عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"واقعی شدن تعرفه‌ها" برای برخی حکم شمشیر دو لبه را دارد/جای خالی مدیریت تعرفه‌ها احساس می‌شود

بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود پزشکان مقیم باشند تا جلوی پدیده زشت زیرمیزی و دو شغله بودن برخی پزشکان گرفته شود اما انگار همه چیز اندر خم واقعی شدن تعرفه‌ها جا مانده است.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه خواسته‌هایی هم چون مقیم شدن پزشکان، رفع زیرمیزی و دو شغله بودن باید تاکنون مرتفع می‌شد اما مسئولین همه این مشکلات را تابع واقعی شدن تعرفه‌ها می‌دانند که هنوز متولی مشخصی ندارد.

وی گفت: در واقع واقعی شدن تعرفه‌ها حکم شمشیر دو لبه را دارد که برخی با آن موافق‌اند و برخی منابع خود را با واقعی شدن تعرفه‌ها در خطر می‌بینند.

وی تصریح کرد: وقتی قیمت تعرفه‌ها تعدیل شود باید بر اساس حق‌الزحمه دستمزدها تعیین شود و این بحث علیرغم اینکه در جهت حمایت از بیماران است اما چندان در بین مسئولین از آن طرفداری نشده است.

وی یادآور شد: در واقع مدیریت منسجمی برای ساماندهی به وضعیت تعرفه‌ها وجود ندارد و این قصه همچنان ادامه خواهد داشت تازمانیکه همه مسئولین احساس کنند که بسیاری از مشکلات حوزه سلامت تابعی از واقعی نبودن تعرفه هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار