بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

دولت با احترام به منتقدان بستری مناسب برای سلایق مختلف فراهم سازد

امید است که دولت محترم با احترام به همه مردم اعم از منتقد و موافق بستر مناسبی را برای رشد و تعالی نظرات مختلف فراهم سازد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور، بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم                                    

در برخورد با انتقادهائی که احیاناً در رسانه‌ها و روزنامه‌ها یا بعضی از مراکز قانونی نسبت به دولت انجام می‌گیرد، دو جور رویکرد می‌شود داشت: یک رویکردِ توجیه و تبیین کننده است، این خوب است؛ یک رویکردِ مخاصمه است، این خوب نیست. اینجور نباشد که شما بگوئید چون به دولت حمله میکنند، چون انتقاد مغرضانه میکنند، پس ما هم بایستی اینجوری برخورد کنیم. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت6/6/1390)

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با شعار اعتدال، متاسفانه شاهد توهین های بی سابقه ای از سوی کادر اجرایی دولت نسبت به منتقدان هستیم و جای بسی تاسف است که این موج توهین از ریاست محترم جمهور نیز تقویت شد. لذا با توجه به وجوب امر به معروف و نهی از منکر بر خود لازم می دانیم تا چند نکته ای را پیرامون سخنان اخیر رییس جمهور متذکر شویم:

پس از آغاز به کار دولت یازدهم و علیرغم آنکه رییس جمهور منتخب مردم همواره بر شعار اعتدال تاکید داشتند، شاهد آن بودیم که بدنه ی اجرایی کابینه یازدهم و همچنین رسانه های همسو با دولت در مقابل با منتقدان دلسوز دولت رفتاری ناشایست را پیش گرفتند و متاسفانه رفتاری جدی از سوی رییس دولت در قبال این توهین ها صورت نگرفت و آنچه که از رفتار دولت برداشت می شد چیزی نبود جز اینکه همراهان دولت با زبان توهین به استقبال منتقدان خود می رود. انتقادات به سیاست خارجی دولت باعث شد تا رییس جمهور خود به میدان مقابله آمد منتقدان را با الفاظی ناشایست خطاب قرار داد که یقینا در شان و منزلت رییس قوه مجریه نبود و مع الاسف این رفتار همچنان از سوی دولت یازدهم ادامه دارد.

جای سوال است، دولتی که خود را مجری آزادی بیان، فضای باز برای منتقدان، بازگرداننده امید و نشاط به جامعه می داند و بر رفتار مدبرانه تاکید دارد چگونه سخن چند دانشجوی منتقد و یا نمایندگان منتخب مردم را تاب نمی آورد و آنان را این چنین خطاب قرار می دهد؟ مگر رهبر معظم انقلاب متذکر نشدند که مراقب باشید نیروهای مومن و انقلابی با شعار اعتدال کنار زده نشوند؛ چه شد که این نیروهای انقلابی به عنوان افراد تندرو، افراطی، اقلیت و بزدل و ترسو  معرفی  شدند که جایگاهشان جهنم است؟!

رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بارها بر این مسئله تاکید داشتند که رابطه با مستکبران عالم و به طور اخص آمریکا، ما را به جایی نخواهد رساند؛ اما ظاهرا همچنان آمریکا و هم پیمانانش  برای دولتمردان کشور ظاهری بزک کرده دارند که رییس محترم دولت به دنبال « برقراری رابطه ای عادی با کشورهایی است که سال های سال است با آن تنش داشته ایم» است؛ ما دانشجویان پیرو خط امام روح الله(ره) و امام خامنه ای(مدظله العالی) اعلام می کنیم که هیچگاه نخواهیم گذاشت جنایات مستکبران عالم و در راس آن ها آمریکا به دست فراموشی سپرده شود و در برابر دشمن قسم خورده ملت ایران خواهیم ایستاد و در قبال هر جناح و گروهی که بخواهد پایمال کننده ی اهداف و آرمان های ملت ایران باشد ساکت نخواهیم نشست.

در این راستا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران رنجش خاطر و نگرانی خود را از مشاهده ادبیات این­چنینی از سوی ریاست قوه مجریه اعلام میدارد و ایشان را در سایه نظر به دستور قرآن کریم که به مهربانی میان جناح اسلام و سرسخت بودن در برابر دشمنان دعوت می کند (شداء علی الکفار رحماء بینهم) به سعه صدر، تعامل با منتقدین و استفاده از ادبیات متناسب با شأن مسئولین جمهوری اسلامی ایران دعوت می­کند. بدیهی است که استفاده از ادبیات نامناسب موجب دست رفتن محبوبیت دولت می شود و  تکرار این امر موجبات سرخورده شدن طرفداران دولت را فراهم میکند.

امید است که دولت محترم با احترام به همه ی مردم اعم از منتقد و موافق بستر مناسبی را برای رشد و تعالی نظرات مختلف فراهم سازد و مصداق آیه ی شریفه ی «و إن تدعوهم إلی الهدی لا یسمعوا و توئهم ینظرون إلیک و هم لا یبصرون» قرار نگیرد.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار