سناریویی در سوریه و عراق/ یک سوریه قوی قادر به قطع شریان‌های اصلی "داعش" خواهد بود

برای حل و فصل بحران عراق ، سوریه بايد قوي تر شود پس از گذشت چند سال از جنگ وحشیانه داعش و دیگر گروه‌های تحت حمایت قدرت‌های خلیج فارس و ناتو در دو جبهه سوریه و عراق، كاملا روشن است که بی‌ثباتی سوریه می‌تواند در نهایت به سقوط دولت عراق و تقسیم این كشور عربیِ همسایه ایران (!) منجر گردد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وورد پرس، دولت سوریه و شخص بشار اسد ، همچنان به مبارزه شجاعانه در برابر نیروهای فرقه‌ای و تروریستی مورد حمایت دوول خارجی بخصوص عربستان و قطر ادامه می‌دهند . پس از گذشت چند سال از جنگ وحشیانه داعش و دیگر گروه‌های تحت حمایت قدرت‌های خلیج فارس و ناتو در دو جبهه سوریه و عراق، كاملا روشن است که بی‌ثباتی سوریه می‌تواند در نهایت به سقوط دولت عراق و تقسیم این كشور عربیِ همسایه ایران (!) منجر گردد .

به طور مشابه ، لبنان نیز در معرض جنگ فرقه‌ای و هرج و مرج بیشتر در این كشور عربی (میزبان حزب الله) است. 

بنابراین، بی‌ثباتی سوریه باید با "سرکوب" دولت اسلامی عراق و سوریه و سایر نیروهای فرقه‌ای و خشونت‌های تروریستی ، توسط نیروهای مركزی پایان یابد .
 
در غیر این صورت، داعش به پروژه بی ثبات کردن عراق با استفاده از سلاح‌های وارده از خاك سوریه، سلاح‌هایی كه از طریق توطئه ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، قطر ، عربستان سعودی ، ترکیه و انگلستان در سوریه استفاده می‌شد ، ادامه خواهد داد. كاملا مشخص است كه كشته شدن هر سرباز سوری برای داعش و دیگر نیروهای تروریستی وحشی و فرقه‌ای در مسیر تحقق این سناریو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این واقعیت كه کشورهای خارجی از بی ثبات سازی سوریه حمایت می‌كنند ، اما در مورد حوادث عراق نگرانی در آنها موج می‌زند!! ، در نوع خود بسیار مضحك است ، چرا كه بی‌ثباتی عراق و سوریه نشات گرفته از ناآارمی‌های سوریه است . 

 پس كاملا روشن است که ظهور داعش و تهدیدهای فرقه‌ای در عراق، به خاطر سیاست‌های وحشیانه کشورهای خارجی نسبت به مردم سوریه است.

بنابراین، نیروهای بی ثبات کننده ضد سوریه ، ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، قطر ، عربستان سعودی ، ترکیه و انگلستان باید سیاست‌های وحشیانه خود را متوقف كنند (همان مدعیان حقوق بشر و طرفدار دموکراسی در جهان) ، در غیر این صورت عراق در معرض خطر جدی انسانی قرار خواهد گرفت و پس از عراق ، لبنان نیز به این ورطه خطرناك دیگری كشیده خواهد شد . 
 
اگر شما به کشورهایی كه توسط تروریسم و فرقه‌گرایی متضرر شده‌اند، نگاهی داشته باشید، نفوذ و نقش آفرینی  قدرت‌های خلیج فارس و غربی در این موارد كاملا مشهود است .

از افغانستان از دهه 80 و 90 تا بحران کنونی در عراق ، لیبی و سوریه ، در تمامی آنها بازیکنان همیشگی ، نقش آفرینی كرده‌اند .
 
البته کشورهایی مانند پاکستان و ترکیه در عوامل جغرافیای سیاسی مرتبط با افغانستان و سوریه نیز به ترتیب نقش آفرینی‌هایی داشته‌اند . این واقعیت (مداخله) به ایجاد هرج و مرج این کشورها منتهی شده است ، و در نتیجه همین رفتارها ، عراق بار دیگر توسط سیاست‌های وحشیانه کشورهای خارجی - بخاطر نفرت جمعی آنها در قبال موضوع استقلال سوریه - به آشوب كشیده شده است . 

به طور مشابه ، نیروهای فرقه‌ای و تروریستی فعال علیه سوریه ، مسیحیان ، یزیدی ها ، شباک ، شیعه و هر کسی که به دولت عراق وفادار بوده است را قتل عام كرده‌اند .در واقع ، حتی سنی‌های مخالف ذهنیت وحشیانه سلفی‌های تكفیری ، قتل عام شده‌اند .

همچنین ، دلارهای نفتی شیوخ خلیج فارس در بازی جدید خاورمیانه نقش مستقیمی دارند و به پادشاهان فئودال که تامین مالی جنگ‌های پروکسی منطقه را بر عهده دارند ، برمی‌گردد .
 
البته به نظر نمی‌رسد قدرت‌های غربی در این مورد نگران باشند ، چرا که هیچ اقدام عملی مشخصی تاكنون برای قطع كردن دلارهای نفتی پادشاهان خلیج فارسی كه همیشه به حمایت از تكفیری و بربریت ، و پروپاگاندا (به دستور غرب) پرداخته اند ، انجام نداده‌اند . این واقعیت بر همگان روشن است ، چرا كه بسیاری از تكفیری‌های وحشی و قاتلان شیعیان ، متولد و بزرگ شده اروپا ، آمریكای شمالی و استرالیا هستند .

به عبارت دیگر، دلارهای نفتی خلیج فارس اجازه گسترش نفرت در جوامع دموکراتیک را ممكن ساخته است ، چرا که آنها چراغ سبز گسترش اختلافات در جامعه را از اربابان خود گرفته‌اند. پیشتر بهانه برخی كشورهای ناتو برای حمله به سوریه -ماجرای سلاح‌های كشتار جمعی - همان سناریوی دروغینی كه در عراق بكار رفت، بود .

در این مورد، مجلس عوام انگلستان حاضر نشدند به كامرون نخست وزیر انگلستان چنین اجازه‌ای را بدهند . در ادامه اینكه ، رئیس جمهور اوباما (آن موقع) می‌دانست که به احتمال زیاد در مورد آغاز جنگ علیه سوریه رای نخواهد آورد، و پس از آن فدراسیون روسیه بود که با طرح نقشه خود ، مداخله نظامی را از روی میز برچید.

کشورهای عضو ناتو، به ویژه ایالات متحده ، فرانسه ، ترکیه و انگلستان اگر سوریه را بمباران می‌كردند، تنها برنده این اقدام نیروهای داعش و تروریست‌های تكفیری دیگر می‌بودند . 
 
خوشبختانه، توطئه غرب و جكومت‌های پادشاهی خلیج فارس در این امر شكست خوردند، چرا که اگر دولت بشار اسد سقوط می‌کرد ، بحران در عراق و لبنان غیر قابل كنترل و مرزهای بیشتری را دامن‌گیر می‌شد . به تدریج با گذشت زمان و مشخص شدن توطئه ذینفعان ناآرامی‌های سوریه ، افرادی که با دولت سوریه مخالف بودند ، به درک كاملی از واقعیت‌ها رسیدند . ریان کراکر ، سفیر سابق ایالات متحده در افغانستان و عراق ، می‌گوید : "اكنون زمان آن رسیده كه آینده سوریه را بدون حذف بشار اسد در نظر بگیریم ، به دلیل اینكه ، به احتمال زیاد در آینده این شخص و دولت وی بسیار مقتدر (بانفوذ)،  با سازماندهی بهتر و از حمایت بیشتری برخوردار خواهد بود ، و اسد از قدرت كنار گذاشته نخواهد شد ".

به احتمال زیاد، اسد كشور را دوباره به حالت عادی باز خواهد گرداند . هر چند شاید القاعده بتواند برخی از مناطق شمال سوریه را محاصره كند ، اما بشار اسد همچنان دمشق را تحت كنترل خود دارد و از حمایت مردمی هم برخوردار است .

سوال مهم این است که، آیا ما واقعا جایگزین كردن یک کشور بزرگ در قلب جهان عرب را (به نام سوریه) با القاعده منطقی می‌دانیم؟ بنابراین ما برای مقابله با آینده به وجود اسد نیازمندیم . 

البته ، در این بین با تحریف واقعیت سوریه و بشار اسد از سوی بنگاه های تبلیغاتی غرب مواجه بوده‌ایم ، چون سوریه از میلیون‌ها نفر از پناهندگان عراق بدون در نظر گرفتن دین و مذهب آنان مبادرت داشته است.  (در ناآرامی های گذشته عراق) . 

مسئله مهم این است که، دشمن واقعی سوریه - داعش - از پادشاهان فئودال مدرن خلیج فارس، از سیاست‌های نخست وزیر اردوغان در ترکیه و قدرت‌های بزرگ غربی نشات گرفته است. با توجه به این واقعیت ، اكنون زمان جلوگیری از بی‌ثباتی سوریه فرا رسیده است، به منظور اینکه داعش و دیگر گروهك‎های تروریستی ، توسط نیروهای مسلح سوریه از بین بروند .

برای انجام این کار، ترکیه و قدرت‌های خلیج فارس باید نوعی عقب‌گرد داشته باشند (از سیاست های خصمانه خود) و قدرت‌های بزرگ غربی به درك این واقعیت برسند که کاشت فرقه گرایی، تروریسم، به تكفیری‌ها اجازه رشد خواهد داد.
 
عراق در حال حاضر در بحران واقعی قرار دارد ، به دلیل اینكه داعش قصد دارد شیعیان و مسیحیان را تضعیف كند . در واقع ، هر کسی که با داعش مخالفت می‌كند تنها مرگ را پیش روی خود دارد .

در حال حاضر  اگر حملات هوایی كنونی آمریكا محدود به تغییر توازن در عراق باشد ، كاملا روشن است که این امر اتفاق نمی‌افتد ، زمانی كه سوریه در حالت بی ثباتی قرار دارد . (اگر هدف آمریكا مقابله با داعش باشد) .

بنابراین ، ضروری است که سوریه پیروز سناریوی ناآرام‌سازی باشد و این یک واقعیت محض است كه حذف دلارهای نفتی شیوخ خلیج فارس ، دخالت غرب و توطئه بی رحمانه اردوغان باید كاملا لحاظ گردد . پس از این ، یک سوریه قوی قادر به قطع شریان ‌های اصلی داعش خواهد بود (همان كاری كه آمریكا مدعی است در پی آن است (!) ) و تحقق این امر به نیروهای مسلح عراق ، سوریه و گروه‌های مختلف کرد برای حذف این پدیده شوم كمك خواهد کرد. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار