گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

"توپ جهنم" سلاح جدید تروریست‌ها / درخواست رسایی برای سفر به برزیل/ کشف عجیب‌ترین مزایده خودرویی کشور

"توپ جهنم" سلاح جدید تروریست‌ها ، رؤیت دو شیء نورانی در آسمان دهلران، هتل محل اقامت تیم ملی ایران در برزیل و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 10 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.


"توپ جهنم" سلاح جدید تروریست‌ها
در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه گروه‌های تروریستی این کشور از سلاح جدیدی با عنوان "توپ جهنم" رونمایی کردند. توپ جهنم کپسول گازی است که از مواد منفجره پر شده و با وسیله‌های پرتابی ساخته شده مخصوص به آن،شلیک می‌شود. تروریست‌ها روز گذشته چند عدد از این کپسول‌ها را از منطقه بستان پاشا و بنی زید به سمت مناطقی مثل اشرفیه و میدان در شهر حلب شلیک کردند، که در نتیجه آن20  نفر از مردم عادی کشته و 75 نفر زخمی شدند.



به گزارش رجا، تروریست‌ها می‌گویند هزار عدد از این نوع بمب‌های دست‌ساز را برای شلیک به مراکز رای‌گیری تهیه کرده‌اند.




عکسی دیده نشده از "آقا" و بچه‌های "نجف"

به گزارش مشرق، "احمد کاظمی" به تاریخ دوم مرداد 1337 در نجف آباد متولد شد. وی، با شروع جنگ ایران و عراق، با یک گروه ۵۰ نفره در جبهه‌های آبادان حضور یافت و نبرد با متجاوزان را آغاز کرد. چندی بعد، این گروه ۵۰ نفره به یکی از یگان‌های قدرتمند سپاه یعنی "لشگر زرهی ۸ نجف اشرف" (یگان ویژه ی رزمندگان شهرستان نجف آباد) به فرماندهی "احمد کاظمی" تبدیل شد. وی در ‪ ۱۳۷۲ به عنوان فرمانده سپاه منطقه شمال غرب منصوب شد و به سال ‪ ۱۳۷۹سکان فرماندهی نیروی هوایی سپاه را به دست گرفت . ‪ ۵سال بعد، "احمد کاظمی" حکم فرماندهی نیروی زمینی سپاه را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و سه ماه بعد، به هنگام ماموریتی نظامی، طی سانحه‌ای هوایی خلعت شهادت پوشید



تصویری که پیش رو دارید، به سال 1359 شمسی در جبهه خوزستان به ثبت رسیده است. مقام معظم رهبری، در زمان برداشت این عکس، نماینده‌ امام در شورای عالی دفاع بود. در این نما، حضرت آقا، در جمع نیروهای تیپ ۸ نجف به فرماندهی برادر احمد کاظمی دیده می‌شوند.

شاید "رسایی" به عنوان خبرنگار 9 دی می‌خواهد به جام جهانی برزیل برود! / اما اگر از طرف مجلس برود، پولش را دولت می‌دهد و حق ماموریت هم میگیرد
شب گذشته خبری عجیب به گوشمان رسید که بلافاصله در انتخاب منتشر شد؛ "حمید رسایی" نماینده مجلس شورای اسلامی رسماً درخواست سفر به برزیل آن هم به عنوان نماینده ایران را به وزارت خارجه تقدیم کرده است. "محمدرضا تابش" نائب رئیس کمیسیون ورزش مجلس سعی می‌کند وجه مثبت ماجرا را ببیند و در گفتگو با انتخاب می‌گوید: شاید آقای رسایی به عنوان خبرنگار می‌خواهد به برزیل رود.



وی با بیان این که هر نماینده‌ای می‌تواند درخواست اعزام به کشورها را دهد، گفت: البته آقای رسایی خبرنگار است و روزنامه دارد و حتما به ورزش خیلی علاقمند است. اگر هر نماینده‌ای از طرف مجلس به ماموریت اعزام شود یا همراه وزیر یا مسئولی به جایی برود، هزینه‌اش از اعتبارات اختصاص گرفته دولتی خواهد بود. این درحالیست که براساس قانون، درصورتی که وی با این عنوان به برزیل برود، می‌تواند از "حق ماموریت" هم بهره ببرد!

تابش ادامه داد: البته هر نماینده‌ای می‌تواند خودش درخواست اعزام به برزیل را دهد و گذرنامه دیپلماتیک دریافت کند و خیلی از مواقع این اتفاق می‌افتد. در فراکسیون در مورد اعزام چندین نفر از اعضا بحث شد و قرار بر این شد تا با توافق وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به برزیل بروند، اما صحبتی از آقای رسایی نبود. به هرحال افرادی که در حوزه ورزش فعال هستند، قرار است از سوی کمیسیون ورزش اعزام شوند با این حال هنوز به نتیجه‌گیری نهایی نرسیده‌ایم.

نائب رئیس کمیسیون ورزش مجلس بیان داشت: گاهی اوقات نمایندگان خود هزینه سفر را می‌دهند البته ممکن است کمیسیون اصل 90 بخواهد آقای رسایی را اعزام کند. اینکه آقای رسایی بخواهند به برزیل بروند مشکلی ندارد، قاعدتا روزنامه 9 دی هزینه ایشان را می‌دهد!




آسمان تهران جمعه شب





شستشوی کعبه در اول ماه شعبان
همه ساله همزمان با حلول ماه شعبان المعظم درب خانه خدا برای شستشو و غبار روبی بیت‌الله الحرام باز می‌شود و مسئولین و دست‌اندرکاران حج عربستان و دیگر کشورهای اسلامی وارد خانه خدا شده و آنرا با گلاب و آب زمزم شستشو می‌دهند. این مراسم که بعد از نماز صبح آغار می‌شود .



رؤیت دو شیء نورانی در آسمان دهلران
دو شی نورانی با فاصله نزدیک به هم در حال حرکت به سمت جنوب شهر دهلران مشاهده شدند که پیش از این نیز این اشیا در حوالی تاسیسات نفتی چشمه خوش مشاهده شده بودند.

به گزارش دانا، چندی است که بروز پدیده اشیاء نورانی در کشور خبر ساز شده است. این اشیا که در ابتدا در استان‌های جنوبی کشور دیده می‌شدند و در سال گذشته چند مورد آن نیز دیده شده بود، این بار در استان‌های غرب و شمال غرب دیده شده است. این اشیا نورانی که هنوز دلیلی برای به وجود آمدن آنها اعلام نشده است به صورت ثابت یا متحرک و با فواصل متعددی از سطح زمین دیده می‌شود. نور این اشیا نیز با یکدیگر متفاوت بوده و برخی به صورت پر نور و برخی کم نور مشاهده می‌شوند که شدت رنگی برخی از این اشیا به رنگ قرمز و نارنجی نیز نزدیک است.

کشف عجیب‌ترین مزایده خودرویی کشور؛ از 206 یک میلیونی تا رانا منهدم شده
دوم تا هشتم خرداد ماه جاری مزایده ای در حوالی پایتخت برگزار شد که با توجه به برخی ویژگی‌های منحصربفرد، شاید بتوان آن را جزء عجیبترین مزایده‌های ثبت شده در کشور نام‌گذاری کرد؛ مزایده‌ای که در آن تمامی امتیازها در اختیار فروشنده بوده و خریدار تنها به خاطر رقابت شدید وارد گود می‌شد. به گزارش صبحانه، ضلع شمالی اتوبان تهران کرج جنب پارک چیتگر، چند خیابان اصلی و فرعی را که رد می‌کردید انتهای یک کوچه، پارکینگ خودروهای خاص ایران خودرو خودنمایی می‌کرد. خودروهایی که برخلاف تمام دنیا خاص بودنشان به خاطر داشتن آپشن‌های اضافی نبود بلکه به خاطر کم داشتن آپشن‌ها لقب "خاص" را به خود اختصاص داده بودند. خودروهایی که خود ایران خودرو بر روی آن‌ها نام خودروهای کارشناسی، معیوب و یا مستعمل شرکت ایران خودرو را قرار داده بود.



در بدو ورود به پارکینگ ایران خودرو باید در ابتدا 3 هزار تومان بابت دریافت قبض مزایده پرداخت می‌کردید؛ قبضی که در آن شرایط مزایده در 33 بند به طور کامل در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت. بند‌هایی که بیشتر به نفع مزایده‌گزار که شرکت خدمات صنعتی ایران خودرو (ایسیکو) بود نوشته شده بود. در یکی از بندهای قبض مزایده تاکید شده بود که برای هر خودرویی که پیشنهاد می‌شود باید مبلغ 1 میلیون تومان به حساب شرکت "ایسیکو" واریز شود که در صورت عدم برنده شده مزایده، این مبلغ به پیشنهاد دهنده بازگردانده می‌شود.



اما چند بند از این مزایده قدری عجیب به نظر می‌رسید، مثلا در یکی از بندها تاکید شده بود که "مزایده‌گزار هیچگونه تعهدی در خصوص تامین کسری قطعات و لوازم خودروهای موضوع مزایده نداشته و صرفا عیوب فنی مشاهده شده را در فرم‌های الصاقی زیر شیشه خودرو اطلاع‌رسانی نموده"، بنابراین مزایده‌گزار در مورد سایر عیوب احتمالی خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. البته این راهم اضافه کنید که درب عمده خودروهای مذکور قفل بود، یعنی نمی‌توانستید بفهمید این خودروها عیب دیگری دارد یا نه!

و یا در بند دیگری آمده است که زمان تحویل خودرو به برنده 60 روز کاری پس از واریز وجه مابه التفاوت خواهد بود و چنانچه به هر دلیل از سوی شرکت ایسیکو، واگذاری با تاخیر انجام شود هیچگونه سودی بابت تاخیر به برنده مزایده تعلق نخواهد گرفت. شاید در شرایط عادی هیچ کدام از بندهای این مزایده به نفع خریدار نبوده و کمتر کسی حاضر به ورود به اینچنین مزایده ای بود اما با توجه به وضعیت نابسامان خودرو و قیمت ها، برخی اشتیاق خاصی برای این مزایده داشتند. با ورود به پارکینگ خودرو ها با صحنه های جالبی روبری می شدید. خودروهایی که برخی از نظر ظاهری سالم بوده اما مشکل موتوری داشتند و خودروهایی که موتور سالم اما بدنه تصادفی آنها از دهها متر آنطرف‌تر مشخص بود.

برخی از خودروها نیز دچار آتش سوزی یا تصادف های شدید شده بودند و اولین چیزی که به ذهن می رساندند این بود که چطور با خودروها داخل کارخانه رفتار و رانندگی می شود که برخی از خودروهای صفر کیلومتر حدودا از از وسط به دو نیم تقسیم شده اند؟!


هتل محل اقامت تیم ملی ایران در برزیل
روز نو نوشت: پیش از سفر تیم ملی ایران به برزیل عکاسان خبرگزاری آلمان به هتل‌های تیم‌های حاضر در جام جهانی سرک کشیدند که عکس‌های هتل محل اقامت تیم ملی ایران را درادامه مشاهده میکنید:






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار