مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو:

رایگان شدن "داروهای ضد سرطان" در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت

حدود 285 قلم داروی بیماران خاص و سرطانی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و پرداخت بیماران بطور علنی 10 درصد خواهد بود.

پیرصالحی مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به تفاهم نامه‌ای که در سال 93 مجددا با سازمانهای بیمه گر منعقد شده، بیان داشت: بر اساس این تفاهم نامه 100 قلم داروی دیگر به لیست قبلی اضافه شده یعنی حدود 285 قلم داروی بیماران خاص و سرطانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و پرداخت بیماران بطور علنی 10 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت بیماران سرطانی برابر سال 91 شده است تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای داروهای ضد سرطان خوب است یعنی 90 تا 95 درصد هزینه ها را بیمه ها از طریق هزینه هایی که از سوی وزارت بهداشت می‌گیرند ؛ متقبل شده و بیمار مبلغ کمی را بابت تهیه داروی مورد نیاز خود پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه این هزینه‌ها بابت قیمت پایه دارو پرداخت می‌شود، اذعان داشت:داروهای ضد سرطان برندهای مختلفی دارند اما یک برند بعنوان پایه در نظر گرفته می شود که بین 90 تا 95 درصد هزینه آن را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند .

به گفته پیرصالحی برای سایر برندها که اختلاف قیمت وجود داشته و در واقع قیمت زیادی دارند علاوه بر 90 درصد قیمت پایه 60 درصد اختلاف را بیمه ها پوشش می‌دهند.

وی افزود: بنابراین در برخی از برندها که قیمت بالایی دارند، بیمار بیش از 10 درصد هزینه را پرداخت می‌کند اما سازمانهای بیمه گر روی قیمت پایه 90 درصد را پرداخت می‌کنند.

وی همچنین در خصوص توزیع رایگان داروهای ضد سرطان در مناطق محروم کشور خاطرنشان ساخت: این امر هنوز اجرایی نشده و بحث آن مطرح است که توزیع رایگان داروهای ضد سرطان را در مناطق محروم و دور افتاده کشور داشته باشیم و یا بیماران خاصی را جدا کرده و داروی آنان را بطور رایگان در اختیارشان قرار دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار