مشهد/

آغازبه کار پنجمين اجلاس مديران حوزه علميه استانها در مشهد

پنجمین اجلاس مدیران حوزه علمیه استانهادر مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیر حوزه های علمیه کشور در آغاز این اجلاس گفت : شناخت ظرفیتها ، آسیبها و فرصتهای فرارو در جامعه از رسالتهای حوزه است .

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در شرایط استثنایی کنونی زمان، حوزه های علمیه مورد توجه دوستان و دشمنان است که این مهم وظیفه و رسالت حوزویان را سنگین تر کرده است .

او با بیان این که دشمنان نسبت به گذشته بغض و عداوت خود را مضاعف کرده اند افزود: اکنون دشمن با پشتیبانی از مزدورانی به فرستادن آنان به میدان مبارزه با اسلام و اسلام هراسی و شیعه هراسی اقدام کرده و موجب فجایع بزرگی در منطقه شده است .

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اولویتهای مدیریتی در حوزه ها ، استفاده بیشتر از حوزه علمیه قم ،آشنایی طلاب با زبان دیگر و ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و دانشگاهها را از مهمترین این اولویتها اعلام کرد

.
دبیر شورا ی عالی حوزه های علمیه نیز تاسیس شوراها و مدیریتهای استانی حوزه ها ی علمیه را با برکت اعلام و بر حمایت و پشتیبانی از آن تاکید کرد .

آیت الله مقتدایی گفت:با تاسیس مدیریتهای استانی از چند سال اخیر در عرصه های مختلف علوم دینی تحولات خوبی داشته ایم که همفکری و خرد جمعی در اداره امور و بهبود وضع مدارس علمیه و استادان از برکات آن است .
او افزود : نیاز امروز جامعه جهانی و به ویژه شیعیان وجود روحانی فاضل و مهذب است که گروه زیاد اسلام گرایان در کشورهای مختلف جهان این وظیفه را سنگین تر کرده است .

تشکیل کمیسیونهای تخصصی در ابعاد کارکردی حوزه های علمیه برای تدوین و تنظیم نهایی بخش دوم سند چشم انداز حوزه های علمیه و برگزاری کارگاه مبانی و مهارتهای مدیریتی تخصصی ویژه مدیران حوزه های علمیه استانی مهمترین بخش های این اجلاسیه سه روزه استش.

برچسب ها: مدیران ، حوزه ، علمیه ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.