گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

سعودی‌ها بوسه بر هاشمی را پس گرفتند!/ کره‌ شمالی در آستانه قهرمانی جام‌جهانی 2014/ پیش‌بینی یک جنگ جدید در منطقه

واکنش سیدحسن خمینی به توهین میرزاده، ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تلفنی در بورس، شعری که خاطر امرای عرب را تلخ کرد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 22 تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

میلاد امام حسن مجتبی (ع)



نتانیاهوی آدم‌کش!!




شعری که خاطر امرای عرب را تلخ کرد
به گزارش فارس، نام استاد "مومن قناعت" نام شاعر فارسی‌گوی تاجیک همواره به عنوان نمادی از خردورزی و حکمت در ادبیات معاصر تاجیکستان محسوب می‌شود، درد هویت و اصالت ملی، دغدغه اصلی شاعر در تمام آثار اوست. وی فردی است که در دهه هشتاد میلادی، هنگام سفرش در هیات کمیته صلح شوروی به یکی از کشورهای خلیج فارس در پاسخ به درخواست یکی از امرای عرب برای قرائت شعر آنی، شعری سرود که ردیف آن خلیج فارس بود و در آن مجلس قرائت کرد. این جسارت شاعر فارسی‌گوی شوروی سابق، خاطر امرای عرب را تلخ کرد و تا آخر مجلس در سکوت رفتند.

او این شعر را در محضر رهبر انقلاب هم قرائت کرد:

از خلیج فارس می‌آید نسیم فارسی

ابر در شیراز می‌بارد چو سیم فارسی

می‌رسد از کشتی بشکسته شعر بی شکست

شعر هم بشکست با پند قدیم فارسی

شیخ را سرمست دیدم یک شبی از بوی نفت

رفت با عطر کفن عطر و شمیم فارسی

کره‌ شمالی در آستانه قهرمانی جام‌جهانی 2014
مهر نوشت: در حالی که تمام مردم دنیا در انتظار فینال جام جهانی فوتبال میان دو تیم آلمان و آرژانتین هستند، مردم کره شمالی، در انتظار برتری تیم کشورشان مقایل پرتغال در فینال جام جهانی و قهرمانی در مسابقات هستند! مردم کره شمالی به اینترنت و ماهواره دسترسی ندارند و تنها منبع اطلاعاتشان تلویزیون دولتی است که شدیداً تحت کنترل "کیم یونگ اون" - رهبر این کشور- است. در یک کلیپ که در یوتیوب منتشر شده است، مجری اخبار تلویزیون دولتی از نزدیک بودن کره شمالی به کسب بزرگترین افتخار فوتبالی جهان خبر داده است.

علاوه بر این، او مدعی شده است که تیم کشورشان با پیروزی‎های 0-7 مقابل ژاپن، 0-4 مقابل آمریکا و 0-2 برابر چین؛ از مرحله گروهی صعود کرده‎است. مردم کره شمالی فکر می‎کنند تیمشان امشب در مقابل پرتغال بازی فینال را برگزار خواهند کرد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

پیش‌بینی یک جنگ جدید در منطقه
در حالی که خاورمیانه در جنگ‌های سخت و ویرانگری می‌سوزد، حالا یک نویسنده عرب جنگی دیگر را پیش‌بینی می‌کند که از دل جنگ‌های فعلی بیرون خواهد آمد. جمهوری اسلامی در این‌باره نوشت: "محمد حسنین هیکل" نویسنده مشهور مصری در مصاحبه با روزنامه الاهرام درباره حرکت تجزیه‌طلبانه اقلیم کردستان عراق برای اعلام استقلال گفت: مسعود بارزانی با این اقدام و اشغال منطقه نفت‌خیز کرکوک و ضمیمه کردن آن به مناطق کردنشین، درهای جهنم را به روی خود گشوده است.

وی افزود: این حرکت، مرا به یاد اقدام صدام در اشغال کویت انداخت که منابع نفتی کویت او را به هوس انداخته بود ولی همگان دیدند که او چگونه در این آتش سوخت. وی همچنین گفت که دیری نخواهد پائید که ما شاهد جنگ بین اربیل و سلیمانیه خواهیم بود.

رمضان در آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان فجر تبریز





کدام هواپیماها بیشترین سهم را در آسمان ایران دارند؟
هر چند با توجه به متغیر بودن وضعیت هواپیماها، تعداد و ترکیب دقیق ناوگان هوایی کشور مشخص نیست اما در حال حاضر بیشترین سهم در ناوگان هوایی ایران به سه خانواده بویینگ، ایرباس و فوکر اختصاص دارد. بویینگ 727، 747، ایرباس 310، 320، 340، 300 - 600 و فوکرهای 100 و 50 اصلی‌ترین هواپیماهایی هستند که در آسمان ایران می‌پرند.

به گزارش ایسنا، هر چند طی چند سال گذشته هواپیمای بویینگ MD نیز به ناوگان هوایی ایران متصل شده که البته به احتمال قوی مجوز پرواز آن از نظر زمانی محدود بوده است و در صورت آزاد شدن امکان مبادله قطعات و تعمیر هواپیما در ایران، 108 هواپیما که از مجموع 251 هواپیمای موجود زمین‌گیر هستند بار دیگر به ناوگان هوایی کشور باز می‌گردند و این امر به منزله دگرگونی عظیمی در این عرصه خواهد بود.

در حال حاضر کل ظرفیت ناوگان هوایی کشور 21 هزار و 270 صندلی است که البته با سیاست نوسازی ناوگان که در حال اجراست، تعدادش در حال افزایش است. طبق اعلام رییس سازمان هواپیمایی کشوری برنامه ورود 30 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هواپیمایی کشوری به تایید نهایی رسیده که از این تعداد در چند ماه ابتدایی امسال پنج فروند رسما به این چرخه وارد شد و مابقی نیز در آینده‌ای نزدیک وارد می‌شوند.

یاران احمدی‌نژاد درمورد مذاکرات اظهارنظر نکنند
"منصور حقیقت‌پور" نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگفتگو با خانه ملت، درواکنش به اظهارنظر جوانفکر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد مبنی براینکه اقدام شتابزده دولت روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5، در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است، گفت: یاران احمدی‌نژاد حق اظهارنظر در خصوص عملکرد دولت یازدهم در بخش‌های مختلف به ویژه مذاکرات هسته‌ای را ندارند؛ به عبارت بهتر افراد نزدیک به احمدی‌نژاد حق هیچ‌گونه ارزیابی درمورد مسائل هسته‌ای را ندارند، زیرا ملت ایران صاحب دارد، از این رو بهتر است که جوانفکر و امثال وی به جای اظهارنظر‌های این چنینی پاسخ‌گوی مشکلات اقتصادی دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد باشند.

نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوالات بسیاری از احمدی‌نژاد و یارانش بی جواب باقی مانده است، این افراد باید درباره مسائل مهمی درحوزه هسته‌ای به افکار عمومی و نمایندگان مجلس پاسخ دهند، از سوی دیگر احمدی‌نژاد بارها اعلام کرد که تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست و رئیس‌جمهور سابق هیچ گاه به این موضوع دقت نکرد که بیان چنین مسائلی بار حقوقی دارد و متاسفانه همین رویکرد احمدی‌نژاد باعث شد که خسارت‌های بی‌شماری از جانب تحریم‌ها به اقتصاد ایران وارد شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، گفت: احمدی‌نژاد و یاران او به دنبال این هستند که در سطح رسانه‌ها اعلام کنند که ما هنوز زنده هستیم، درصورتی که همین افراد اقتصاد این کشور و بخش‌های مختلف دیگر را به نابودی کشیده و لطمات بسیاری را به پیکره اقتصاد و سیاست ایران وارد کردند.

آب‌تنی نوجوانان سوری در شهر حلب در کنار پوکه یک بمب بشکه‌ای



عصر ایران منتشر کرد، حامیان تیم ملی آلمان در آستانه بازی فینال آلمان – آرژانتین (شهر ریو)



استفاده از وایبر و دیگر شبکه‌های اجتماعی موبایلی در بورس ممنوع شد
از زمان رونق شبکه‌های اجتماعی موبایلی در کشور، این موضوع همواره منتقدان و موافقان جدی داشته است و مخالفت و موافقت با فیلتر کردن برخی از این شبکه‌ها که حریم خصوصی جامعه را نشانه گرفته بودند، بحث‌های داغی را در رسانه‌ها و افکار عمومی ایجاد کرد. اما تاکنون پای این شبکه‌ها به بحث‌های اقتصادی و تاثیرگذاری بر بازارهای مالی کشورمان مطرح نشده بود که بر اساس سندی که به دست صبحانه رسیده است، ظاهرا این شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، تاثیرات خاص و حتی منفی بر فعالیت‌های اقتصادی کشور در برخی حوزه‌ها از جمله بورس داشته است.

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دفتر مرکزی حراست سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه برخی مدیران شرکت‌ها و نهادهای مالی، اطلاعات نهایی را با عضویت در گروه‌های تخصصی بازار سرمایه در فضاهای مجازی از جمله وایبر، تلگرام و ...، به صورت خواسته یا ناخواسته اقدام به افشا برخی اطلاعات نهایی می‌کنند، تاکید کرده است که باید این افراد نسبت به عواقب حقوقی افشا این اطلاعات آگاهی لازم را به دست آورند.



در ادامه این نامه با اشاره به اینکه اطلاعات این اپلیکیشن‌ها یکی از ابزارهای جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه است، این موضوع را منجر به شکل‌گیری تهدیدهای جدید برای بازار سرمایه دانسته و افزوده است که باید تذکرات لازم در خصوص تهدیدات بالقوه امنیتی حضور در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی بیان گردد. اگرچه مخالفان این بخشنامه این پرسش‌ها را مطرح می‌کنند که تکلیف هزاران اطلاعاتی که از طریق گفتگوی تلفنی و غیرتلفنی می‌شود چیست و آیا تاکنون با دارندگان اطلاعات نهایی مختلف در بازار سرمایه برخورد قانونی صورت گرفته و اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه صورت گرفته است؟

یک عابر بانک عجیب در روستا!



سیدحسن و میرزاده

به گزارش خبرگزاری دانشجو، "حمید میرزاده" رئیس دانشگاه آزاد در آخرین اظهارات خود و در واکنش به انتقادات صورت گرفته از "بخشنامه عدم برخورد با مصادیق بدحجابی در دانشگاه آزاد" اساتید دانشگاه، دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه را که از منتقدین این بخشنامه بودند عده‌ای حاشیه‌ساز و فحاش خواند و گفت: اگر انتقادها سازنده باشد، استقبال می‌کنیم اما به فردی که بخشنامه را نخوانده و فحاشی می‌کند، پاسخی نمی‌دهیم.

همچنین این نوع ادبیات میرزاده در حالی است که پیش از این "سید حسن خمینی"، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم این دانشگاه گفته بود: آقای میرزاده به پرکاری معروف است البته کمی عصبانی است که البته باید در فضای دانشگاه و در رابطه با دوستان آن را کمی تعدیل کند.

ثبت‌نام هاشمی رفسنجانی برای دریافت زمین دولتی
به گزارش فارس، "حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری"، در صفحه ۵۱ جلد دوم کتاب خاطرات خویش در بخش ماجرای استیضاح به ‌عنوان وزیر کشور، می‌نویسد: آقای سید‌مهدی طباطبایی شیرازی که حاکم‌شرع شهرداری تهران بود، زمین‌های اطراف تهران را به افراد بی‌بضاعت و نهادها واگذار می‌کرد. این کار آقای طباطبایی اعتراض وزارت مسکن را در پی داشت و آقای گنابادی که وزیر مسکن بود، مرتب به مجلسی‌ها می‌گفت: من این موضوع را به وزیرکشور می‌گویم ولی گوش نمی‌دهد…

مجلس شورای اسلامی با امضای چند نفر نماینده مرا استیضاح کردند… روز استیضاح که به مجلس رفتم، آقای هاشمی خیلی نگران بود و گفت: آقای ناطق استیضاح‌کنندگان خیلی قوی برخورد می‌کنند. گفتم نگران نباشید… لیست اکثریت نمایندگان مجلس که زمین گرفته بودند یا با نوشتن نامه درخواست زمین کرده بودند را تهیه کردم. حتی اسم آقای هاشمی‌رفسنجانی هم بود… شروع کردم به خواندن اسامی نمایندگان… نمایندگان دیدند دارم اسامی همه را می‌خوانم و آبروریزی می‌شود. گفتند نخوانید. جاروجنجال مفصلی در مجلس به راه افتاد. عاقبت آقای هاشمی‌رفسنجانی گفت: اسامی را نخوانید… و عاقبت رای آوردم.

گفتنی است این خاطره مربوط به سال ۱۳۶۲ و دورانی است که مجموعه نیروهای انقلابی در حال مبارزه با منافقین و دفع تهاجمات رژیم بعثی بودند.

نخستین خودروی پلیس داعش
سازمان تروریستی داعش، بر روی صفحه تویتر خود، تصویری از یک خودروی پلیس با نشان داعش منتشر کرد. بر پایه این گزارش، نشان پلیس داعش، به همراه عبارت "پلیس اسلامی" و همچنین "ولایت نینوا" بر خودروی پلیس نقش بسته است. گروه تروریستی داعش که استان نینوای عراق را اشغال کرده است، پیش از این، برای نزدیک شدن به رویای تاسیس خلافت، یازده هزار گذرنامه صادر کرده بود. به نظر می‌رسد نشان‌دار کردن یک خودرو و درج عبارت "پلیس اسلامی" بر روی آن، اقدامی سیاسی برای تقویت ادعای تشکیل دولت است.



سعودی‌ها بوسه بر هاشمی را پس گرفتند!
وطن امروز نوشت: دیدار چندی پیش "عبدالرحمن غرمان الشهری"، سفیر عربستان در ایران با هاشمی‌رفسنجانی حاشیه‌هایی به همراه داشت که مهم‌ترین آن، بوسه سفیر سعودی بر پیشانی هاشمی‌رفسنجانی بود. این بوسه تا مدت‌ها هم در ایران و هم در عربستان سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بود. در ایران رسانه‌های نزدیک و وابسته به آقای هاشمی این بوسه را به عنوان نمادی از دوستی و نزدیکی روابط آقای هاشمی با سعودی دانسته و ارزیابی کردند. نزدیکان و حامیان آقای هاشمی همچنین با استناد به این بوسه درباره بهبود مناسبات ایران و عربستان گمانه‌زنی کرده و وی را تنها گزاره تقویت مناسبات می‌دانستند.

در آن سو یعنی در عربستان اما اوضاع کمی متفاوت بود و شبکه‌های مجازی عربستان مملو از اعتراضات نسبت به این اقدام سفیر بود . سعودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خود از بوسه سفیر بر پیشانی هاشمی انتقاد کردند و این بوسه را نشان‌دهنده عدم اقتدار خاندان سعودی در قبال ایران دانستند. به مرور اگرچه ماجرای این بوسه کمی به حاشیه رفت اما گویا در عربستان سعودی این بوسه بسیار هزینه‌ساز بوده است. به‌گونه‌ای که روز گذشته برخی رسانه‌های داخلی از احضار سفیر سعودی از ایران خبر دادند.

سایت دیپلماسی ایرانی متعلق به "صادق خرازی"، در این باره خبر داد که در پی اقدام عبدالرحمن غرمان الشهری، سفیر عربستان در ایران در دیدار با هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن دیدار پیشانی آیت‌الله هاشمی را بوسیده بود، ریاض سفیر خود را از تهران فراخواند. این سایت به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دولت عربستان از این کار سفیر خود در تهران عصبانی شده و در اعتراض به این رفتار او را فراخوانده است. به گفته این منابع، سفیر عربستان در ایران 2 هفته است که تهران را ترک کرده و تاکنون به محل ماموریت خود بازنگشته است. به نظر می‌رسد این اقدام سعودی‌ها همچنان بیانگر نوع نگاه پادشاهی عربستان نسبت به مناسبات با ایران است.

طراحی فوق‌العاده روزنامه آلمانی برای فینال
به گزارش مشرق، روزنامه برلینر مورگن پوست با نوشتن ترکیب اصلی آلمان در بازی امشب، جدولی با کلمه "قهرمان جهان" را ایجاد کرد تا برای  پیروژی ژرمن‌ها در بازی امشب ابراز امیدواری کند. این ترکیب را نوئر، مولر، شواین اشتایگر، کروس، اوزیل، کلوزه، هوملس، بواتنگ، لام، خدیرا و هوئدس تشکیل می‌دهند.



تصاویری از جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه





تلاش روحانی برای براندازی نظام ترکیه!
به گزارش جام، شبکه صدای آمریکا (voa) وابسته به وزارت خارجه ایالات متحده که از هر بهانه‌ای برای سیاه‌نمایی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند، این بار نیز کشورمان را به تلاش برای تغییر نظام ترکیه متهم کرد. این شبکه در ویژه برنامه‌ای با عنوان "سیاست منطقه‌ای روحانی" که به تحلیل و بررسی سفر چندی پیش دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به ترکیه می‌پرداخت، عدم حضور رئیس جمهور کشورمان در "آرامگاه آتاترک" را نشانه‌ای از تلاش پنهان جمهوری اسلامی برای تغییر و عدم به رسمیت شناختن حکومت ترکیه خواند!

"کِس کین" کارشناس ترک شبکه صدای آمریکا در این باره مدعی شد: آرامگاه آتاترک به عنوان سنبل "جمهوریت سکولار و لائیک ترکیه است و عدم زیارت این آرامگاه از سوی روحانی به معنای عدم پذیرش جمهوریت سکولار و لائیک ترکیه است و اینکه دولت ایران، نظام حاکم در ترکیه را به رسمیت نشناخته و به صورت پنهانی در صدد تغییر آن است.
 
جهان/ بسیجی خمینی



جزئیات مذاکره تهاتر نفتی ایرا
ن و روسیه
به گزارش فارس، یک منبع آگاه با اشاره به اینکه مذاکرات بین ایران و روسیه به منظور تهاتر نفت خام بین این دوکشور در حال انجام است، گفت: تا مرحله نهایی انجام این مذاکرات زمان زیادی باقی مانده است و با روندی که بین دو طرف پیش می‌رود به نظر می‌رسد به زودی شاهد اجرایی شدن این توافق خواهیم بود و براساس مذاکراتی که در حال انجام است ایران از طرف روسیه نفت را به مشتریانی که روسیه اعلام می‌کند، می‌فروشد و به ازای آن سوی روسیه تجهیزات مورد نیاز را دریافت خواهد کرد.

این منبع آگاه ادامه داد: مذاکرات بیشتر حول این محور می چرخد که آیا امکان صادرات نفت ایران به روسیه وجود دارد یا اینکه باید نفت از طریق آب‌های جنوبی ایران و با نام روسیه صادر شود. تا جمع‌بندی نهایی زمان زیادی باقی مانده است اما به نظر می‌رسد این عملیات می‌تواند اجرایی شود.

گفتنی است، ماجرای تهاتر نفتی ایران و روسیه از سال 2011 که فروش نفت ایران با چالش‌های جدی روبه‌رو شد، آغاز و در این میان ایران همواره در پی راهکارهایی برای کاهش فشار تحریم‌ها و مقابله با پیامدهای منفی آن بود.

اعتراضات فیس‌بوکی برای یک عکس غیرواقعی!
به گزارش شفاف، این عکس در هفته گذشته به شدت مورد نقد قرار گرفته و خیلی‌ها گفته‌اند که این فرد پس از شکار خود در حال خندیدن است و خیلی بی‌رحم به نظر می‌آید؛ در صورتی که این عکس از پشت صحنه یکی از فیلم‌های استیون اسپیلبرگ برداشته شده است و این موجود اصلا وجود خارجی ندارد!



احسان علیخانی در کنار مادرش
احسان علیخانی متولد ۱۵ آبان ۱۳۶۱ در تهران و ساکن خیابان هروی است او ۲ خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است ، مادرش پرستار بازنشسته است. احسان علیخانی ، تهیه کننده ، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان و کارگردان اهل ایران است. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران گرفت.



دو برادر قبل و بعد از شهادت در غزه
عصر امروز نوشت: در حمله موشکی شبانه رژیم صهیونیستی به غزه، دو برادر فلسطینی در آغوش یکدیگر به شهادت رسیدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
خدایا سایه ظلم را از سر همه مردم در سرتا سر دنیا بردار و آفتاب مهربانی و باران رحمتت را بگستران
خون پاک تک تک این کودکان ،گلوی صهیونیست های خون خوار را خواهد فشرد
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۳
استاد "مومن قناعت" به شجاعتت افتخارمی کنیم وآزادگیت را می ستاییم.پاینده باشی واستوار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۳
خداوندا این قوم ظالم صهیونیسم را از زمین پاک بیت المقدس ریشه کن بفرما
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۴۵ ۲۳ تير ۱۳۹۳
دلم برای اون دوتابرادرفلسطینی کباب شد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۳۹ ۲۴ تير ۱۳۹۳
صهیونیستهای بچه کش وآمریکایی های خونخوار به این جنایت افتخار میکنند!!...........................
آخرین اخبار