گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

احمدی‌نژاد بدجور دروغ می‌گفت؛ مانده‌ بوديم او چه پدیده‌ای است! / پیغام خاتمی به ناطق‌نوری / جنایت هولناک در اکراین + تصاویر

"لبیک یا علی‌النقی" از علی پروین تا محسن رضایی، دردسر جدید برخی کارمندان، راکتور اراک به کار خود ادامه خواهد داد؟، پیغام خاتمی به ناطق‌نوری، تشکیل تیم عملیات‌ روانی اصلاحات، تجاوز معاون دادستان کل "دلاویر" آمریکا به پسر ۱۶ ساله، طراحی لباس ایرانی"کاترین اشتون" و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 13 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

"لبیک یا علی‌النقی" از علی پروین تا محسن رضایی
تسنیم نوشت: چهره‌های شاخص از بازیکنان و مربیان تیم‌های لیگ برتری، اهالی فرهنگ و هنر و همچنین مردم و مسئولان در آستانه شهادت امام هادی (ع) با در دست داشتن شعار "لبیک یا علی النقی (ع)" حرکتی فرهنگی انجام دادند.

این اقدام که توسط سایت yanaghi.com  صورت گرفته است در راستای تعظیم به نام مطهر حضرت امام علی النقی الهادی (ع) انجام شده است. شما نیز می‌توانید از طریق همین آدرس عکس خود را در سایت به اشتراک بگذارید.











دردسر جدید برخی کارمندان
روزنامه خراسان از دردسر جدید برای برخی کارمندان استخدام پیمانی خبر ‌داد و نوشت: بر اساس شکایت تعدادی از کارمندان دستگاه‌های اجرایی به یکی از نهادهای نظارتی که حاوی اسناد و مدارک مختلفی است، مشخص شده براساس دستور برخی مدیران دولتی، رسیدگی به موضوع ارتقاء تحصیلی کارکنان برخی ادارات دولتی که اخیرا از وضعیت قرارداد قانون کار و کار مشخص به استخدام پیمانی تبدیل شده‌اند، از دستور کار گروه‌های طبقه‌بندی و ارزشیابی دستگاه‌های مذکور خارج شده است که این موضوع فاقد دلایل قانونی لازم است.

راکتور اراک به کار خود ادامه خواهد داد؟
"علی‌اکبر صالحی" رئیس رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به اظهارات رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه هدف نهایی مذاکرات با ایران باید حذف موشک‌های بالستیک ایران باشد، اظهار داشت: وزیر خارجه ایران که خودشان عضو تیم مذاکره کننده هستند این موضوع را رد کردند و این موضوع جزء مذاکرات نیست.

صالحی در گفتگو با فارس، تاکید کرد: موضع‌گیری وزیر خارجه ایران مبنای ما است.



وی همچنین با اشاره به فعالیت راکتور اراک نیز گفت: این راکتور همچنان به عنوان آب سنگین به کار خود ادامه خواهد داد.

پروژه فراملی ساخت سریال زندگی صدام
"سیروس مقدم" کارگردان سه‌گانه "پایتخت" از ساخت سریال تاریخی زندگی "صدام" خبر داد و گفت: "کشتزار مرگ" سریال تاریخی الف ویژه است که در آن سرگذشت زندگی صدام از تولد تا اعدامش را خواهیم ساخت. "کشتزار مرگ" پروژه‌ای فراملی است و چون باید تصویربرداری‌هایی در عراق، اردن و سوریه انجام شود، این پروژه، پروداکشن عظیم، بزرگ و وسیعی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه علیرضا نادری نگارش فیلمنامه و سیناپس اولیه این سریال را انجام داده است، افزود: در حال حاضر کشتزار مرگ در حال بازنویسی و برطرف شدن ایرادات تاریخی آن است تا به مرحله پیش‌تولید برسیم و به نظر من هر روزی که تولید این سریال دیرتر آغاز شود به ضرر ما خواهد بود، چون که غربی‌ها مشغول فیلم ساختن در مورد صدام هستند و ما که 8 سال درگیر جدی اتفاقات جنگ بودیم، حرکتی جدی انجام ندادیم و وظیفه ماست. اما قبول دارم که باید با صبر و حوصله این کار انجام شود تا در نتیجه کار قابل قبولی باشد.

پیغام خاتمی به ناطق‌نوری/ تشکیل تیم عملیات‌ روانی اصلاحات
در روزهای اخیر جلسات انتخاباتی ناطق نوری نیز تشکیل شده است. به گزارش جهان،‌ حضور یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس، یکی از اعضای جامعه مدرسین و یکی از مدیران وزارت ارشاد از ویژگی‌های این جلسه انتخاباتی است. به دنبال انتشار برخی خبرها پیرامون حضور "ناطق نوری" در انتخابات و احتمال سرلیستی وی توسط اصلاح‌طلبان، "محمدرضا عارف" اعلام کرده در این صورت به صورت مستقل و با لیست حزب خود در انتخابات شرکت خواهد کرد. عارف اخیرا مجوز انتشار یک روزنامه و تاسیس حزب را دریافت کرده است.

از سوی دیگر،‌ "محمد خاتمی" به ناطق نوری توصیه کرده است، چنانچه قصد حضور در انتخابات مجلس را دارد هر چه سریع‌تر تصمیم خود را اعلام و فعالیت انتخاباتی‌اش را آغاز کند چرا که دوری چند ساله ناطق نوری از سیاست باعث فراموشی مردم و پراکندگی حامیانش شده است.

همسو با این تلاش‌ها،‌ رسانه‌های اصلاح‌طلب هم اقدام به تشکیل اتاق عملیات روان کرده‌اند. ترکیب این شورای 6 نفره را تعدادی از چهره‌های رسانه‌ای و عملیات روانی جریان تجدید نظر طلب تشکیل می‌دهند. یکی از وظایف این شورا تعیین تیتر و عکس برای صفحات اول روزنامه‌های جریان اصلاحات است. در زمان دوم خرداد نیز شورایی مرکب از اعضای منحله حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اتاق جنگ رسانه‌ای را مدیریت می‌کردند.

تجاوز معاون دادستان کل "دلاویر" آمریکا به پسر ۱۶ ساله
"دنیل زیمونس" 34 ساله، معاون دادستان کل منطقه نیوکاسل ایالت دلاویر آمریکا به 4 مورد تجاوز درجه چهار به یک پسر آمریکایی متهم شد. تحقیقات درباره این پرونده در ماه مارس بعد از آن شروع شد که پلیس به رخدادهایی که مربوط به پسر مذکور آمریکایی می‌شد پی برد.



به گزارش  فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "یو اس ای تودی"، گزارش‌ها حاکی از آن است که زیمونس از طریق یک رسانه‌ اجتماعی با این پسر در ارتباط بوده است و دفتر دادستانی کل ایالت دلاویر روز گذشته از نتیجه تحقیقات درباره این پرونده مطلع شد و حکم دستگیری زیمونس را تأیید کرد. تحقیقات نشان داد که زیمونس از طریق یک رسانه‌ اجتماعی به نام "گریندر" با این پسر آمریکایی ملاقات داشته است و خود را بعنوان معاون دادستان معرفی نکرده است.

در بیانیه‌ای که شب گذشته توسط دفتر دادستانی کل ایالت دلاویر منتشر شده، آمد که زیمونس از سمت خود اخراج می‌شود. مأموران پلیس اعلام کردند که احتمالاً قربانیان دیگری نیز وجود داشته‌اند و از والدین خواستند تا فعالیت‌های فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را کنترل کنند.

"کاترین اشتون" لباس ایرانی می‌پوشد
"میترا تمجیدی" - طراح لباس - با اشاره به اینکه به تازگی برای کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، لباسی طراحی و تهیه کرد‌ه‌ام، اظهار داشت: این لباس به دست او رسیده و از آن نیز بسیار استقبال کرده‌ است و به دنبال آن مسوول دفتر او هم از ما خواسته که برایش لباسی طراحی و تهیه کنیم.

این هنرمند در گفتگو با ایسنا، درباره‌ طرح‌ این لباس توضیح داد: اسلوب همه‌ طرح‌های من ایرانی است. به این صورت‌ که آن‌ها را از لباس‌های تاریخی ایرانی اقتباس کرده و با طرح‌های روز دنیا، هماهنگ می‌کنم. این سبک را در لباسی که برای کاترین اشتون طراحی کردم نیز لحاظ کردم. این لباس، نواردوزی مخصوصی دارد که با به هم دوختن تکه‌ نوارهای مختلف، تهیه شده است.



لباس اشتون

کلینتون در حال ارسال اولین ایمیل

عصر ایران نوشت: "بیل کلینتون" رئیس جمهور وقت آمریکا در حال ارسال نخستین ایمیل از کاخ سفید واشنگتن در روز 7 نوامبر 1998 است.




نگرانی اف‌بی‌آی از حضور فزاینده پیکارجویان آمریکایی در خاک سوریه
 "جیمز کامی" رئیس اف‌بی‌آی روز جمعه گفته که روز به روز شهروندان آمریکایی بیشتری روانه سوریه برای پیکار با دولت "بشار اسد" می‌شوند. وی همچنین از بازگشت این پیکارجویان به خاک آمریکا شدیداً ابراز نگرانی کرده است. وی گفته که بازگشت این پیکارجویان به خاک آمریکا از جمله نگرانی‌های اصلی سازمان‌های امنیتی آمریکا است.

به گزارش تسنیم، پیش از این هم مقامات سایر کشورهای غربی درباره حضور پیکارجویان کشورهایشان در سوریه و احتمال بازگشت آنها ابراز نگرانی کرده بودند. آنها می‌گویند حضور در کنار پیکارجویان القاعده در سوریه آموزش‌های تروریستی لازم برای شهروندان کشورهایشان را فراهم می‌آورد.  

وی تصریح کرده گفتگو در این باره "اولین موضوع مورد بحث" هنگام دیدار با همتایان اروپایی‌اش است. این مقام آمریکایی همچنین از افزایش تعداد پیکارجویانی که از آمریکا روانه سوریه می‌شوند ابراز نگرانی کرده است.

محل شهادت آیت‌الله مطهری
جهان نوشت: این تصویر محل شهادت"آیت‌الله مرتضی مطهری" ساعاتی پس از ترور وی به دست گروهک فرقان را نشان میدهد.

 
     
 آخرین لحظات زندگی قبل از غرق شدن کشتی (+فیلم)
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک فیلم ویدئویی که روی موبایل یکی از دانش‌آموزان قربانی غرق کشتی کره جنوبی کشف شده است نه تنها بر غم و اندوه خانواده‌های قربانیان افزوده بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز موجی از تاسف و همدردی را ایجاد کرده است. در این فیلم که لحظاتی قبل از غرق شدن کشتی مسافربری سیوول با موبایل یک دانش آموز 17 ساله گرفته شده است، دانش آموزان در حال خنده و شوخی بوده و هرگز تصور نمی‌کنند که فاجعه‌ای در راه است.

زمانی که پارک سو-هیون شروع به گرفتن فیلم کرد هنوز هشدار در مورد سانحه داده نشده بود. جند دقیقه بعد کارکنان کشتی نخستین هشدار خطر را می‌دهند. دانش‌آموزان هنوز آن را جدی نگرفته و به شوخی ادامه می‌دهند. برخی کشتی را با کشتی تایتانیک مقایسه می‌کنند. برخی دیگر می‌پرسند آیا خبر سانحه از رسانه‌ها پخش خواهد شد یا خیر؟

اما، اندک اندک دانش‌آموزان دچار ترس و نگرانی شده و متوجه وخامت اوضاع می‌شوند. با هشدار کارکنان کشتی در مورد پوشیدن جلیقه‌های نجات برخی می‌پرسند: مگر ‌کشتی در حال غرق شدن است؟

جسد پارک سو-هیون دانش آموز 17 ساله از داخل بقایای کشتی غرق شده به دست می‌آید. اغلب دانش‌آموزانی که در فیلم مشاهده می‌شوند نیز سرنوشتی مشابه او دارند. به درخواست پدر پارک سو-هیون رسانه‌های کره جنوبی فیلم آخرین لحظات زندگی دانش‌آموزان را پخش می‌کنند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


چهره متفاوت فریدون جیرانی
"فریدون جیرانی" در برنامه خیابان ایران که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شود با حضور "مسعود ده نمکی" به نقد آثار این کارگردان سینما و تلویزیون پرداخت.



فاجعه بندر اودسای اوکراین
در تظاهرات جمعه شهر اُدسا گروه نئونازی "رایت سکتور"، که اینک در قالب سازمانی بنام "گارد ملّی" از سوی دولت موقت کی‌یف "قانونی" شده، تظاهرات مخالفان دولت کی‌یف را مورد حمله قرار داد و ده‌ها نفر را کشت یا زخمی کرد.

به گزارش جهان، ماجرا به اینجا ختم نشد و گروه فوق ساختمان اتحادیه‌های کارگری اُدسا را، که محل تجمع مخالفان دولت کی‌یف بود، محاصره کرد و به آتش کشید. در این جنایت فجیع ده‌ها نفر زنده سوختند و ده‌ها نفر به شدت مصدوم شدند. شمار مقتولین سوخته تاکنون ۳۸ نفر گزارش شده است. گزارش شده که در حین سوختن مردم فوق اعضای "رایت سکتور" در بیرون ساختمان سرود می‌خواندند.



رابطه ميان بدهی بابك زنجاني و گرم‌تر شدن هوا
بر اساس آماری که بانک مرکزی منتشر کرده، رقم معوقات و در واقع بدهی به بانک‌های کشور در حدود 80 هزار میلیارد تومان است، اما نكته عجيب اينجاست كه كسي افرادی كه اين ميزان وام گرفته‌اند را نمی‌شناسد!

براین اساس قانون در مطلبی طنز نوشت: از آنجایی كه آبادانی كشور در گروی صداقت و همكاری تمامی افراد جامعه است، ما اصلاحات را از خودمان شروع می‌كنيم. بايد اعتراف كنم بنده يكی از همين بدهكاران بانكی هستم كه مبلغ 10 ميليون تومان وام گرفته‌ام و دو نفر كارمند رسمی را هم به‌عنوان ضامن، با نامه كسر از حقوق برده‌ام كه اگر خداي نكرده، زبانم لال موفق به پرداخت اقساط نشدم، از حساب آن‌ها كسر شود. به‌غير از دو ضامن معتبر، مبلغ نوزده ميليون تومان هم سفته داده‌ايم، كه مطمئن باشند ما به‌خاطر اين 10 ميليون تومان از مملكت فرار نمی‌كنيم برويم كانادا. علاوه بر اين‌ها از محل كار هم نامه اشتغال به كار برديم كه بدانند ما آدم حسابی... كه حالا نه به آن معنا، اما لااقل كار داريم كه بتوانيم قسط‌مان را بدهيم.

با اين اعتراف فكر می‌كنم تكليف بخشی از اين بدهی بانكي روشن شد و فقط می‌ماند 79 هزار ميليارد و خرده‌ای، كه آن هم با مساعدت يكايك بدهكاران عزيز قابل حل است. در اين ميان البته چند نكته وجود دارد كه صرفا از روی كنجكاوی نگارنده است، وگرنه در خلوص نيت روسای بانك‌ها و معاونان آنها شكی وجود ندارد.

- وقتی از ما برای 10 ميليون تومان دو نفر ضامن، آن هم كارمند رسمی مي‌خواهند، برای 9 هزار ميليارد تومان بابك زنجانی دقيقا چند كارمند رسمی بايد بخواهند؟ اصلا ما اينقدر كارمند رسمی در مملكت داريم؟ اصلا ما اين تعداد آدم در مملكت داريم؟ والا ما هر چه اصرار كرديم از خير رسمی بودن كارمند بگذرند و به كارمندان قراردادی اكتفا كنند، قاطعانه گفتند: خير، نمی‌شود، قانون است! اتفاقا از همين جذبه رئيس بانك در ادای كلمه «خير» بود كه خيلی خوشمان آمد. معلوم نيست كدام شير پاك خورده‌ای به اين بابا گفته بود وقتی قاطعانه حرف می‌زنی جذاب‌تر می‌شوی که هرچه حرف قاطعانه داشت به ما می‌زد.

- فرض بر اينكه از 10 ميليون به بالا (تا 100 هزار ميليارد تومان) به دو ضامن نياز است. ما ماهانه 400 هزار تومان قسط داريم كه از عهده پرداخت آن به‌سختی بر می‌آييم. اتفاقا با هر كسی هم كه اين موضوع را مطرح می‌كنيم به ما حق می‌دهند و می‌گويند خيلی سنگين است! البته اولش می‌پرسند آشنا داشتی؟ كه خب طبيعتا جواب مثبت است، وگرنه دزد دست ما نمی‌دهند ببريم كلانتری.

حالا اين بنده‌های خدا چگونه از پس پرداخت اقساط وام چند هزار ميلياردی بربيايند؟ ما دو قسط عقب بمانيم ديگر رغبتی به پرداخت اقساط نداريم، آن‌وقت شما توقع داريد طرف ماهی چند ميليارد تومان را به موقع پرداخت كند؟ من فكر می‌كنم تنها كسی می‌تواند اين وام را بگيرد كه به او موقع اهدای تسهيلات گفته باشند شما از پرداخت اقساط معاف هستيد! تازه همين را هم ما اگر بوديم جرات نمی‌كرديم بگيريم، دمشان گرم كه قبول كردند بگيرند.

- يكی از جدی‌ترين نگرانی‌های ما در خصوص اين افراد، دادن سفته است؛ وقتی برای 10 ميليون وام، نوزده ميليون سفته می‌خواهند، برای گرفتن 9 هزار ميليارد می‌دانيد چند جنگل بايد نابود شود؟ حالا آسيب‌های اقتصادی كه هيچی، به فكر محيط زيست باشيد لااقل. آيا می‌دانيد وام دادن به يكی مثل بابك زنجانی و درخواست سفته تا چه اندازه می‌تواند در گرم‌تر شدن هوای جهان موثر باشد؟ حالا برويد بگوييد چرا مردم اروپا لباس نمی‌پوشند؟ پاسخش را در همين مملكت خودمان جست وجو كنيد. سفته نخواهيد، درختان را قطع نكنيد، هوا گرم نشود، آنها هم قول می‌دهند لباس بپوشند. ما از جانب آن‌ها قول می‌دهيم اصلا.

- بله آقای روحانی، دل گنده‌ای داريم ما كه با اين حقوق مساوی با اقساط، می‌رويم از دريافت يارانه انصراف می‌دهيم. خوش خياليم ديگر، فكر می‌كنيم مملكت اينجوری آباد می‌شود. خيلی سخت است آقای روحانی... خيلی سخت است در مملكتی كه ميليارد ميلياردش را می برند، تو بروی ريال ريال انصراف بدهی... ما داديم آقای روحانی، خواهشا شما اولين نفری باش كه به ما نمی‌گويد: اَبله!

ازدحام علیه مشاور ارشد رئیس جمهور در فرودگاه شیراز
شیرازه با انتشار خبری از ازدحام علیه مشاور روحانی در فرودگاه شیراز خبر داد. در بخشی از این خبر آمده است: "علی یونسی" معاون اقلیت‌های رئیس جمهور صبح امروز به منظور دیدار با اصلاح‌طلبان به استان فارس سفر کرده از سوی جمعی از دانشجویان شیرازی با شعارهایی مورد استقبال قرار گرفت. بر این اساس قرار بود، فردا (شنبه) با سخنرانی علی یونسی، مشاور رییس‌جمهور برگزار شود، از سوی استانداری لغو شد.



برنامه اصلی این سفر، شرکت در همایش اقوام و اقلیت‌ها بود که به دعوت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شیراز و با همکاری سایر احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان فارس ترتیب داده شده بود. ولی این بار نیز استانداری فارس و فرمانداری شیراز مانع تشکیل همایش اصلاح‌طلبان شدند که با توجه به مواضع ماه‌های اخیر احتمال انتقاد از استاندار در همایش داده می‌شد.


بعد از لغو سخنرانی معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور در ماه‌های اخیر، این دومین بار است که همایش اصلاح‌طلبان با حضور یک مقام بلند پایه دولت لغو می‌شود. این اقدام استانداری فارس و فرمانداری شیراز در حالی صورت می‌گیرد که برگزاری همایش در محیط‌های سربسته نیازی به اخذ مجوز ندارد.

احمدی‌نژاد بدجوری دروغ می‌گفت، مانده‌ بوديم كه او چه پدیده‌ای است!
"پرویز کاظمی" وزیر رفاه دولت اول احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای مفصل و خواندنی خاطراتی جالب و عجيب از كار كردن با او را بازگو كرده است که در ادامه مصاحبه وی را با نامه می‌خوانید.



اولین بار آقای احمدی‌نژاد را کجا دیدید؟ در ریاست جمهوری. "سیدمهدی هاشمی" از دوستان اخوی شهید من بودند. ایشان پس از آنکه رای نیاورد از مشکلاتش برایم گفت که من هم به ایشان گفتم اگر بخواهید من می‌توانم کمکتان کنم. بعد از آن جلسه‌ای با مهدی هاشمی، مجتبی ثمره هاشمی و احمدی‌نژاد داشتم و دیدگاه‌هایم را مطرح کردم.

سال 84 به چه کسی رای دادید؟ آقای هاشمی.

احمدی‌نژاد می‌دانست به هاشمی رای دادید؟ شاید در برخوردهایم حس می‌کرد. البته دور اول به آقای هاشمی و دور دوم به آقای احمدی‌نژاد رای دادم. حدس من این بود که آقای احمدی‌نژاد رای می‌رود.

چه اتفاقی افتاد با آقای احمدی‌نژاد درگیر شدید؟ با هم صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم.

باور احمدی‌نژاد این است که در پادگان یک ژنرال وجود دارد و بقیه سرباز هستند، مصداق برایمان بیاورید، چند سالی است که در مصاحبه‌ها این موضوع مطرح شده اما جزئیاتی نگفته‌اید؟ کار من همیشه با سیستم بوده است ولی آقای احمدی‌نژاد اصلا سیستماتیک نیست. باورش بر این است که در پادگان و ارتش یک ژنرال وجود دارد و مابقی سربازند. از سوی دیگر ایشان اصلا گوش شنوا نداشت. یک موضوع دیگر این بود که احمدی‌نژاد دروغ می‌گفت. مثلا با من ظهر جلسه داشت و صحبت می‌کرد و شب در جای دیگری می‌گفت از صبح در اصفهان بودم. بعد طوری حرف می‌زد و توضیح می‌داد که حتی من هم قانع می‌شدم و با خود می‌گفتم که نکند حتما روز گذشته پیش ایشان بودم.

شما اولین وزیری بودید که از کابینه جدا شدید، بر همین اساس هم حساب کنار رفتن شما با باقی وزرا فرق دارد، شما در روزهایی از دولت رفتید که این همه مسائل مختلف در مورد دولت مطرح نبود و احمدی‌نژاد چهره بسیار موجهی در جامعه داشت. ما کار سیستماتیک کرده بودیم، از طرفی پایبند به یک سری اصول ارزشی هم بودیم. اما ایشان ارزش‌ها را زیر پا می‌گذاشت. بنده به هیچ وجه حاضر نیستم ارزش‌ها را زیر پا بگذارم. مثلا یکبار احمدی‌نژاد، من، آقای داوودی و آقای دانش جعفری را خواست و گفت این موضوع سهام عدالت باید یک ماهه انجام و توزیع شود، من گفتم این کار اصلا ممکن نیست، شناسایی، پرداخت، سیستم‌های ورود به بورس، هر کدام یک فرایند طولانی است اما وی اصلا قبول نمی‌کرد و حرف خودش را می‌زد. دست آخر هم که دیدید این کار چند سال زمان برد تا انجام شد.

مصادیق دیگری از این اختلافات را هم بخاطر دارید؟ بله، مثلا احمدی‌نژاد در انتخاب مدیران من دخالت می‌کرد. مدیر دو بال دارد، اولی اختیار و دیگری مسئولیت. چهار نفر خارج از سیستم انتخاب کرده بود تا وزیران را کنترل کند. وزیر را که نباید کنترل کنی! این چهار نفر "مجتبی ثمره هاشمی"، "زریبافان"، سعیدلو و "مشایی" بودند. این چهار نفر خودی‌ها بودند و غیرخودی هم تمام وزرای کابینه. بعدها برخی از آنها تبدیل به خودی شدند. مثلا علی‌آبادی، در عین اینکه خودی بود غیر خودی هم بود، خیلی وقت‌ها از او سوءاستفاده می‌شد. احمدی نژاد او را سرپرست وزارت نفت کرد اما کس دیگری را به عنوان وزیر معرفی کرد.
 
حرف خودی‌ها را قبول می‌کرد؟ آنها را هم اگر همراهش بودند و تاییدش می‌کردند، قبول داشت. البته احمدی‌نژاد 84 با 88 فرق داشت. همین طوری سیر سقوط را طی کرد و دچار هوای نفس شد.

شما استعفا دادید یا گفتند باید بروید. جمع‌بندی که با آقای احمدی‌نژاد داشتم این بود. گفت نمی‌توانید با هم کار کنیم. یک جلسه بود با حضور من، آقای الهام و آقای احمدی‌نژاد. موارد زیادی مورد اختلاف ما بود. مثلا من ایرادهایی نسبت به آقای مددی (مدیرعامل منصوب از سوی احمدی‌نژاد در تامین اجتماعی) گرفتم. احمدی‌نژاد همیشه می‌گفت من برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پولی خرج نکردم. در یکی از جلسات دولت گفت من فقط دو تا تراول پنجاه تومانی خرج کردم؛ اما همین آقای مددی یکبار به خود من گفت که من خانه‎ام را فروختم و برای تبلیغات وی هزینه کردم.

که بعد هم با یکدیگر نساختند.

بله. من 10 روز پس از وزارتم دیدم که مددی خیلی هماهنگ نیست و ساز خودش را می‌زند. مددی از سوی احمدی نژاد سرپرست تامین اجتماعی شده بود. مددی هم به جای اینکه به من پاسخگو باشد، دائم پیش رئیس جمهور بود. بعد از 10 روز سریع حذفش کردم. آقای احمدی‌نژاد من را صدا زد و گفت که عزل مددی کار بدی بود، سریع این بساط را جمع کن تا آبروریزی نشده.

با مددی چه کردید؟ رفتار مددی همچنان ایراد داشت. یک روز نزد احمدی‌نژاد رفتم و گفتم نمی‌توانم با او کار کنم. احمدی نژاد دو لفظ در مورد مددی به کار برد که من در مصاحبه نمی توانم مطرح کنم. گفتم من چه کار کنم. گفت خودت یک کاری کن. منظورش این بود که باید تحمل کنی. در یک جلسه من، رئیس‌جمهور، مجتبی ثمره هاشمی و مددی داشتیم. بحث‌ها را باز کردیم و مددی قول داد که تابع باشد.

وی ادامه داد: نزد آقای ثمره هاشمی هم قول داد که هماهنگ شود. از اتاق که بیرون آمدیم به من گفت که من اصلا این کارها را انجام نمی‌دهم. شوکه شدم در پشت در اتاقی که قول داده بود با من هماهنگ باشد همه چیز را انکار کرد. من همه اینها را به آقای احمدی‌نژاد منعکس کردم. اگر قرار است من پاسخگو باشم باید بتوانم برخورد کنم. آقای احمدی‌نژاد اصلا علم، فهم و سواد مدیریت ندارد. نمی‌دانست در جایگاه یک رئیس جمهور چگونه باید رفتار کند. همین تفکر باعث می‌شود که در سوئیس به او گوجه فرنگی پرت می‌کنند. این آدم انسجام فکری ندارد.

به آن جلسه آخر با احمدی‌نژاد و الهام برگردیم. چه حرف‌هایی زدید؟ در آن جلسه که داشتیم گفت آقای کاظمی ما نمی‌توانیم با هم کار کنیم. من هم گفتم همین احساس را دارم. من استعفایم را می‌نویسم. گفت ما می‌خواهیم از وجود شما استفاده کنیم. گفتم شما اصلا نگران من نباشید. من گواهینامه رانندگی دارم. مینی‌بوس می‌خرم. از میدان آزادی تا ونک می‌روم و مسافر هم می‌زنم.
 
شنبه روزی بود. در دفتر خودم دو صفحه استعفا دست‌نویس بدون خط خوردگی نوشتم. یکشنبه صبح استعفا را به آقای احمدی‌نژاد دادم. گفتند چه سریع. گفتم به همین فوریت چرا که اعتماد بین ما وجود ندارد.

قضیه میثاق چه بود. چون بعد از رفتن شما از دولت آقای الهام گفت شما را به این دلیل از دولت کنار گذاشته‌اند که به میثاق رئیس جمهور با وزرا پایبند نبوده‌اید.

اگر یادتان باشد، در جلسه رای اعتماد من همه صحبت‌ها را کردم، آقای احمدی‌نژاد هم نشسته بود. رای خوبی داشتم. آخر صحبت‌هایم آقای ناطق نوری گفت که بیا پایین، تو رای داری. آخرین مرحله گفتم آقای احمدی‌نژاد یک کاغذ مقابل ما گذاشت که تحت عنوان میثاق آن را امضا کنیم. از نظر من یک کاغذ است. بنده میثاق‌ام را 25 سال پیش، هنگامی که برادرم شهید شد، بستم.

حرف بزن و انتقاد کن آن دولت شما بودید. بیشتر بله. می‌گفتم خب این تصمیم غلط است باید بگویم.

در واقع انتهای همه جلسات حرف آقای احمدی‌نژاد بر کرسی می‌نشست. همیشه نه. اما در غالب موارد چرا. ببینید عادت احمدی‌نژاد این بود که بر خلاف جریان آب حرکت کند. یک نمونه‌اش این که در ایران و سایر کشورهای دیگر با فصل بهار ساعت تغییر می‌کند. اما یکسال ایشان گفت نمی‌خواهد تغییر ساعت داشته باشیم. بعد به ما گفتند که مصاحبه‌های شما در جهت همین قضیه باشد. باور احمدی‌نژاد این بود که مجلس در راس امور نیست و باورش بر همین بود.

آقای دکتر شما در سال 88 این مسائل و مشکلاتی را که متوجه دولت می‌دانید را جایی مطرح کردید؟

من بیستم خرداد، چهارشنبه، جلسه‌ای با علی لاریجانی داشتم. به لاریجانی گفتم به مقدسات قسم به بزرگان نظام بگویید نگذارند احمدی‌نژاد دوباره رییس جمهور شود.

به چه عنوانی جلسه گذاشتید؟ یعنی شما با چه سمتی رفتید پیش آقای لاریجانی؟

هیچی. گفتم می‌خواهم درد و دلهایم را بگویم. گفتم آقای لاریجانی به مقدسات، به هر کسی که دوست دارید به بزرگان نظام بگویید نگذارند این آقا رئیس جمهور شود. گفتم اگر این رئیس جمهور شود دیگر کشور نداریم. امریکا باید 5 میلیارد دلار خرج می‌کرد تا کشور را به اینجا برساند. آقای احمدی‌نژاد واقعا پدیده بودند و از هوش بالایی هم برخوردار بودند. نمی‌شود به این راحتی در مورد ایشان اظهار نظر کرد.
 
بله خب باهوش هستند. خیلی‌ها معتقدند مشایی در کنارش است و اوست که به احمدی‌نژاد خط می‌دهد. اما مشایی اصلا عرضه ندارد. روزی که برای ثبت‌نام رفته بود دیدید چگونه بود. منگ و گیج. احمدی‌نژاد خودش 100 تا مثل مشایی را درس می‌داد.

احمدی‌نژاد بارها گفته که من یعنی مشایی و مشایی یعنی من. برای اینکه احمدی‌نژاد فکر می‌کرد در میان مردم نفوذ دارد و می‌خواست مشایی را به میدان بیاورد، تا در نهایت خودش دوباره سوار کار شود.

ببینید آقای کاظمی، خیلی از مردم من جمله ما مواجهه‌ای با آقای مشایی نداشته‌ایم، شما در مدتی که با ایشان کار می‌کردید واقعا ایشان در فضای جادوگری و مرتاض‌گری بودند؟ من چیزی ندیدم.

دکتر شما یک منتقد جدی احمدی‌نژاد هستید. فساد مالی احمدی‌نژاد را قبول دارید؟ نمی‌توانم به صورت قاطع بگویم اما فکر نمی‌کنم. اما در جهت رضایت دیگران خیلی خوب کار کرد. مثلا امریکا خیلی از دست احمدی‌نژاد راضی است. اسرائیل.

یعنی می‌شد احمدی‌نژاد را قانع کرد تا یک تصمیمی بگیرد که رانتی برای کسی ایجاد شود. یا نه منظور شما این است که ناخواسته عامل برخی شده؟

ناخواسته بود. یک برج ساز گفت من خیلی از احمدی نژاد تشکر می‌کنم چرا که برج 20 میلیون تومانی من شد 40 میلیون.

می‌توان از راه رفتن آدمها شخصیت‌شان را شناسایی کرد. شما راه رفتن احمدی‌نژاد را نگاه کنید؛ تند تند تند. ما در مدیریت می‌گوییم دیداری، شنیداری، نوشتاری. مدیریت آقای احمدی نژاد دیداری و شو بود. من قبل از مناظره سال 88 برای دوستان نوشتم که دو موضوع را در مناظره‌ها توجه داشته باشید. یک آقای احمدی‌نژاد دروغ می‌گوید و دو اینکه حریم نگه نمی‌دارد.

نگاه احمدی‌نژاد به هاشمی چه بود.
هر کاری می‌کرد برای اینکه خودش را نشان می‌دهد. یک مثال بزنم برای این حرف، فرض کنید یک نفر به یک محله‌ای برود و به بزرگ آن محل بدو بیراه بگوید، خب طبیعتا مورد توجه همه قرار می‌گیرد. نوع رفتار آقای احمدی‌نژاد با آیت الله هاشمی هم اینگونه بود. شما اگر از نزدیک هاشمی را بشناسید متوجه می‌شوید که اصلا هاشمی اهل این چیزها نیست. موضع‌هایی که می‌گیرد به نفع اسلام و انقلاب است و از خودش می‌گذرد. دو سال به ایشان گفتم جوابش را بدهد، اما قبول نکرد.

بیایید یک تعریف از احمدی‌نژاد بدهید، ببینیم شما ایشان را چگونه می‌بینید؟

او یک هنجارشکن بود. هنجارشکنی می‌تواند مثبت و منفی باشد. اگر قوه تحلیل درست می‌داشت، دلش برای انقلاب می‌سوخت این هنجارشکنی خیلی خوب بود. تابوهای بی‌معنی را بشکنیم ولی با حساب و کتاب.

آقای دکتر در سفرهای استانی پذیرایی همین گونه بود که گاها از سوی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شد و دال بر ساده زیستی تیم دولت داشت؟ ما را مثل کارگرها به جلسات هیئت دولت می‌بردند و 7 ساعت جلسه برگزار می‌شد. در ژاپن جلسات هیئت دولت 20 دقیقه است. برای اینکه پشتوانه کارشناسی دارد. اما خروجی جلسات ما چه بود؟

حالا که دوره دولت آقای احمدی‌نزاد تمام شده و دولت آقای روحانی بر سر کار است، شما وجه تمایز میان حسن روحانی و احمدی نژاد را در چه می‌بینید؟ سیب و پرتقال چه شباهتی با هم دارند. احمدی‌نژاد تک است.

حضور انقلابیون در منزل شهید مطهری پس از شهادت



12 اردیبهشت 1358 ،آیت الله طالقانی، آیت الله بهشتی، آیت الله انواری، آیت الله سید ابوالفضل زنجانی، شهید شاه آبادی، دکتر یدالله سحابی و ناصر میناچی درمنزل شهید آیت الله مطهری، ساعاتی پس از شهادت وی.



گاف پادشاه عربستان سوژه جدید در شبکه‌های اجتماعی
پادشاه عربستان در مراسمی رسمی با اشتباه لفظی خود سوژه جدیدی به فعالان در شبکه‌های اجتماعی برای تمسخر داد.

به گزارش فارس به نقل از العالم، "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان، در مراسم گشایش یک استادیوم در شهر جده، مردم کشور خود را "ملت برادر ِ سعودی" خواند که این اشتباه لفظی پادشاه، در یک نوار ویدیویی 4 ثانیه‌ای، بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش‌های مختلف و متفاوت زیادی را در بین کاربران سعودی به همراه داشت.

این اشتباه لفظی شاه 90 ساله سعودی به سرعت به پایگاه اجتماعی توییتر کشیده شد؛ به طوری که هشتگی تحت عنوان "ملت برادر ِ سعودی" ایجاد شد. کاربران سعودی به دو گروه معترض و طرفدار شاه سعودی تبدیل شدند و هریک نقطه نظرات خود را درباره این اشتباه عبدالله بن عبدالعزیز مطرح کرد. معترضان و مخالفان پادشاه عربستان، این گاف را نشان دهنده کهولت سن و ضعف حافظه پادشاه سعودی دانستند و در مقابل طرفداران او، سوء استفاده مخالفان از این گاف را نشان دهنده سوء نیت آنان برشمردند.

گفتنی است که در یک کشور عربی، برای خطاب کردن ملت های سایر کشورهای عربی، از عبارت «ملت برادر» استفاده می شود.
حرف و حدیث درباره وضع سلامتی پادشاه عربستان مساله تازه ای نیست؛ به ویژه که حال این پادشاه کهنسال، روز به روز بدتر می شود و وجود شواهد و قرائنی نظیر تعیین جانشین برای ولیعهد نیز از نشانه های جدی شدن نابسامانی وضعیت سلامتی او به شمار می رود.

کشورهای ثروتمند عصبانی‌ترند
بر اساس پژوهش جدید، افرادی که در کشورهای ثروتمند زندگی می‌کنند، استرس و عصبانیت بیشتری را نسبت به شهروندان کشورهای فقیر تجربه می‌کنند. اشخاصی که در کشورهای ثروتمند زندگی می‌کنند، شاید از زندگی‌شان رضایت بیشتری داشته باشند، اما استرس بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا، لوئیس تای، استادیار روانشناسی دانشگاه پوردیو، در این باره گفت: زندگی در یک کشور ثروتمند سرعت بالاتری دارد و وظایفی وجود دارند که فرد باید انجام دهد و این امر به استرس منجر می‌شود. در این مطالعه، محققان داده‌های درآمدی متعلق به 840 هزار نفر را در 158 کشور بررسی کردند و شرکت‌کنندگان میزان رضایت خود از زندگی‌ و احساسات مختلفشان مانند نگرانی، غصه و عصبانیت را گزارش کردند.

آن‌ها دریافتند بین اضطراب و انتخاب‌های بیش از اندازه، ارتباط وجود دارد زیرا تلاش برای بهترین انتخاب سریع می‌تواند به افراد استرس وارد کند. جزئیات این مطالعه در مجله Psychological Science منتشر شد.

تظاهرات فلسطینی‌ها در حمایت از توافق اخیر دو گروه فتح و حماس برای تشکیل دولت ائتلافی در هبرون



عصر ایران منتشر کرد، درگیری مردم بومی شهر های اسلویانسک و لوهانسک در شرق اوکراین با نیروهای اعزامی ارتش اوکراین



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر هم راست بگي اين رسمش نيست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمدی نژاد وطن دوست با این حرفهای دروغ از قلب دوستدارانش بیرون نخواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۰:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
من از طرفدارن آقای احمدی نزاد نیستم ولی اینطر صحبت ها و قضاوت ها بسیار کودکانه و غیر منصفانه و دور از شعن و شعور سیاسی و اسلامی است.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
باهم میبینیم سال 96 چجوری این نون به نرخ روزخورا دوباره عوض میشن احمدی بیا دوباره راکتورای اتمی رو فعال کن این آمریکایی ها و عربستانیا شاخ شدن دوباره ما تحریم شدیم غیرتمون زیر سوال نره خون شهدامون پایمال نشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقای کاظمی واقعا جای تاسف دارد . حداقل کمی از خدا بترس .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
زنده باد ایران زنده باد اسلام زنده باد احمدی نژاد که حتی اجازه یک قدم پیشروی به آمریکا وایادی اش نداد
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۲۲:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
بی شک احمدی نژاد از نیک مردان روزگار است
اگر ادعا دارید، منصفانه بیان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام.زنده باد کسی که گفتمان انقلاب رو زنده کرد.زنده باد کسی که دل رهبر رو شاد میکرد زنده باد فرزند ملت ((محمود))احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقای کاظمی با این سخنان سخیف نشان دادید که لیاقت وزارت را نداشتید وگرنه مانند وزاری دیگری که جابجا شدند اگر موردی هم وجود داشته مثل یک انسان بزرگوار سکوت می کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دوستت دارم احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
احمد علویان
۰۸:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر مرد خستگی ناپذیر احمدی دلاور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقای دکتر احمدی نژاد در دو دوره منتخب مردم در ریاست جمهوری بودند و کسانی که با الفاظ زشت قصد تخریب ایشان را دارند ،بی حرمتی است به کل دولتمردان و ملت ایران ،قصدشان خودی نشان دادن است و داشتن جایگاهی در حال،پایمال کردن ارزش رشادت جوانان در 8 سال دفاع مقدس ،بی ارزش کردن حماسه سیاسی مردم ،و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
وزير طرد شده از دولت ، علت اخراجش ضعف و عدم توانائي خودش بود و نمي توانست خودش را با فعاليتهاي شبانه روزي و خستگي ناپذير فعالترين رئيس جمهور كشور هماهنگ كند .
Iran (Islamic Republic of)
حق گرا
۰۸:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
این بنده خدا که به قول خودش میخواسته مینی بوس بگیره مسافر کشی کنه، حالا با خودش فکر میکنه اگه با این اظهارات هر سمتی از دولت بگیره از مسافرکشی بهتره!!!
در یکی از شهرهای ایتالیا با انجمنی برخوردم که تمام فرمایشات احمدی نژاد را تجزیه و تحلیل می کردند.
ما با تو هستیم تا ابد
Italy
کارگر
۰۸:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
شخصیت های شایسته را تخریب نکنید. البته از کسانی که نان به نرخ روز می خورند توقعی بیش از این نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
ان شاءالله سال 96 منتظرتیم آقای احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقای کاظمی شما وهم فکرانتان با تخریب ایشان اقای احمدی نژاد را عزیزتر می کنید .دکتر ما منتظرت هستیم ان شا ا... موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
کاظمی ماه پشت ابرنمی ماند بروفکرنان باش که خربزه آب است
Iran (Islamic Republic of)
خدارحمي
۰۷:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگراحمدي نژاددروغ مي گفت هيچ كس راست گو نيست متاسفم براي اين وزيرنون به نرخ روز خور...
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۰۶:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
باسلام.من متاسفم از بعضی انسان ها که ادعای شیعه علی می کنند و این طوری با آبروی مومن و برادر مسلمان خود، بازی می کنند .انسان می ترسد از روز قیامت که جواب خدا را چه باید بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۳:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقای احمدی نژاد هر عیبی داشت یه مردونگی داشت اونم اینکه در برابر آمریکا و ابر قدرتها یه بچه شیعه واقعی بود و ذره ای از حق مردم کوتاه نیومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمدی نژاد دروغگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقای کاظمی یکم جنبه داشته باش چرا کم میاری خودتم میدونی بهترین رئیس جمهور ایران فقط عشق است دکتر محمود احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۱:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمدی نژاد کسی که زیر بار زور نرفت واقعا منتظرم برگردی تا دوباره بهت رای بدم به امید خدا برگرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
طیطه
۰۱:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
هر چند که انسان خالی از ایراد نیست ولی آقای احمدی نژاد آنقدر مقبولیت داشت که برای دور دوم هم انتخاب شد.خلوص نیت داشته باشید و کمتر آب در هاون بکوبید
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۱:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
همه خوبن ولی مردم بهترینن
Iran (Islamic Republic of)
محمد اصغری
۰۰:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا که خجالت داره پشت سر کسی این جوری صحبت کنی اگه واقعا راست میگی و به فکر مردمی باید رودرروش این حرفاتو میزدی و حتی جلو دوربین.اقای احمدی نژاد من که نمیدونم پشت صحنه چی بوده ولی اینو میتونم بهت بگم که ۸۰ درصد حرفهای دلمو پشت تریبونهای مختلف میزدین مخصوصا درباره اسراییل امریکا و... دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
قضاوت کار ما آدما نیست، من هیچ قضاوتی نمیکنم، معتقدم تاریخ مشخص میکنه کی راست گفت و کی دروغ، خدا انشاالله آخر عاقبت همه ما رو ختم بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۰۰:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
چقدر زشت و بی ادبانه حرف میزنی جناب کاظمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
لبیک یا احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۰۰:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
هرکس که حامی مردم وقشرمستضعف باشدمورداتهام سرمایه داران خواهدشدهماننداحمدی نژاد.امابدانندآنکس که خدامهرش رابدل مردم بیاندازدهیچکس نمیتواندبدرکند.
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ایران
۲۱:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
این حرفا ذره ای ازعشق مردم رو نسبت به دکتراحمدی نژاد کم نمیکنه.تواین 8 سال از سخنرانی های کوبنده احمدی نژاد نسبت به آمریکا لذت بردم.فقط خودت دکتر جون.منتظرت می مونیم واسه سال 96
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
این حرف ها چیه که اقای کاظمی میزنه واقعا شرم داره خجالت داره با این حرفهایی که از اقای احمدی نژاد زدی پیش مردم عزیز نمیشی . وزیر نمیشی .
Iran (Islamic Republic of)
لرستانی
۲۰:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمدی نژاد دردت به جونم
عشق من هستی.
Iran (Islamic Republic of)
سیاسی نیستم
۲۰:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمدی نزاد همان مردی است که تا لحظه آخر پای خون شهدای هسته ای ماند ونذاشت غنی سازی متوقف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
یو نس
۱۹:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
تک مرد ایران احمدی نژاد
Germany
رضا
۱۹:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا کار زشتی بود. این گونه صحبت کردن چاله میدونی و دور از ادبه.
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز مملکت
۱۹:۴۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
قدر احمدی نژاد را 10 سال دیگه خواهید دانست
Iran (Islamic Republic of)
مــــرنـــدلی
۱۹:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمدی نژاد عشقمه بهترین رییس جمهور ایران کسی که زیر حرف زور نمیرفت
پرویز کاظمی بیا مناظره کن و رودرو ضایع شو !!! من رو هم بندازن بیرون اونجوری میگم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوب گفتی هاااااا
آره واقعا کسی که زیر حرف زور نمیرفت عشقم احمدی نژاد قدرش رو 10سال دیگه میفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقای کاظمی شما که به آقای هاشمی رای دادی و تفکرت هم سیستمیه چطور با آقای احمدی نژاد کار کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
احمدی نژاددوستت داریم بااین حرفهانمی توانندخرابت کنند انشاءاله آماده باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا دلم برای احمدی نژاد وسخنرانی هاش تنگ شد
Iran (Islamic Republic of)
sam
۱۹:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
عشقم فقط احمدی نژاااااااااااااااااااد
Netherlands
بی طرف
۱۸:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا متأسفم.قرار نیست اگر بخواهیم کسی را نقد کنیم او را تخریب کنیم.نقد منصفانه باشد،اگر راست میگوید در مقابل آقای احمدی نژاد بنشیند و مناظره کند.این کارا از دولت مردان ما بعید است.تا کی نفاق؟ بسه دیگه یه ذره به فکر مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی دستش از مقام وزارت کوتاه شده باید هم اینطوری بیاد بگه!!!!
اینطور آدم ها نون رو به نرخ روز میخورن!!!
وقتی بیاد یه نفر رو بدون مدرک به دورغگویی متهم کنه باید هم بذارنش کنار.
آخرین اخبار