پرند در گفتگو اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

جزئیات برگزاری دوره آموزشی کارآفرینی/ حضور سه مربی کارآفرینی هندی در دوره‌ها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از آغاز اولین دوره آموزشی کارآفرینی در مراکز تربیت مربی تهران خبر داد.

 کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عنوان کرد:‌ از سفری که به هند داشتیم از مرکز آی دیای هند بازدید کردیم.

در این مرکز 24دوره کارآفرینی طی 24 ساله در کشور هند برگزار شده بود. که دوره‌های بسیار مطلوبی ارزیابی شده است به همین منظور ما نیز مذاکراتی با مسئولان این مرکز برای برگزاری دوره‌ها به صورت آزمایشی در مرکز تربیت مربی ایران انجام دادیم.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد سه مربی هندی که دکتری کار آفرینی دارند در ایران حضور یابند وطی برنامه ریزی ثبت نام از جوانان 11 تا15 سال و 16 تا19 سال(خانم و آقا) انجام شده است و همچنین تعدادی از مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای که دوره‌های کارآفرینی را دیده‌اند در این مرکز حضور دارند.

پرند با بیان این که مهارت آموزان به صورت شبانه روی از 30 مرداد تا 4شهریور ماه در مرکز تربیت بدنی در زیبادشت کرج حضور خواهند داشت افزود:‌محتوای این آموزش‌ها، خودشناسی، خلاقیت، نوآوری و خود باوری می‌باشد.

به گفته پرند طی این مدت مهارت آموزان از مراکز صنعتی بازدید خواهند داشت همچنین از یک یاد و کارآفرین برتر در دوره‌ها دعوت خواهد شد و لازم به ذکر است در پایان گواهینامه مهارت کارآفرینی به مهارت آموزان اعطا می‌شود.

پرند اذعان کرد: این طرح به صورت پایلوت در حال اجرا است که پس از موفقیت این دوره در 31  استان برگزار خواهد شد. و همچنین اگر دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور علاقه مند باشند ما این دوره‌ها را در این دستگاه‌ها برپا خواهیم کرد.

پرند هزینه این دوره‌ها را یک میلیون عنوان کرد و افزود: 500هزار تومان از این مبلغ را سازمان فنی و حرفه‌ای تقبل می‌کند و مابقی را مهارت آموز باید پرداخت کند.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان خاطرنشان کرد:‌ هدف ما شناسایی استعدادها می‌باشد و امیدواریم این طرح با یک زمان بندی مناسب پیش برود و تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جزئیات ، آموزش ، کارآفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار