طارق الهاشمی: برکناری نوری مالکی "مطلوب و مناسب" بوده است

"طارق الهاشمی" در مقاله ای در روزنامه الشرق مدعی شد: پیش بینی می شود نوری المالکی به ایجاد مشکلات و موانع در برابر شخصی که مامور تشکیل دولت جدید در عراق شده است، ادامه دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق چاپ قطر در مقاله ای به قلم "طارق الهاشمی" مدعی شد: "همانطور که پیش بینی می شد، نوری المالکی روز گذشته، نیروهای نظامی ویژه خود را در چهار راه ها و پل ها و مناطق حساس بغداد مستقر کرد. این اقدام کودتای نظامی(!) است و هدف آن مشخص و حامل این پیام روشن است که نیروی نظامی برای لغو هر تصمیمی درباره معرفی شخصی غیر از او برای این سمت آماده است!"

وی مدعی شد: در کنار استفاده از نیروی نظامی، نوری المالکی به عنوان شیوه ای برای پوشش دادن این اقدام خود، از فواد معصوم رئیس جمهور عراق در دادگاه فدرال شکایت و او را به نقض قانون اساسی متهم کرد و نمی دانم نوری المالکی در شکایت خود به کدام ماده قانون اساسی استناد کرده است .

الهاشمی ادعا کرد: "نوری المالکی در کودتای نظامی خود موفق نخواهد شد. علاوه بر این از حمایت برخوردار نیست. شکست نوری المالکی مضاعف است به گونه ای که شکایت او از رئیس جمهور بی فایده بوده و اقدامات او در رسانه هیچ نتیجه ای نداشته است. با این وجود انتظار ندارم نوری المالکی به آسانی کوتاه بیاید."
 
در پایان مقاله آمده است: این راه ممکن است طولانی باشد اما گام اول در برکناری نوری المالکی در هر حال مطلوب و مناسب بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار