گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

بندر بن سطان کجاست؟ / پیام دختر زندانی ملک عبدالله به شیعیان / تصاویر هولناک از جنایت آمریکا در ویتنام / تشکیل اسرائیل جدید در تگزاس

اعلام همبستگی زنان شیعه با دختران پادشاه ، تصویر دیدنی از خلیج فارس، پافشاری مسلمانان روی یک فرهنگ خوب ثمر داد، مرگ‌زجرآور اعدامی آمریکایی به دلیل تزریق اشتباه داروی سمی!، سلاحی که آمریکا به تروریست‌ها داد، بیماری جدید ریوی در عربستان چیست؟، تهدید به مرگ مسیحیان توسط صهیونیست‌های تندرو در اراضی اشغالی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 10 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

اعلام همبستگی زنان شیعه با دختران پادشاه

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: گروهی از زنان استان "القطیف" عربستان به نشانه همبستگی با دختران پادشاه سعودی "عبدالله بن عبدالعزیز" اقدام به برگزاری تجمع کردند. چهار دختر پادشاه عربستان حدود 13 سال است که در یکی از کاخ‌های سلطنتی در جده در حبس خانگی هستند. شاهزاده "سحر" یکی از دختران زندانی پادشاه با اشاره به انقلاب شیعیان در قالب پیامی به نشانه همبستگی با خواسته‌های شیعیان در القطیف نوشت: ای کسانی که معنی کرامت، حقوق و آزادی را به ما آموختید چه بسیار زیباست، این مایه افتخار ماست که ما را در گروه مبارزان قرار دهید.

شاهزاده سحر در قالب فیلم ویدیویی که بر روی توییتر منتشر شد اضافه کرد: ما با قلبی که مملو از افتخار به شماست دنباله‌رو راه شما هستیم و تعهد می‌کنیم که دستان خود را از شما جدا نخواهیم کرد و از "شیخ نمر باقر النمر" الهام خواهیم گرفت. دو شاهزاده زندانی "سحر و جواهر" در روز 23 فروردین در گفتگو با یکی از شبکه های ماهواره‌ای همبستگی خود با جنبش‌های سیاسی استان "الشرقیه" و کشور "بحرین" را اعلام کرده بودند.

مقتدی صدر پای صندوق رای

عر ش نیوز نوشت: انتخابات پارلمانی عراق صبح امروز در مناطق مختلف این کشور آغاز شد؛ مسئولان، شخصیت‌ها و اقشار مختلف مردم این کشور در نخستین ساعات صبح، خود را پای صندوق‌های رأی رساندند.



تصویر  دیدنی از خلیج فارس

عصر ایران تصویری را به مناسبت روز خلیج فارس منتشر کرد که تداعي كننده پرچم سه رنگ كشور عزيزمان از جنوب كشور است، دريا خود مالكيتش را فرياد می‌زند. اين عكس سال گذشته به جشنواره عكس ملی ايران راه يافته در كتاب جشنواره نيز به چاپ رسيده است. 



پافشاری مسلمانان روی یک فرهنگ خوب ثمر داد

 فرهنگ استفاده از غذاهای حلال نه تنها در حال فراگیر شدن بین مسلمانان است این مساله شرکت‌های تولید کننده را وادار به استفاده از برند حلال کرده است. طی روزهای گذشته مسلمانان در بخش فروش گوشت فروشگاه "کوف لند"، کلمه "حلال" را روی برخی از انواع گوشت و مرغ مشاهده کرده‌اند. به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان، مرغ تولیدی شرکت "ویزنهوف" دارای برچسب حلال به زبان‌های عربی و ترکی است که در گوشه چپ بسته در اندازه کوچک ثبت شده است.
 


به گزارش جام نیوز، اما این عبارت به زبان آلمانی نوشته نشده که نشان می‌دهد این شرکت، مسلمانان را به زبان اصلی‌شان مخاطب قرار داده است. علت این پنهان کاری آن است که این شرکت نمی‌خواهد توجه مصرف‌کنندگان آلمانی را جلب کند و موج تبلیغات منفی جمعیت‌های -به اصطلاح- مدافع حقوق حیوانات را که با ذبح مخالفند، برانگیزد.
 
قوانین مدعی حمایت از حیوانات در آلمان، ذبح حیوانات را غیرمجاز می‌داند. اما این شرکت در پایگاه اینترنتی خود هم فهرستی از گوشت‌های حلال را منتشر کرده تا مسلمانان نسبت به حلال بودن آن قبل از خرید مطمئن شوند. در همان فروشگاه می‌توان گوشت گوسفند حلال که توسط شرکت آلمانی "وایدا" از استرالیا وارد شده را خریداری نمود که تمام اطلاعات آن به زبان آلمانی درج شده، اما اصطلاح "ذبح حلال"  (Halal Slaughtering) روی آن به زبان انگلیسی نوشته شده که نشان دهنده تلاش شرکت‌های تولیدکننده برای مخاطب قراردادن مسلمانان به گونه‌ای است که حساسیت دیگران را بر نیانگیزد.
 
ایالت باواریا میزبان نیم میلیون مسلمان از مجموع چهار میلیون مسلمان در سراسر آلمان است. آنان سالانه 5 میلیارد یورو برای خرید مواد غذایی به ویژه گوشت حیوانات ذبح شده به شیوه اسلامی می‌پردازند که همین موضوع باعث شکوفایی بازار مواد غذایی حلال در آلمان به ویژه در باواریا شده است. عمده رستوران‌ها و هتل‌های بزرگ این شهر نیز به منظور طبخ و ارائه غذای حلال به گردشگران عرب، از آشپزهای مسلمان استفاده می‌کنند که همین موضوع، رویکرد به غذای حلال را در مونیخ گسترش داده است.

مرگ‌زجرآور اعدامی آمریکایی به دلیل تزریق اشتباه داروی سمی!

ایالت اوکلاهامای آمریکا مجبور شد اجرای حکم یک سیاه‌پوست اعدامی را به خاطر "خراب کردن" اجرای حکم اعدامی نفر اول به تعویق بیندازد. اجرای حکم اعدام "کلایتون لاکت" که به انجام قتل متهم بود ۲۰ دقیقه پس از آغاز آن متوقف شد، اما او بر اثر سکته قلبی در اتاق اعدام جانش را از دست داد. طبق گزارش گاردین که در صحنه اعدام لاکت حاضر بوده وی سه دقیقه پس از تزریق سم اعدام به شدت دست و پا زده، شروع به نالیدن کرده و از شدت درد به خود پیچیده است. شانه‌ها و سر وی از تخت اعدام جدا شده و در نهایت ۱۶ دقیقه پس از اجرای حکم مأمورین مجبور به باز کردن چشم‌بند از چشمان این متهم شده‌اند.



به گزارش تسنیم، حکم "چالز وارنر"، دیگر فردی که قرار بود پس از لاکت اعدام شود به همین خاطر به تعویق افتاد. قرار بود هر دو نفر با تزریق دوزی از داروهای سمی اعدام شوند که پیش از این هرگز در اعدام‌های آمریکا مورد امتحان قرار نگرفته بود. لاکت ۳۸ ساله به خاطر کشتن یک دختر ۱۹ ساله در سال ۱۹۹۹ مجرم شناخته شده بود. وی همچنین به دوست این دختر ۱۹ ساله تجاوز کرده بود. جرم وارنر ۴۶ ساله تجاوز و قتل یک دختر ۱۱ ماهه در سال ۱۹۹۷ است.

قرار بود حکم اعدام این دو نفر با تزریق داروی "میدازولام" و تزریق داروهای "برومید وکورونیوم" و "کلرید پتاسیم" در مرحله‌های بعدی انجام شود. پیش از این اعدام در ایالت فلوردیدا به روش مشابهی انجام شده بود، اما در اعدام امروز دوز داروی میدوزولام مورد استفاده ۵ برابر بیشتر از موارد مشابه بوده است. طبق گفته خبرنگار گاردین اجرای حکم اعدام در ساعت ۶:۲۳ به وقت محلی آغاز شده بود. ساعت ۶:۳۰ دقیقه لاکت هنوز هوشیار بوده است. وی در ساعت ۶:۳۳ هوش خود را از دست داده و سه دقیقه بعد شروع به دست و پا زدن کرده است. سپس چشم‌بندهای او باز شده و او در ساعت ۷:۰۶ بر اثر سکته قلبی فوت کرده است.

سلاحی که آمریکا به تروریست‌ها داد

نشریه "تایمز" به نقل از منابعی در میان مخالفان سوری از ارسال موشک‌های هدایت‌شونده "تاو" توسط آمریکا به سوریه خبر داده و نوشته بخشی از این تجهیزات به دست مخالفان رسیده است.



بیماری جدید ریوی در عربستان چیست؟

در روزهای اخیر در عربستان بیماری جدیدی گزارش شده که از این بیماری با نام "بیماری نشانگان دستگاه تنفسی خاص منطقه خاورمیانه" یا به صورت مختصر با نام "مرس MERS" نام برده می‌شود و تاکنون این بیماری جان تعدادی را گرفته است. عامل این بیماری، ویروسی است. این بیماری که با نام "کرونا" شناخته می‌شود، با تب شدید شروع می‌شود و با مشکلات ریوی همراه است و خوشبختانه تاکنون در مناطق زائران ایرانی "مکه مکرمه" و "مدینه منوره" شیوع پیدا نکرده است اما اخیرا در "جده" مشاهده شده است و آمار آن رو به افزایش است.

به گزارش ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، ویروس کرونا از نوع ویروس‌هایی است که در طبقه ویروس‌های عامل سرماخوردگی‌های معمولی قرار می‌گیرد. این ویروس به مخاط دستگاه تنفسی می‌چسبد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است بیماری ناشی از این ویروس، علائمی از قبیل تب، سرفه و تنگی نفس دارد. علاوه بر "عربستان سعودی" مواردی از ابتلا به این بیماری در کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال اروپا مشاهده شده است.

راه‌های پیشگیری از این بیماری و موارد مشابه چیست؟ - رعایت بهداشت عمومی - شستن دست‌ها و صورت بعد از هر نماز در مساجد - شستن دست‌ها پیش از صرف غذا - استفاده از ماسک در اماکن عمومی - استفاده از سجاده شخصی برای نماز در حرم - عدم تجمع با زائران دیگر کشورها - استفاده از دستمال کاغذی برای سرفه و عطسه - استراحت کافی و مصرف مایعات گرم و میوه و ماست - استنشاق و قرقره کردن آب نمک موقع خواب -مراجعه به پزشک در صورت بروز گلو درد و سرفه
-عدم مصرف خودسرانه دارو - تعویض لباس‌های تعریق شده - استحمام روزانه - اجتناب از سرد کردن اتاق‌ها و کولر

گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی



تهدید به مرگ مسیحیان توسط صهیونیست‌های تندرو در اراضی اشغالی

یهودیان افراطی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای مسیحیان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی 48 اعلام کرده‌اند که در صورتی که تا یک هفته آینده این منطقه را ترک نکنند، آنان را خواهند کشت. یهودیان تندرو ضرب‌الاجل یک هفته‌ای را برای فلسطینی‌های مسیحی تعیین و اعلام کرده‌اند کسانی که طی این مدت اراضی اشغالی 48 را ترک نکنند، کشته می‌شوند.

به گزارش ایرنا، به گفته این منابع، یک فرد ناشناس دوشنبه شب گذشته به منزل یک اسقف مسیحی در شهر الناصره مراجعه و پیامی را به وی تحویل داد که در آن وی و دیگر مسیحیان به مرگ تهدید شده بودند. این پیام همچنین به دست اسقف "پولس ماکوتسو" کشیش کلیسای عمومی اراضی اشغالی 48 نیز رسیده و طی آن به تمامی مسیحیان یک هفته برای ترک این منطقه مهلت داده شده است.

در این پیام تهدید‌آمیز آمده است که تمامی مسیحیان اعم از کشیش‌ها و حتی کارکنان کلیساها ـ بجز کلیسای پروتستان و انجیلی ـ باید تا پنجم ماه مه ( 15 اردیبهشت ) اراضی منطقه را ترک کنند در غیر این صورت برای هر ساعت تاخیر جان 100 نفر از مسیحیان را خواهیم گرفت.

آخر خلاف ایرانی‌ها در سنین مختلف

در خبرها آمده بود تهدیدات یک مرد مست استرالیایی موجب فرود اضطراری یک بوئینگ 777 در بالی اندونزی شد. این فرد ادعای هواپیماربایی کرده بود اما نگو فقط ادعا داشته و نتوانسته کارش را درست انجام دهد. او سپس توسط پلیس دستگیر و به زندانی در استرالیا منتقل شد. بر این اساس قانون در مطلبی طنز نوشت: برای اینکه به این مرد یاد بدهیم خلاف چیست و چطور خلاف می‌کنند، چند نمونه از خلاف‌های ایرانی‌ها را در زیر می‌آوریم:

دوران کودکی: بزرگ‌ترین خلاف ایرانی‌ها در کودکی، سر پا گرفتن خود در تختخوابشان است. یعنی تا سه سالگی که پدر و مادر آنها را کهنه می‌گیرند، از آن تاریخ به مدت 9 سال در رختخوابشان باران می‌بارد. 12 سالگی هم کم سنی نیست‌ ها. حالا بماند پسرخاله خودمان تا 17 سالگی این مشکل را داشت و تقریبا سه ماه قبل از ازدواجش مشکلش با باران حل شد. اتفاقا اسم همسرش هم باران است!

دوران نوجوانی: خلاف نوجوانی که آخر استرس بود. در خیابان می‌ایستادیم و دوستمان را که می‌دیدیم می‌گفتیم بیا برویم منزل دوست‌ دیگرمان که پدر و مادرش رفته‌اند سفر. او هم قبول می‌کرد و سه کوچه بالاتر جلوی خانه که می‌رسیدیم به دوستمان می‌گفتیم زنگ خانه را بزند. تا زنگ را می‌زد فرار می‌کردیم و او تازه متوجه نقشه پلید ما می‌شد که اینجا خانه دوستمان نیست. او هم پا به فرار می‌گذاشت. چند باری البته گیر افتادیم و حسابی کتک خوردیم اما این چیزها ما را از هدفمان دور نمی‌کرد و به کارمان ادامه می‌دادیم. خلاف هزینه دارد و ما هزینه‌اش را می‌دادیم.

دوران جوانی: در این دوران تخلف‌ها کمی متنوع می‌شد. ما شخصا علاقه‌مان به این بود که یک سر و گردن جلوتر از ماشینی که پشت چراغ قرمز ایستاده، ترمز کنیم. یعنی اگر طرف وسط خط عابر هم می‌ایستاد ما باید دقیقا روی خط عابر می‌ایستادیم. مورد داشتیم که طرف روی خط عابر ایستاده بود و مجبور شدیم برویم وسط چهار راه!

خلاف برادرمان در این سن فرق می‌کرد. او علاقه‌اش به آدرس بود. حتما می‌گویید خلاف آدرس دیگر چه نوع خلافی است؟ به این شکل است که تعطیلات نوروز که سرشار از گمشده است، آدرس اشتباه به آنها بدهید. یادمان می‌آید برادرمان یک‌ بار مسافری را به همراه خانواده‌اش به سمت خیابان یک‌طرفه راهنمایی کرد و بنده خدا از ماشینش فقط دو جفت لاستیک باقی مانده بود. بعد از این اتفاق، برادرمان مجبور شد محل کارش را عوض کند و برود سر یک چهارراه دیگر به مردم آدرس اشتباه بدهد.

دوران میانسالی: در این سنین، بزرگ‌ترین خلاف، پیچاندن همسر است. یعنی چندین دوست جمع می‌شوند و همسرانشان را می‌پیچانند تا با استرس همراه با لذت به یک سفر کوتاه‌مدت بروند. یعنی یک نصفه‌روز تا اوشون فشم. بیشترین لذتش جایی بود که همسر دوستان زنگ می‌زدند و تو باید با دهانت صدای کارخانه در بیاوری تا آنها باور کنند در کارخانه مشغول کار هستید. یادش بخیر ابراهیم چنان صدای دستگاه‌ها را در می‌آورد که خود دستگاه در کارخانه سایپا نمی‌توانست اینقدر خوب ادای خودش را در بیاورد.

دوران پیری: بزرگ‌ترین خلاف مسن‌ترها این است که با اینکه کاری ندارند، سوار مترو شوند و جوان‌ها جایشان را به آنها بدهند. آنها هم با سری بالا بگویند: "نه جوون، بشین من راحتم". بعد با سری بالا و سینه‌ای سپر این‌ طرف و آن‌ طرف را نگاه کنند. حالا بماند شب که به خانه می‌روند کل بدنشان درد می‌گیرد و باید با پماد بیفتند به جانشان.

بندر بن سطان کجاست؟
 
خبرگزاری‌های عربی اعلام کردند در بیست روز گذشته، "بندر بن سلطان" رؤیت نشده ولی تیتر بعضی از خبرگزاری‌های عربی، امروز این بود که: بندر اکنون کجاست؟

حوالی بیست روز گذشته، شاهزاده "بندر بن سلطان" از سمت اداره سازمان اطلاعات سعودی برکنار شد و پس از او یکی دیگر از شاهزادگان سعودی متصدی این پست شد.

به گزارش ادیان نیوز، خبرگزاری‌های عربی اذعان کردند که طبق اخبار محرمانه‌ای که روسیه در اختیار دارد، مشخص شد که بندر اکنون در یکی از کشورهای اروپایی اقامت دارد و دلیل سفر بندر به اروپا، اداره بحران اوکراین است. از این رو داعش کشورهای اروپایی را تهدید به تروریسم کرده است و بسیاری از تکفیری‌ها برای نقش آفرینی از سوریه به اروپا آمده‌اند.

آل سعود برای انتقام‌گیری از روسیه، اقدام به اداره بحران در اوکراین کرده است. خبرگزاری الخبر پرس اعلام کرده است که آل سعود به دنبال برهم زدن اوضاع اروپا است، زیرا که اختلافات میان عربستان و اروپا در حال بیشتر شدن است.

عمار حکیم با دختر و پسرش
 

به گزارش جهان به نقل از العالم، سید عمار حکیم پس از انداختن رأی خود به صندوق در گفتگو با خبرنگاران، پیش بینی کرد که مردم عراق امروز مشارکت گسترده‌ای را در انتخابات رقم بزنند. رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صبح امروز برای شرکت در انتخابات، فرزندانش را نیز همراه خود برده بود.



آمریکا با ویتنام چه کرد؟

در طول سال‌های جنگ ویتنام، هواپیماهای ارتش آمریکا بیش از هشتاد میلیون لیتر "عامل نارنجی" را بر روی جنگل‌های ویتنام فرو ریختند که افزون بر ریخته‌شدن برگ‌ درختان، (با هدف از بین بردن امکان استتار ویت‌کنگ‌ها) موجب نابودی ذخایر ارزشمند جنگل‌های باران‌زای استوایی و آلودگی خاک این مناطق شد و آثار این ماده شیمیایی بر روی سومین نسل کودکان ویتنامی و حتی کودکانی که هنوز متولد نشده‌اند وجود دارد و خواهد داشت.



به گزارش مشرق، در سه هزار و سیصد و شصت روستای بخش جنوبی ویتنام که از این ماده شیمیایی استفاده شد، هم‌اینک حدود هشتصد هزار نفر از آسیب‌های مختلف جسمی رنج می‌برند و باید همواره تحت مراقبت‌های پزشکی باشند. از سوی دیگر پاکسازی ماده سمی دیوکیسن در خاک این کشور، معضل دیگر زندگی مردم این کشور است.



پس از گذشت چند دهه از خروج سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی از فرودگاه شهر سایگون در آوریل 1975 میلادی و ختم جنگ در هندوچین، این کشور هم‌چنان آلوده است. اگرچه روابط این کشور با ایالات متحد از دهه نود به بهبودی گرایید، اما خاطره جنایات آمریکا در ویتنام هرگز از ذهن تاریخی ملت ویتنام و مردم جهان پاک نخواهد شد. در زندگی روزانه مردم ویتنام، افزون بر تهدیدهای ناشی از بمب‌های منفجرنشده، به دلیل آلوده شدن آب و خاک به عامل نارنجی، معضل ابتلا به سرطان‌های مختلف و یا تولد کودکان ناقص‌الخلقه به مساله‌ای عادی تبدیل شده است.



حضور فرمانده ارتش پاکستان در مانور "شمشیر عبدالله" عربستان

"راحیل شریف" فرمانده ارتش پاکستان که برای شرکت در مانور نظامی "شمشیر عبدالله" راهی عربستان شده بود و در سفر 2 روزه خود با مقامات سیاسی و نظامی این کشور ملاقات کرد. فرمانده ارتش پاکستان به دعوت ولی عهد عربستان و "سلمان بن عبدالعزیز" وزیر دفاع این کشور به عنوان میهمان ویژه در مراسم اختتامیه مانور شمشیر عبد الله شرکت کرد.

به گزارش فارس، "شاه حماد بن عیسی" پادشاه بحرین و سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در مراسم اختتامیه مانور نظامی عربستان شرکت کردند. گزارش‌ها نشان می‌دهد ارتش عربستان با همراهی یگان‌هایی از ارتش پاکستان در این مانور شرکت کردند.

عملیات زمینی و منهدم کردن اهداف فرضی با گلوله توپ و موشک، به پرواز درآمدن جنگنده‌های ارتش عربستان و هدف قرار دادن اهداف فرضی و همچنین مانور تاکتیکی بالگردهای ارتش عربستان بخش‌هایی از مانور شمشیر عبد‌الله بود.



فرمانده ارتش پاکستان راحیل شریف در کنار یک مقام عربستانی



"ملک عبدالله" در حال بازدید از مانور

خودسوزی انتخاباتی در بزرگترین دموکراسی دنیا

منابع رسانه‌ای هند خبر دادند، "کامروزاما فائوجی" نامزد انتخابات پارلمانی از شمال این کشور و از حزب "بی اس پی" اکنون در بیمارستانی در شهر لکنو مرکز ایالت آندراپرادش با 75 درصد سوختگی تحت معالجه می‌باشد. دراین حادثه که در مناظره زنده در پارکی در شهر "سلطان‌پور" در شمال شرق هند به وقوع پیوست، یکی از تماشاچیان به سرعت به وسیله بنزین خود را آتش زد و به رهبر یک حزب محلی حمله کرد و او را بغل گرفت. این مناظره میان چند نامزد انتخابات مجلس عوام هند (لوک سابا) در این منطقه برگزار شده بود. به گفته پلیس فرد مهاجم 95 درصد و مقام سیاسی 75 درصد دچار سوختگی شده‌اند.



به گزارش ایرنا، پیش از این نیز در جریان مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی، حملاتی به نامزدهای رسیدن به کرسی مجلس هند شده بود اما مورد اخیر یکی از دردناک‌ترین و دلخراش‌ترین حوادث بوده است. دو هفته قبل "آرویند کجریوال" رییس حزب تازه تاسیس عام آدمی وقتی در یک از خیابان‌های دهلی نو سرگرم تبلیغات بود، مورد حمله یک راننده مسافرکش قرار گرفت و از ناحیه صورت دچار جراحات شد.

تست پرواز 6 جنگنده کانادایی برای اعزام به لهستان به منظور استفاده احتمالی در بحران اوکراین



عصر ایران منتشر کرد،  بوریس جانسون" شهردار لندن در حال انجام یک مصاحبه رادیویی با تلفن همراه از یک ایستگاه مترو در لندن. برخی کارکنان مترو لندن به دلایل مطالبات صنفی  اعتصاب دو روزه کرده اند.



تظاهرات برده‌ها در کشور آفریقایی موریتانی به منظور کسب حقوق برابر با سایر شهروندان



ایده ساخت یک "اسرائیل جدید" در تگزاس آمریکا

"آلن لون" کاندیدای انتخابات کنگره آمریکا، ساخت یک اسرائیل جدید را در شرق ایالت تگزاس که در جنوب آمریکا واقع است، پیشنهاد داده است. این ناحیه تقریبا هشت هزار مایل مربع بوده و در همسایگی خلیج مکزیک است. اما اسرائیل باید در قبال دریافت این ارض، به مرزهای قرارداد 1967 عقب‌نشینی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از صدای روسیه، در این صورت اسرائیل یک ناحیه مسالمت‌آمیز که از خشونت‌های خاورمیانه به دور است، در اختیار خواهد داشت که هم آب و هوایی مشابه اراضی اشغالی داشته و هم به دلیل دسترسی به خلیج مکزیکو برای تجارت مناسب است. از سوی دیگر در این صورت فلسطین نیز کرانه باختری رود اردن را به دست خواهد آورد و آمریکا نیز از اتلاف میلیاردها دلار کمک خارجی معاف خواهد شد. علاوه بر این ساخت و سازهای جدید باعث رونق تگزاس نیز می‌شود.

اما این طرح با نگرانی‌هایی نیز رو به رو است. تگزاسی‌ها به این راحتی نمی‌پذیرند که بخشی از اراضی آن‌ها به دیگری واگذار شود. علاوه بر این مشخص نیست که صهیونیست‌ها تا چه حد با تگزاس موافق باشند زیرا آنها لس آنجلس و نیویورک را ترجیه می‌دهند. آلن لون یک مهاجر یهودی انگلیسی است که تابعیت آمریکا را دارد و کاندیدای جمهوری‌خواه دو ایالت جورجیا و هاوایی برای انتخابات کنگره است.


دیدار  گل آقا با "آیت‌الله خامنه‌ای"

در آستانه یازدهم اردیبهشت، سالروز درگذشت هنرمند طنزپرداز "کیومرث صابری" مدیرمسئول مجله "گل‌آقا"، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن پاسخ رهبر انقلاب به نامه‌ مرحوم صابری در سال ۱۳۷۰ را بازنشر می‌کند. "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" در پاسخ به نامه‌ کیومرث صابری فومنی مدیر مسئول مجله‌ "گل آقا" فرمودند: "ادعا نمی‌کنم که کار شما کامل و بی‌عیب است؛ اما با ملاحظه‌‌ای اجمالی شماره‌های "گل‌آقا"، امید هرچه بهتر شدن و کاملتر شدن آن را دارم."



 یورش ده‌ها صهیونیست به مسجد الاقصی

جام نوشت: شبکه الجزیره امروز خبر داد که بیش از 60 شهرک نشین صهیونیست افراطی با حمایت و پشتیبانی نیروهای امنیتی اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش بردند. این شهرک نشین های افراطی با ورود به صحن مسجد الاقصی، حرمت این مسجد شریف را زیر پا گذاشتند. هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها به امری روزمره تبدیل شده و مجامع بین‌المللی تاکنون اقدامی برای توقف این بی‌حرمتی‌ها نکرده‌اند.
 


گاف ۴ میلیارد دلاری بزرگترین بانک آمریکا

کشف خطای محاسباتی 4 میلیارد دلاری در حساب‌های بانک آمریکا باعث بروز اختلالات جدی در فعالیت‌های این بانک شده است. این خطای محاسباتی سال‌هاست که وجود دارد و کشف نشده است و همین امر باعث تعلیق برخی از فعالیت‌های این بانک از جمله پرداخت سود سهام و همچنین بازخرید سهام این بانک شده است. یافتن این خطای بزرگ با این حجم بالا و عدم تشخیص آن طی سال‌ها باعث شده است که سلامت نظام بانکی این کشور مورد تردید قرار بگیرد.



به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، این اختلاف 4 میلیارد دلاری در حساب‌های این کشور نه تنها توسط مسئولان رده‌های مختلف این بانک بلکه توسط شرکت حسابرسی خارج از این بانک نیز تشخیص داده نشده بود. بانک مرکزی آمریکا نیز نتوانسته بود این خطا را در بررسی‌های خود درباره حساب‌های این بانک کشف کند. در حال حاضر این بانک باید تمام آزمون‌های مربوط به دارایی‌های خود را دوباره طی کند و ثابت کند که این خطای محاسباتی برای این بانک قابل توجه نبوده است.

سهام این بانک پس از اعلام این گاف بزرگ با کاهشی 6.27 درصدی  به 14.95 دلار سقوط کرد که بیشترین کاهش قیمت از نوامبر 2012 در ارزش سهام آن بوده است. تمام افزایش قیمت و سود سهام این بانک در سال 2014 با افشای این خطای 4 میلیارد دلاری از بین رفته است. بر اساس قوانین ایالات متحده و با هدف جلوگیری از بروز مجدد فروپاشی اقتصادی سال 2008 در آمریکا، این بانک باید دوباره میزان دارایی‌های خود را مشخص کرده و ثابت کند به میزان کافی از دارایی برخوردار است.

لشکر سربازان کور انگلیسی

سربازان لشکر ۵۵ ارتش انگلیسی که بر اثر حمله گازی آلمانها در جریان جنگ اول جهانی بینایی خود را از دست داده اند. ۱۰ آوریل ۱۹۱۸ .


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، زنان شیعه ، دختران پاشاه ، جمهوری اسلامی ، القطیف ، عربستان ، پادشاه سعودی ، شاهزاده ، سحر و جواهر ، مقتدی صدر ، عراق ، خلیج فارس ، برند حلال ، مسلمانان ، کوف لند ، دویچه وله ، آلمان ، ویزنهوف ، واید ، استرالیا ، اتوبوس اسکانیا ، آمریکا ، کلایتون لاکت ، گاردین ، چالز وارنر ، میدازولام ، کلرید پتاسیم ، برومید ، کورونیوم ، تجاوز ، تایمز ، تاو ، mers ، مرس ، جده ، کرونا ، مکه ، مدینه ، خاورمیانه ، اروپا ، یهودیان ، مسیحیان فلسطینی ، اراضی اشغالی ، پروتستان ، انجیلی ، بندر بن سطان ، اوکراین ، سوریه ، عمار حکیم ، ویتنام ، عامل نارنجی ، شمشیر عبدالله ، پاکستان ، شاه حماد ، پنتاگون ، بی اس پی ، هند ، خودسوزی ، لوک سابا ، جانسون ، لندن ، ایستگاه مترو ، اعتصاب ، موریتانی ، آلن لون ، اسرائیل ، تگزاس ، خلیج مکزیک ، یهودی انگلیسی ، جورجیا ، نیویورک ، لس آنجلس ، هاوایی ، گل آقا ، آیت الله خامنه ای ، مسجد الاقصی ، صهیونیست ، راشاتودی ، حمله گازی ، جنگ جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار