سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجلس به فتنه‌گران حساسیت دارد / وزارت علوم را اتاق جنگ کرده بودند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آن چه که در وزارت علوم گذشت نتیجه افراطی‌گری عده‌ای است که وزارت علوم را به عنوان اتاق جنگ درآوردند و از آنجا آتش کردند و شبکه ها و تشکیلات خود را به وجود آوردند.

سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسه استیضاح وزیر علوم در مجلس نه مقتدرانه به رکود علمی و افراط‌گری بود اظهار داشت: جلسه استیضاح خوب بود، چون نوع صحبت‌ها منطقی و استدلالی بوده و یک این یک نقطه مثبت محسوب می‌شود.
 
وی افزود: سخنان نمایندگان و وزیر محترم در یک فضای باز انجام شد.
 
سلیمی تصریح کرد: همان طور که وزیر محترم نیز اشاره کرد افراد افراطی در وزارت علوم به کار گرفته شده‌اند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: افراطی‌گری در کشور ما دیگر جایی ندارد و نشان می‌دهد کسانی که تابلوی آنها چیزی بوده و شناسنامه شان چیز دیگری باید در رویه‌ خود تجدید نظر کنند.
 
وی افزود: نگرانی از این بود که با حضور عده‌ای افراطی در وزارت علوم و در جاهای دیگر برای مردم آرامشی وجود نداشته باشد.
 
سلیمی اظهار داشت: درباره لیست بورسیه‌ها هم که وزارت علوم اعلام کرد این لیست غیر قابل استناد است. خبرنگار مربوطه که این لیست را منتشر کرد اعلام کرده این لیست را یکی از معاونین وزارت علوم در اختیار وی قرار داده لذا این روش‌های منسوخ شده و غیر اخلاقی واقعیت ندارد و باید تخلفات را به قوه قضاییه ارجاع دهیم.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: این یک نوع افراط‌گری جدی است که برخی مخالفان خود را با انواع و اقسام تهمت‌ها روبرو می‌کنند.
 
وی گفت: تعامل دولت و مجلس بسیار خوب است و بالاترین رای اعتماد تاریخ کشور به این دولت داده شده اما مجلس در مقابل فتنه گران و کسانی که اصل نظام را زیر سوال برده‌اند حساسیت دارد و این خط قرمز نظام است.
 
سلیمی اظهار داشت: نبایدکسانی فکر کنند برخورد مجلس با  فتنه‌گران به معنای مقابله با دولت است زیرا مجلس با دولت همکاری ویژه‌ای دارد و حتی لایحه فوریتی که دولت درباره رکود آورد را مجلس به سرعت تصویب کرد.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: مجلس خط قرمزهایی دارد که فتنه یکی از آنهاست و متاسفانه وزارت علوم به مهلت یک ماهه توجهی نکرد و استیضاح آخرین ابزار بود. همانطور که دکتر لاریجانی اشاره کرد متاسفانه مسایل حل نشده باقی مانده بود.
 
وی تصریح کرد: ما باید اگر عقب ماندگی‌های علمی به وجود آمده سریعا جبران کنیم و به جای اینکه وزارت علوم وارد بازی‌های سیاسی شود باید رویکرد علمی داشته باشد.
 
سلیمی گفت: سیاست‌زدگی دانشگاه مضر است نه ورود و خروج در مسایل سیاسی و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند دانشگاه باشگاه سیاسی احزاب و جناح ها نباشد.
 
وی افزود: دانشگاه ابزار نیست و برخی دانشگاه را ابزار می‌خواهند در حالی که دانشگاه خود مستقلا فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد.
 
سلیمی درباره بازگشت امیدواری برای پیشرفت علمی و ارتقای رتبه علمی اظهار داشت: زمینه‌های خوبی وجود دارد و فضای دانشگاه‌ها نباید پیوسته در حال التهاب باشد حتی در تهران دانشگاه‌های بزرگ با سرپرست اداره می‌شود.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره اخبار جدیدی مبنی بر حکم سرپرستی وزارت علوم از طرف رئیس جمهور برای محمدعلی نجفی صادر شده گفت: اگر رئیس جمهور هفته آینده وزیر را معرفی کند مجلس تا آخر هفته آن را بررسی خواهد کرد.
 
وی درباره مضر بودن اقدامات حزب مشارکت و اصلاح طلبان افراطی و دسته گل و نانی که آنها در سفره رئیس جمهور روحانی گذاشتند افزود: آن چه که در وزارت علوم گذشت نتیجه افراطی‌گری عده‌ای است که وزارت علوم را به عنوان اتاق جنگ درآوردند و از آنجا آتش کردند و شبکه ها و تشکیلات خود را به وجود آوردند.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت تصریح کرد: برخی افراد از همین تندروهای کذایی نقاب بر چهره دیکتاتوری خود زده بودند و برخی تهدید کرده و حتی خط و نشان می‌کشیدند که نمایندگان ازحق قانونی خود استفاده نکنند.

وی افزود: استیضاح حق مجلس است و رئیس جمهور نیز واکنش خوبی در اردبیل داشت که این استیضاح رابطه مجلس و دولت را به هم نمی‌زند.
 
سلیمی اظهار داشت: این تهدیدات و خط و نشان کشیدن‌های افراطیون نشان می‌دهد که آنها دیکتاتورهای مدرن هستند و با بسیج انواع و اقسام رسانه‌های خود اعلام می‌کنند که چرا نمایندگان اسم استیضاح را می‌آورند.
 
وی تصریح کرد: ارکان نظام طوری است که اجازه نمی‌دهد هیچ‌گاه در کشور دیکتاتوری حاکم شود.
 
سلیمی گفت: در انتخاب شهردار تهران در شو.رای شهر نیز نشان داده شد که وقتی خانم "الهه راستگو" به فردی غیر از فرد مورد نظر آنها رای داد چگونه او را از حزب بیرون کردند و دیکتاتوری خود را نشان دادند.
 
وی افزود: سعید حجاریان از اعضای حزب مشارکت اعلام کرد که مجلس باید منحل شود لذا ته‌مانده ذهن این افراد همان دیکتاتوری است که هر کس با ما نیست برماست و باید او را از موجودیت ساقط کنند.
 
سلیمی درباره اینکه اصلاح‌طلبان سعی می‌کردند دیکتاتور مآبانه در قدرت بمانند، اظهار داشت: این افراد از آزادی دم می‌زنند ولی به هیچ‌وجه منش آزادی‌خواهی ندارند.
 
وی درباره مدیریت دکتر لاریجانی در جلسه استیضاح تصریح کرد: جلسات استیضاح بسیار حساس و اداره آن بسیار سخت است و مانند دولت و قوه قضاییه نیست.
 
سلیمی گفت: در جلسه هیات دولت یک رئیس است و بقیه فرمانبر هستند اما در مجلس 90 نفر با روحیات مختلف وجود دارند.
 
وی افزود: در مجموع نمره مثبتی به مدیریت اداره مجلس می‌دهم که در جلسه استیضاح نشان داده شد و باز هم تراز مجلس مشخص شد.
 
سلیمی درباره فضای استیضاح بدون تنش و نقدهای علمی تصریح کرد: نقدها خوب بود و این جلسه را جلسه خوبی دیدم، گفتگوها منطقی و سازنده بود و امیدوارم همگان به تصمیم مجلس احترام بگذارند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فردا خواهیم دید که رسانه های طیف خاص و کسانی که دم از آزادی می‌زنند چگونه تیتر خواهند زد.
 
وی خاطرنشان کرد: همگان باید به رای مجلس تمکین کنند و این برازنده نظام است اما فردا خواهید دید کسانیکه ادعای دموکراسی‌‌‌خواهی دارند چگونه اخبار استیضاح را در روزنامه‌های خود پوشش خواهند داد.
 
انتهای پیام/


برچسب ها: استیضاح ، وزیر ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار