقل خاطره‌ای از یکی از دیدارهایش با رهبر انقلاب پرداخت و گفت:‌ یکی از سرداران ناجا را برای انتصاب در پست فرماندهی انتظامی تهران در نظر گرفته بودیم و وقتی با رهبر معظم انقلاب طرح موضوع کردم، ‌ایشان اولین سوالی که در این باره مطرح کردند این بود که آیا وی، توان  ارتباطات رسانه‌ای خوبی دارد یا خیر؟‌ و وقتی تأمل مرا دیدند تصریح کردند که کسی باید در نیروی انتظامی فرماندهی کند که قادر به ارتباط مناسب با رسانه‌ها و مردم باشد.

حواس پرتی راننده تاکسی بر اثر سقوط هواپیما منجر به مرگ مسافر شد
ایسکانیوز نوشت: سانحه سقوط هواپیما در بلوار شیشه مینا حواس راننده تاکسی را پرت کرد و منجر به مرگ مسافر و زخمی شدن خودش شد. در حاشیه سقوط هواپیمای نظامی در بلوار شیشه مینا، راننده تاکسی که قصد جابه جایی مسافری را داشت هنگام سقوط هواپیما در این محل به دلیل مشاهده این حادثه به تیر برق برخورد کرد که منجر به مرگ مسافر که خانم جوانی بود شد و خود راننده هم به شدت آسیب دید.

تیترتند و عجیب یک روزنامه ورزشی در حمله به قلعه‌نویی
به گزارش جام، امیر قلعه‌نویی این روزها یک لحظه هم آرامش ندارد. او هنوز درگیر انتقادات بعضی از بازیکنان سابقش است که حالا باید به تیتر عجیب یکی از روزنامه‌های ورزشی هم فکر کند. روزنامه شوت ورزشی در شماره امروز خود یکی از تیترهایش را به انتقاد از سرمربی استقلال اختصاص داده  و با استفاده از یکی از اصطلاحات معروف امیر قلعه نویی به او کنایه زده است. جالب اینکه در این تیتر شاهد عبارتی هستیم که مربوط به مایلی کهن است و او در یکی از انتقادهای معروفش از سرمربی استقلال از اصطلاح "گروهبان قندلی" درباره او استفاده کرده بود.



تبحر 10 ثانیه‌ای عکاس در ثبت لحظه
بیننده ممکن است تصور کند این عکس از داخل دفتر محل کار رییس‌جمهور عکاسی شده است. اما بخش مطبوعاتی کاخ سفید به عکاسان و تصویربرداران یک مهلت بسیار کوتاه داد تا نگاهی از پشت پنجره به داخل دفتر کار رییس‌جمهور داشته باشند. این مهلت ۱۰ ثانیه‌ای کافی بود تا عکاس AP ژاکلین مارتین این عکس را بگیرد.





بزرگ‌کردن نقش عبدالحمید جریان‌سازی رسانه‌ای بود/ اعطای امان‌نامه به ۳۶ نفر
"علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با فارس، پررنگ‌ کردن نقش "مولوی عبد الحمید" را در زمان آزادسازی گروگان‌ها جریان‌سازی رسانه‌ای دانست و گفت: درحالی که برخی دستگاه‌های امنیتی درخواست داشتند این فرد در زمان آزادی مرزبانان حضور داشته باشد اما من موافقت نکردم، اکنون که دولت تغییر و فضا باز شده بخشی از جریان‌هایی که با هم در رقابت هستند این آزادی را برای بخش مختلف جامعه برنمی‌تابند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: افرادی که در این گروه و جریان عضویت یافتند، افرادی بی‌سواد هستند. ما الان بحث اعطای امان‌نامه را شروع کردیم که کلی می‌تواند در بحث جداسازی و بازگرداندن موثر باشد .طی همین 50 روز گذشته حدود 36 نفر را امان نامه دادیم. دستگاه اطلاعات، سپاه و ارگان‌های نظامی و انتظامی سوابق را استخراج می‌کنند و سپس افراد دارای نفوذ می‌روند و با اینها صحبت می‌کنند. در صورت ندامت از کردار گذشته درخواستی می‌آورند که وارد مرحله کارشناسی و دعوت می‌شوند. چنانچه طرف خودش اعلام آمادگی کند بر روی سابقه افراد تحقیق و زمینه را برای جداسازی فراهم می‌کنیم.

چهره‌هایی که بعد از خبر درگذشتشات هنوز زنده‌اند!
ایسنا نوشت: سیمین دانشور تا چند سال پس از انتشار خبر درگذشتش زنده بود. خبر درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی نه‌تنها در دوره بیماری اخیر، که چند سال پیش در ایام نوروز، در یکی از رسانه‌ها منتشر شد. رسانه‌ها دو سال پیش خبر درگذشت ابوالفضل پورعرب را به نقل از اظهارات یک مدیر سینمایی در یک نشست خبری منتشر کردند. از محمدعلی کشاورز تا ثریا قاسمی، تا رابعه اسکویی، هر چند وقت یک‌بار مجبور شده‌اند خبر درگذشتشان را تکذیب کنند. واقعا چطور می‌شود که علاوه بر افراد باربط و بی‌ربط، رسانه‌هایی که قرار است اصل صحت را بر سرعت ترجیح دهند، در انتشار خبر درگذشت مشاهیر تعجیل می کنند؟

در این بین شبکه‌های اجتماعی مثل وایبر، فیس‌بوک و ... هم بر انتشار هیچ خبری آنهم با ذکر جزئی‌ترین جزییات دست رد نمی‌زنند والبته در پی آن شایعات هم شکل می‌گیرد و تشخیص اخبار نادرست در بین حجم بالای خبری که درباره‌ یک موضوع واحد منتشر می‌شود، سخت به نظر می‌رسد.

پنج چیزیکه نداشته باشی، همیشه دل نگرانی
عقیق نوشت: امام جعفر صادق عليه‏‌السلام فرمودند: پنج چيز است كه هر كس يكى از آنها را نداشته باشد، همواره در زندگى‌‏اش كمبود دارد و كم خرد و دل نگران است: اول، تندرستى، دوم امنيت، سوم روزى فراوان، چهارم همراهِ همرأى.

راوى پرسيد: همراهِ همرأى كيست؟ امام فرمودند: همسر و فرزند و همنشين خوب و پنجم كه در برگيرنده همه اينهاست، رفاه و آسايش است.

استقلالی‌ها از ترس سقوط هواپیما می‌‎خواهند با اتوبوس به اصفهان بروند!
به گزارش تسنیم، تمرین نوبت صبح امروز (یکشنبه) تیم فوتبال استقلال از ساعت 11 و 30 دقیقه در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد که محمود فکری و میرشاد ماجدی، مربی و سرپرست استقلال نیز در تمرین امروز شرکت نداشتند. سقوط هواپیما ابراز تأسف و البته نگرانی بازیکنان استقلال را هم به دنبال داشت. آنها تأکید داشتند که بهتر است برای رفتن به اصفهان جهت دیدار مقابل سپاهان به جای هواپیما از اتوبوس استفاده کنند.

بعد از "پالم"‌ حالا نوبت "آفتاب‌گردان" رسید
هنوز شوک خبر استفاده از روغن غیرمجاز "پالم" در صنایع غذایی کشور فروکش نکرده است که که یک مقام مسئول از ورود "روغن آفتابگردان" غیرمجاز به چرخه صنایع غذایی کشور خبر می‌دهد. پیام نو با بیان این مقدمه در ادامه نوشت: این مقام مسئول درباره اطلاعاتی که پیام نو درباره واردات روغن پالم در دولت احمدی‌نژاد منتشر کرده است، می گوید که موضوع واردات روغن‌های آفتابگردان هم مطرح است. مقدار زیادی از این روغن وارد کشور شده بود و تقریبا به مدت ۷ یا ۸ سال در بندر شهید رجایی مانده بود. این روغن آفتابگردان از بندر شهید رجایی بندرعباس به قشم ترانزیت شد و قرار بود تنها برای کارخانجات استفاده صنعتی داشته باشد. پروانه ترخیص مقداری از این روغن از قشم صرفا جهت استفاده در کارخانه‌های صنعتی مشخص صادر شد. زمانی که مشخص شد روغن مدت‌ها مانده است و در مخازن دیگر ریخته شده بود و پلمب شدند.

وی افزود: این روغن‌ها هنوز هم موجود است و در همان مخازن وجود دارد، متاسفانه بخشی از همین بار توسط گمرک ایران به مقصد داخل کشور ترخیص شده است. اینها موظف بودند تنها از این بار استفاده صنعتی کنند. اما شواهد حاکی از آن است که از این محصول استفاده غیر صنعتی و خوراکی شده است.

این مقام مسئول در پایان تاکید می‌کند: ترانس این روغن‌های آفتابگردان به دلیل اینکه ۸-۷ سال زیر آفتاب مانده بود، مانند روغن‌های پالم بسیار بالا رفته بود. این بدان معنی است که این روغن‌ها به هیچ عنوان قابلیت استفاده خوراکی ندارند و برای سلامت بدن مضر هستند. باید جلوی استفاده از آنها در صنایع غذایی گرفته شود.

گرایش مردان ایرانی به خدمات جوان‌سازی چهره
انتخاب به نقل از المانیتور نوشت: طی دو سه سال اخیر، بسیاری از چهره‌های مرد سرشناس به صف جوان‌شدگان با بوتاکس پیوسته‌اند. توجه شمار زیادی از مردان ایرانی به ویژه در شهرهای بزرگ به خدمات جوانسازی چهره معطوف شده و آمار رسمی وزارت بهداشت ایران حاکی از آن است که در مدت یک سال گذشته، اقدام به جوان‌سازی چهره و بیش از همه تزریق بوتاکس در میان مردان ایرانی افزایشی۲۰ درصدی یافته است.
 
دکتر حمید که پزشک عمومی است و در مطبش در کرمان کار تزریق بوتاکس و برخی خدمات پاکسازی و جوانسازی پوست را ارائه می دهد، در گفتگویی با المانیتور می‌گوید مادامی که برای زنان اعمال تزریق بوتاکس و جوانسازی پوست را انجام می‌داده، با مشکلی مواجه نبوده. اما از هنگامی که این کار را برای مردان هم انجام می‌دهد و طی هفته به طور متوسط برای دو بیمار مرد این دست خدمات را ارائه می‌دهد، مرتب مورد اعتراض و شکایت نزدیکان آنها قرار می‌گیرد.
 
مجید ابهری جامعه به المانیتور می‌گوید، متوسط هزینه سالانه تزریق بوتاکس طی دو سال اخیر معادل ۱۰۰ میلیارد دلار بوده و شمار مردانی که مشتاق تزریق بوتاکس هستند، هر ماه افزایش یافته است. ابهری سبب این امر را نارضایی مردان از ظاهرشان و نداشتن اعتماد به نفس کافی می‌داند.
 
مقایسه برخورد هم قطاران دو خبرنگار، به روایت یک کاربر
به گزارش شفاف، علی زاهدی یکی از کاربران شبکه اجتماعی گوگل پلاس در صفحه خود به بررسی برخورد با "علی نادری"-سردبیر رجانیوز- و همچنین "فاطمه جمالپور"-خبرنگار روزنامه شرق- پرداخته و از کم گذاشتن حامیان علی نادری در این شبکه اجتماعی با تصویر زیر، گلایه کرده است. این کاربر با استناد به تعداد ریشیر و کامنت‌ها در ذیل پست مربوط به جمالپور، از کم رمقی حزب‌الله گلایه کرده است.



یک اتفاق دیگر که در دولت احمدی‌نژاد رخ داد

مشاور و سخنگوی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) تصریح کرد: براساس آمار رسمی، سال گذشته بیش از50 درصد روغن خوراکی وارداتی را روغن پالم تشکیل داده است، سوال اینجاست که 760 هزارتن روغن پالم را چه کسی وارد کشور کرده، سهم صنعت لبنیات در این واردات چقدر است و اساسا به توصیه چه کسانی، ارز دولتی برای آن به‌عنوان کالای اساسی تامین شده است؟

وی گفت: چگونه طی 10 سال گذشته، واردات آن به کشور بیش از 10 یا 15 برابر شده و اینکه کدام وزارتخانه بیشترین نقش را در تغییر ترکیب روغن خوراکی کشور داشته است؟ از میان بیش از 700 فرآورده شیری، تنها هشت محصول، آن‌هم با مجوز وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد، با روغن پالم تولید و عرضه می‌شود و در این میان، تنها یک شرکت لبنی استفاده غیرمجاز ازچربی گیاهی داشته و به‌عنوان متخلف تحت پیگرد قرار گرفته.

توهین به چفیه
مشرق نوشت: اخیرا شرکتی اقدام به بسته‌بندی و فروش چفیه به عنوان دستمال چند منظوره کرده است. این اقدام بی‌شک توهینی بی‌شرمانه به چفیه به عنوان نماد خاطرات روزهای جهاد و حماسه است. امید می‌رود مسئولان نسبت به جلوگیری از این توهین، اقدامات لازم را معمول دارند.



شلیک ۴ گلوله خمپاره به نزدیکی حرمین عسکریین (ع)
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه المسله نوشت: منابع عراقی از اصابت چهار گلوله خمپاره به نزدیکی مرقد امامین عسکریین(ع) در سامراء خبر دادند. این منابع تاکید کردند که این چهار گلوله به زائر سرا و منطقه القصابین و مسجدی در اطراف حرمین اصابت کرده است اما تلفات انسانی به دنبال نداشته است. تروریست‌های قصد داشتند که از منطقه البحیرات برای حمله به بابل و کربلا و دیگر استان‌ها استفاده کنند.

مراسم ایرانی‌های مقیم لس‌آنجلس برای والیبالیست‌ها
به گزارش فارس، ایرانی - آمریکایی‌های مقیم شهر لس‌آنجلس و حومه در مراسمی به تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا خیر مقدم گفتند و برای هر دو تیم مسابقاتی پرثمر و لذت‌بخش را آرزو کردند. این مراسم شب گذشته و پیش از بازی نخست دو تیم برگزار شد.



نکات خواندنی از پرچمداران ایران در آسیا/ علی دایی پرچمداری که با خبر بد برگشت
کاروان ورزش ایران طی 6 دهه گذشته در 13 دوره بازی‌های آسیایی شرکت داشته اما فقط 10 نفر را به عنوان پرچمدار معرفی کرده است. پرچمدارانی که همگی اتفاقا موفق به کسب مدال هم شدند و این راهی است که "بهداد سلیمی"، یازدهمین پرچمدار ایران در ادوار مختلف بازی‌های آسیایی هم مامور به ادامه آن است. از مجموع 10 نفری که تا پیش از این به عنوان پرچمدار کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی انتخاب شدند، هفت نفر از آنها کشتی‌گیر بوده‌اند که اتفاقا همگی هم به مدال طلا در بازی‎های آسیایی دوره خود دست یافتند. سه بار هم پرچمدار کاروان ایران از میان وزنه بردارها انتخاب شد که حاصل آن کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره برای کاروان ایران بود. همچنین تاکنون هر یک از رشته‌های فوتبال، جودو و بسکتبال هم یک نماینده در میان پرچمداران آسیایی داشته‌اند.

مهر نوشت: "علی دایی" کاپیتان تیم فوتبال امید ایران در بازی‎های آسیایی 2002 کره جنوبی پرچمدار ایران بود. تیم ملی فوتبال در این بازی‎ها به مدال طلا دست یافت در حالیکه دایی در دو دیدار نیمه نهایی و نهایی حضور نداشت. علی دایی پیش از اینکه بتواند با تیم فوتبال امید در دیدار نیمه نهایی چهاردهمین دوره بازی‎های آسیایی مقابل کره جنوبی صف‌آرایی کند، از درگذشت پدر خود باخبر شد و به همین دلیل به ایران بازگشت. تیم فوتبال امید در دیدار نهایی این بازی‌ها ژاپن را شکست داد و قهرمان شد و اتفاقا نام علی دایی هم در فهرست مدال‌آوران مسابقات فوتبال این بازی‌ها قرار دارد.

ایران یکی از پرترددترین آسمان‌ها را در خاورمیانه دارد
شفاف نوشت: خبرگزاری‌های بین‌المللی نقشه هوایی گرافیکی را از وضعیت عبور و مرور هواپیماها از آسمان کشورهای خاورمیانه منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد، کشورهای سوریه و عراق کمترین میزان از تردد هوایی را بعد از بحران به وجود آمده در کشورشان را دارا هستند. در این بین خلیج فارس و آسمان ایران پرترددترین در بین کشورهای خاورمیانه هستند.



تکرار داستان خاویار و vip در یک فدراسیون ورزشی
پیام نو نوشت: سفر خانوادگی یکی از روسای فدراسیون‌های ورزشی به مسابقات جهانی رده سنی پایه، حواشی زیادی را به دنبال داشته و صدای اعتراض ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان این رشته ورزشی را بالا برده است. برخی از کارکنان فدراسیون و پیشکسوتان این رشته ورزشی در اظهارنظرهایی غیررسمی مدعی شده‌اند که رییس جوان فدراسیون در تمامی سفرهای برون مرزی خانواده خود را همراه داشته و تمامی هزینه‌ها به پای فدراسیون نوشته شده است! رییس جوان فدراسیون که اخیرا همراه با خانواده خود به مسابقات جهانی سفر کرده، پیش از این نیز در سفرهای کاری خود به اسپانیا، فرانسه، مالزی، قزاقستان، ازبکستان، چین و چند کشوردیگر خانواده خود را همراه داشته است. این در حالی است که آقای رییس مدام از وضعیت بغرنج مالی فدراسیون گلایه و شکایت دارد. نکته جالب توجه اینکه تمامی اقامت‌های رییس فدراسیون در اتاق‌های VIP صورت گرفته که هزینه‌های چند برابری را به فدراسیون تحمیل کرده است.

سفر خانوادگی و هزینه تراشی این‌چنینی در این فدراسیون ورزشی ریشه و قدمت دیرینه‌ای دارد و یکی از روسای سابق آن نیز پرونده قطوری از هزینه‌ها از جمله سفرهای خانوادگی، اقامت در هتل‌های مجلل، رفت و آمد از گیت‌های اختصاصی فرودگاه، خوردن خاویار و موارد مشابه را برای فدراسیون به ارث گذاشته است! البته هزینه تراشی‌های اینچنینی در بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی وجود داشته و البته همچنان وجود دارد که معمولا هم رسیدگی به آن نمی‌شود و خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار