دلایل جواب منفی در خواستگاری

اگر شما هم جزو آن دسته از پسرهایی هستید که با وجود داشتن شرایط و ملزومات اولیه ازدواج هر جا که به خواستگاری می‌روید پاسخ منفی می‌شنوید این مطلب را بخوانید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، در خواستگاریهایی که به جواب «نه» می‌انجامد، گاهی اوقات پای هیچ نقطه ضعف بزرگی مثل نداشتن اخلاق پسندیده، اعتیاد، بی‌کاری و بیعاری، مخالفت و همراهی نکردن خانواده و... در میان نیست. این مسئله زمانی بغرنج می‌شود که نه فقط در یکی دو خواستگاری بلکه هر جا که خانواده پسر برای خواستگاری می‌روند با پاسخ منفی عروس و خانواده‌اش مواجه می‌شوند.
 
اگر شما هم جزو آن دسته از پسرهایی هستید که با وجود داشتن شرایط و ملزومات اولیه ازدواج هرجا که به خواستگاری می‌روید پاسخ منفی می‌شنوید و خودتان هم نمی‌دانید دقیقا عیب کار کجاست قبل از اینکه دچار افسردگی شوید و زانوی غم بغل بگیرید، این مطلب را بخوانید چون تا حدودی به شما کمک می‌کند متوجه نقطه ضعفتان بشوید، ضعفی که شاید پیش از این آن را چندان مهم به حساب نمی‌آوردید.

توجه نداشتن به آراستگی :
دخترهایی که به بلوغ فکری و اجتماعی رسیده‌اند دید خوبی نسبت به پسرهایی که همچون زنان صورت خود را آرایش و پیرایش می‌کنند، ندارند. اما شما در موقعیتی هستید که نظافت و آراستگی اهمیت زیادی دارد.
این مسئله نه تنها با مردانگی منافات ندارد بلکه در گرفتن پاسخ بله بسیار مهم است. پس مطمئن شوید که نظافتتان در بهترین و کامل‌ترین وضعیت باشد.

تمیز بودن دندان‌ها اهمیت زیادی دارد و نشانه مسلم این است که شما به خودتان می‌رسید. بدبو بودن نفستان هم می‌تواند یک نشانه خیلی بد برای خانم‌ها باشد. حتماً از خوشبو کننده استفاده کنید.
 
ظاهر مو‌ها و لباس‌هایتان هم خیلی مهم است؛ این به آن معنا نیست که حتماً باید کت و شلوار گران قیمت تنتان کنید. فقط کافی است خوش لباس و مرتب باشید. لباس‌های کثیف باعث می‌شود نامرتب به نظر برسید.
 
هرچه که بپوشید، پیراهن و شلوار یا تی شرت و شلوار جین، دقت کنید که تمیز باشد، پارگی نداشته باشد و مناسب یک جلسه خواستگاری باشد.
 
 ناامید بودن :
خانم‌ها می‌توانند یأس و نومیدی شما را به خوبی تشخیص دهند. نومیدی اعتماد به نفس شما را می‌گیرد و موجب اضطراب و استرس زیاد می‌شود. این در نظر خانم یک نقطه منفی است و به یک «نه» محکم می‌انجامد.
 
زمان‌هایی هست که این نومیدی می‌تواند خود را نشان دهد، بنابراین باید قبل از اینکه اتفاق بیفتد آن را تشخیص دهید و از آن جلوگیری کنید.
دلایل جواب منفی در خواستگاری
 
نداشتن چشم انداز برای زندگی :
در نظر خانم‌ها فقدان آینده نگری در آقایان یک نکته منفی است. خانم‌ها معمولا مردهایی را دوست دارند که مسیری مشخص در زندگی داشته باشند. اگر هنوز سردرگم هستید و دقیقا نمی‌دانید می‌خواهید با زندگیتان چه کنید، مطمئن باشید که جواب «نه» می‌شنوید.
 
هیچ کس انتظار ندارد که در سطح «بیل گیتس» باشید اما لازم است که بدانید که می‌خواهید با زندگیتان چه بکنید، مخصوصاً اگر ۲۰ سالگی را به پایان رسانده و در اوایل دهه ۳۰ زندگی خود باشید.
 
داشتن چشم انداز شغلی هم برای خانم‌ها خیلی مهم است؛ زیرا به آن‌ها نشان می‌دهد که می‌توانید از عهده حمایت مالی خانواده برآیید یا خیر.
 
نکته مهم اینکه خانم‌ها ترجیح می‌دهند همسر آینده‌شان استقلال مالی داشته باشد نه اینکه هنوز به خانواده پدری و دیگران متکی باشد، حتی اگر خانواده شما وضع اقتصادی خوبی داشته باشد ولی خودتان کار و شغل مشخص و مناسبی نداشته باشید چندان به شنیدن «بله» در جلسات خواستگاری امیدوار نباشید.
 
 خسته کننده بودن :
زن‌ها معمولاً به مردهایی که خسته کننده هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند روی خوش نشان نمی‌دهند. اگر طبیعتاً خجالتی و درون گرا هستید، باید قبل از خواستگاری، حرف‌هایتان را آماده کنید. حرف زدن درباره موضوعی که طرف مقابل هیچ علاقه‌ای به آن ندارد یا خسته کننده به نظر می‌رسد مطمئناً به یک پاسخ «نه» محکم منجر خواهد شد.

اگر واقعاً نمی‌دانید درباره چه باید صحبت کنید، یکی از موضوعاتی را که طرف مقابل دوست دارد انتخاب کنید. توانایی حفظ مکالمه فرا‌تر از پاسخ‌های بله و خیر نشانه هوش مرد و مهم‌تر از این اجتماعی بودن اوست.
 
اینکه چه بگویید به خودتان بستگی دارد. صحبت‌های کلیشه‌ای شاید خیلی جذاب نباشد اما برای شکستن یخ بین شما خوب است.
 
ضعیف بودن زبان بدن :
زبان بدن، سلاحی سرد در جنگ افزار شماست که اگر درست استفاده شود نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
 
دقت کنید که همیشه درست و صاف بایستید، قوز کردن یا تکان دادن پا‌ها از نشانه‌های نداشتن اعتمادبه نفس است. اگر در جایی شلوغ هستید، حتماً بلند و شمرده صحبت کنید.
 
اگر چشم‌هایتان دور اتاق بچرخد نشانه این است که حوصله‌تان سر رفته است.
اگر دائم پایین را نگاه کنید نشانه این است که کم رو هستید و اعتمادبه نفس ندارید و هر دو این‌ها اصلاً موردعلاقه خانم‌ها نیست.
 
میزان معقولی از شوخ طبع بودن را یادتان نرود. خانم‌ها اغلب می‌توانند حدس بزنند که چه زمان مرد‌ها دو رو هستند. لازم نیست در کل گفت‌و‌گو نقش یک کمدین را بازی کنید اما اینکه خودتان باشید کار را برای هر دو شما راحت‌تر می‌کند.
 
داشتن عادت‌های ناپسند :
تشخیص عادت‌های آزاردهنده کار سختی است اما می‌تواند یک دلیل قاطع برای رد شدن شما در جلسه خواستگاری باشد. عادت‌های بد و آزاردهنده مثل خنده‌های وحشتناک، بازی با دسته کلید، پاک کردن بینی و... در بسیاری از افراد وجود دارد.
 
تشخیص این عادت‌ها کار سختی است چون معمولاً خودمان متوجه انجام آن نیستیم. بهترین راه برای تشخیص این عادت‌های بد، این است که از دوستانتان بپرسید.
 
دوستان ما همه عادت‌های بد ما را می‌بینند و متوجه می‌شوند اما چون دوستمان هستند ممکن است چیزی نگویند. باید بفهمید عادت‌های بدتان چه هستند و بعد سعی کنید از شر آن‌ها خلاص شوید.

پُرحرفی :
تا اینجا فهمیدیم که داشتن اعتماد به نفس و اینکه خودتان باشید در جلسات خواستگاری خیلی مهم است اما ممکن است زیادی پیش روید. خیلی مهم است که صادق باشید وبه آنچه از شما پرسیده می‌شود به درستی پاسخ دهید، به هیچ وجه درباره هیچ موضوعی دروغ نگویید و اگر مسئله‌ای هست که مطمئن هستید دانستن آن بعد‌ها زندگی مشترکتان را تهدید می‌کند بهتر است در کمال شجاعت و بدون هراس از شنیدن «نه» آن مسئله را بازگو کنید.
 
اما گفتن حرف‌های بی‌خاصیت و به زبان آوردن هر چه در ذهنتان می‌گذرد اصلاً عاقلانه نیست. همه ما افکاری درون ذهنمان داریم که بهتر است برای خودمان نگه داریم. به همین دلیل است که از قدیم گفته‌اند قبل از حرف زدن همیشه فکر کنید.
 
نازک نارنجی بودن :
زن‌ها تحمل مردان نازک نارنجی، لطیف و حساس و نازنازی را ندارند. اگر جلوی او نشان بدهید که از سوسک یا سگ و گربه می‌ترسید، اگر از خانه با شما تماس می‌گیرند و یادآوری می‌کنند ساعت ۱۱ قرصتان را بخورید، اگر موقع دیدن خون رنگ از چهره‌تان می‌پرد و به لرز می‌افتید،
 
بدانید مرد قابل اتکایی برای یک زن به نظر نمی‌رسید و احتمال جواب رد شنیدن شما زیاد است.
 
داشتن حال و هوای مجردی :
زنان برای ازدواج به دنبال مرد خانواده هستند. کسی که برای عزیزانش وقت می‌گذارد نه برای مجردی‌هایش، دوست‌های قدیمی و برنامه‌های شخصی‌اش.
 
زنان به دنبال همسری می‌گردند که بچه‌ها را دوست داشته باشد و با افراد خانواده آنان رابطه خوبی برقرار و با آنان با احترام و مهربانی برخورد کند.

منبع: دلگرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خواستگار دارم جواب میده پسندم کردم به فردا پشیمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
......
۰۸:۱۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
بنظر من اگه پسری دختری رو بخواد حداقل تا ۳.۴ بار بیاد خواستگاری .چون دختر بیشتر مواقع میخاد ناز کنه و ببینه که واقعا پسره دختره رو دوست داره یا نه؟چون حتی ممکنه بعد از ۲.۳ بار اومدن نظر دختره عوض بشه.همه ی دخترا که اول خواستگاری نمیگن بله.
اگه پسری دختری رو بخاد باید بخاطرش بجنگه .نمیشه که یبار دختر بگه نه پسر جا بزنه و بره .کسی که ادعای دوست داشتن میکنه باید یجوری به طرف بفهمونه فقط خواستگاری اومدن که ملاک نیست
Iran (Islamic Republic of)
بیژن مرحمتی
۲۱:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
هیچ کدام از مشکلات که مطرح شده ندارم مشکل من بسیار ساده اما حل نشدنی هست، سه حرف «ز» «ش» «ت» تشکیل میشود با اعمال جراحی هم
موافق نیستم معتقدم که اگر حرف اول را زیبایی ظاهر بزند، قبل از اینکه زیبایی ظاهر توسط کهولت سن متلاشی شود، توسط «عادت نمودن» مورد هدف قرار گرفته، منهدم خواهد شد، اکنون مردی ۴۳ ساله ی مجرد هستم که با احتمال بسیار قوی هنگام اجرای مراسم گودبای پارتی با جهان فانی هم مجرد هستم ، با تقدیم احترام،،
پیروز و سربلند باشید
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۲:۱۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
درجواب اون اقایی که گفته بودن زن دکتر بدرد نمیخوره باید بگم اون خانوم دکتر با اقایی با طرز فکر شما اصلا تصور ازدواج به سرش نمیزنه چه برسه شما قبولش نداشته باشی واس زندگی خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۳:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
من ۲۰ سال پیش با اینکه هیچی نداشتم در اولین و تنها خواستگاریم جواب مثبت گرفتم و خوشبخت زندگی کردیم تا اینکه همسرم را از دست دادم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احسان
۱۵:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
من یک پسر خوشتیپ وباهوش وخوب و خوش صدا هستم ولی تاالان بالای 20بار از دخترا جواب منفی شنیدم وناامید شدم ونمیدونم دخترا چشونه که پسرای بد دوست دارن وپسرای خوبم ول می کنن بخدا این رسمش نیست عاشق شدم وشکست خوردم و میشه بگید چرا این جوریه؟!
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۱:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
من یبار رفتم خاستگاری دلیل جواب منفی اختلاف سنی بود. مطالعه نداشته یه چیزی شنیده بودن اختلاف سنی ۵ الی ۷ سال خوبه حالا ۷ بشه ۸ که خط قرمز حساب نمیشه بهونه الکی حساب میشه. شغلمم خوبه طلا فروشی تحصیلات کارشناسی ارشد ماشین و خونه هم خریدم کاری هستم وقت دختر بازی ندارم که مثل این بچه سوسول ها. مستقل هستم قد ۱۹۰ ورزشکارم تنیس و بدنسازی فیتنس قیافمم خوبه. صادق وفادار چشم پاک خداوکیلی بعضی ها چقدر سطح توقعاتشون رفته بالا دنبال هم سطح نیستن دیگه دنبال پسر سفیر وزیر می‌گردن. دبه ترشی بخرید انشالله جا بیفته ترشی ۷ ساله بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خیلی اعصابم بهم‌ریخت کلا روانی و دیوانه شدم اولین بارم بود که خواستگاری کسی رفتم واقعا دوستش داشتم‌اما فقط به خاطر اینکه کمی از لحاظ فامیلی دور بود از ما برای همین قبول نکردن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۰۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
خیلی خوب بود ولی همه فقط فقط پول میخان بس
Iran (Islamic Republic of)
تیام
۱۹:۳۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
والا چه بگم من خوشتیپ نیستم ولی قیافمم انقدر بد نیست، مدرس دانشگاهم ومتاسفانه ۳بار جواب منفی شنیدم هر بار توبه کردم که زن نگیرم ولی بعدش توبه رو دلم شکست، ولی الان واقعا خسته شدم دیگه دیگه طاقت شکست روندارم.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
فقط 3 بار رفتی و جواب رد شنیدی؟
من 25 تا خواستگاری رفتم و جواب رد شنیدم.
مهندس هستم(فوق لیسانس مکانیک) و سرپرست یه بخش توی محل کارم هستم و شغل و حقوقم خوبه و از نظر ظاهری متوسط هستم و قدم 170 هست و نه چاغ و نه لاغرم. مستقل هستم و 9سال ثابقه کار دارم. ماشین دارم و جدیدا" یه آپارتمان خریدم و دارم اقساطش رو میدم و 34 سالمه ...... ولی تا حالا هر جا رفتم جواب منفی شنیدم. خیلی افسرده شدم و خواستگاری هایی که الان بازم میرم با نا امیدی میرم و کلا" دیگه از ازدواج بدم میاد و دارم به ازدواج موقت فکر میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من رفتم خاستگاری دختربه خاطر تفاوت سنی ردم کرد
Iran (Islamic Republic of)
مس
۰۲:۵۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حداقل ده بار تو خواستگاری جواب رد شنیدم نه قدمم کوتاه نه زشتم کار خوب هم دارم تحصیلات هم فوق لیسانسه .......هر خواستگاری که رفتم خانواده طرف استخاره کرده بد آمده...خیلی دوست داشتم با ی دختر مناسب ازدواج کنم ولی نشد...از اون آدم های که دوست دختر هم داشته باشن نیستم یعنی بلد هم نیستم .....حالا فکر تنها بودن داره منو می کشه ...از تون ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۱:۳۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
یه خواستگار داشتم خیلی ناامید به نظر می رسید اما خب دلیل اصلی که جواب رد دادم این بود که شغلش راننده کامیون بود.
Germany
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
رانندها مردهای خوبی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
کی میگه ظاهر فقط مهمه...من خودم بارها خواستگار برام اومده و رفتم بعضیا از من خوششون نیومده ک احترام میزارم ب سلیقشون بعضیام من دوست نداشتم...جواب منفی منم دلیل داشته...یکی مدرکش سیکل بوده...یکی بعد کلی تحقیق فهمیدیم بچه طلاقه و بهمون نگفتن..یکی نظامی بود و اجبار داشت چادری باشم درصورتی ک من پوششم بدون چادرهم مناسبه....یکی بددل بود ...یکی استقلال نداشت و مامانش خیلی دخالت میکرد....دیگه نمیدونم هرچی قسمت بوده
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۳:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
نرین خواستگاری تا یه 5 سال دخترا خودشون میان التماس
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
من از تجربیات دیگران یه نتیجه گرفتم خواستگاری دختر بالا ۲۵ سال نروید به هیچ وجه !!! چرا ؟ چون اگر میخواست ازدواج کنه تا حالا ازدواج می‌کرد پس خودتون زیاد اذیت نکنید چون بهتون جواب منفی می‌دهد چون اون هست که اعتماد به نفس یه زندگی مشترک نداره و...( البته نمیشه جمع بست ولی در حالت کلی درسته )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلام من نمیتوانم بگم دخترم یا پسر ولی از تجربه هایی که دارم میدونم دخترا پسر لاغر یا سیکسپک دار دوست دارن و خوشتیپ بودن پسر هم براشون مهمه و شغل و خونه و ماشین در اصل دخترا دنبال محبت پسر هستن نه خونه ماشین و شغل اگر هم بخاطر اینها هست برای اینه زندگی عالی داشته باشن خودش و همسرش
Iran (Islamic Republic of)
محمد از کاشان
۱۶:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام. من 39 بار جواب منفی شنیدم. اما مهم نیست. اینقدر میگردم تا دختر خوب پیدا کنم. بیشتر خانم ها موزی هستند و عشقشان به همسر دروغ است. بعد ازدواج غریبه ها رو بیشتر تحویل میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
باسلام خدمت شما عزیزان
دختری که میگه نه مشکل از خودشه نه از شما پس خوش حال باشید
وقتی دختر خودشو باور نداره شما نمیتونید کاری کنید
شما اگه همه چی تمومم باشید نمیشه کاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
به نظر من دخترا نظام فکری مناسبی را باید داشته باشند کسی که شرابچیط نسبتا مناسبی برای ازدواج داره و شما دیده و پسندیده خودش را در معرض جواب منفی شما قرار داده بدون هیچ دلیل قانع کننده ای جواب رد میدن و متاسفانه بعد از گذشت مدتی پشیمون میشن ویا ملاک‌هایی سطحی دارند من به شخصه شرایط مناسبی داشتم از شغل مناسب و خونه و ماشین ولی خب در خواستگاری نگاه میکنم به طرف مقابل اگر شرایط مالی خوبی داشت من هم دارای خودم را رو میکنم در غیر صورت می‌خوام دختر ا امتحان کنم بعضی فقط سوالاتشون مادی هست خلاصه ملاک های درستی در این مواردی که من رفتم خواستگاری از اونا ندیدم و پسرایی دیدم از نظر اخلاقی شخصیتی و تحصیلات از من به مراتب پایین تر که راحت ازدواج کردن به خاطر تیپ یا پول چی که مال خودشون نبوده یا خانواده دختر را گول زدن وگفتن چیزای را نبودن و اونا هم سریع باور کردن متاسفانه باید دروغ گو باشی تا خانواده دختر باورت کنن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
من یه جا رفتم خواستگاری و در طول مدت آشنایی فهمیدم که قبل از من با پسری هم رابطه هم داشته ولی برای من که قصدم ازدواج بود چنان وسواس به خرج میداد که نگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
من 20 بار رفتم خواستگاری و جواب منفی شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
White Swan
۰۰:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام؛ من سه بار از یه فامیلمون خواستگاری کردم و شرایطم میتونم بگم ایده آله ولی هر سه بار جواب رد داد بهم. در حالیکه حتی اصلا نخاست با هم حرف بزنیم!!! هی میگه به درد هم نمیخوریم. مطمئنم اشتباه میکنه و یه روزی پشیمون میشه. هم زندگی خودش و هم زندگی منو خراب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
یک دختر
۰۳:۱۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
از نظر من که یک دختر هستم این مطالب رو می نویسم.
بهتره اول فرد نگاهی به خود و شرایطش بندازه بعد به خواستگاری طرف مقابل بره.خیلی وقت ها که سوال می پرسیم شغلتون چیه، طرف مقابل درست جواب نمیده و میگه آزاد. بعد از چندین بار سوال کردن جوابشون قلیان فروشی و خرید و فروش دلار هست!!!
در مورد تحصیلات پسر یه مدرک فوق دیپلم از علمی کاربردی میگیره که بگه من تحصیل کرده هستم(شخصا به سواد بیش تر اهمیت میدم تا مدرک). از ساده ترین مسائل روزمره زندگی اطلاعی نداره. از طرفی میره دنبال دختری که داره فوق لیسانس توبهترین دانشگاه کشور می خونه و میگه لطف کن مهاجرت تحصیلی بگیر و من رو هم با خودت ببر.درحالی که پسر نه مهارت خاصی داره و نه دارایی که بتونه خودشو در یک کشور دیگه اداره کنه.

از لحاظ مالی بعضی از پسرا انتظار دارن پدر دختر حمایت مالی کنه، از عروسی و خونه بگیر تا خرج روزمره زندگی.

لطفا لطفا یک نگاه به خودتون بیندازید و یک نگاه به طرف مقابل(ظاهری نه!!!) بعد به خواستگاری برید.
Iran (Islamic Republic of)
از کاشان
۰۶:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
دختر بالای 30 رو رها کنید اگه میخاد کلاس هم بگذاره.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم جواب منفی گرفتم , از لحاظ قیافه و کار و خونه و پس انداز مشکلی نداشتم خدا روشکر ,,, ولی دختر خانم 30 سالشون بود قصد ازدواج نداشتن , نمیدونم دیگه چرا ولی به هرحال انشاله خوشبخت بشن.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام
اون آقایی که گفتن به خاطر قد کوتاه جواب منفی میشنون باید بگم همیشه هم اینجور نیست
من قدم 182 هست برای یه مرد خیلی هم مناسبه ظاهر بدی هم ندارم ولی خیلی جواب منفی شنیدم
دخترهای این زمونه یه مورد همه چیز تمام میخوان
یعنی یه پسر خوشتیپ پولدار با خونه و ماشین آنچنانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام
دخترا بنظرم لج کنیدبهشون-اگه دختری رو دوست داشتیدچندبار برید خواستگاریش و بگیددیونه بلندشو بریم سر خونه زندگیمون-
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۶ ۱۰ دی ۱۳۹۸
انقدر الان دخترهای سن بالا زیاد شدند .دختره ۳۲ سالشه به دکتر و مهندس گفته نه حالا دیگه نه تو زبونش جا افتاده مسلما هر کی دیگه بره براش میگه نه ولی نمیدونه که دوران شکوفایی دختر تا یه سنیه بعدش دیگه خواستگار درست و حسابی براش نمیاد .اکثر دختر ها هم دنبال قد و قیافند اما نمی دانند وقتی مرد اخلاق و تنیت نداشته باشه حتی اگه زیباییش صد هم باشه فایده ای نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
چرا کسی ب من زن نمیده نمیگم همه چی تمومم ولی بخدا چیزی کم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
دختری که به یک پسر خوشتیپ و شاغل و مسکن دار و همه چی تموم میگه نه چی باید بهش بگی .....آخه مدرک دانشگاهی شد زندگی....
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۲۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام
من ۸ بار رفتم خواستگاری رسمی همشونم جوابشون منفی بوده .
به نظرتون من تو این زمینه رکورد دار محسوب می شوم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
نه. من 25 بار رفتم
Iran (Islamic Republic of)
هایدی
۱۷:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام، برین خواستگاری یکی مثل خودتون که از لحاظ قد و قیافه و اخلاق و فرهنگ و وضع مالی مثه هم باشین، جواب منفی نمیگیرین، قبلش هم حتما معیارهای دختر خانم رو بپرسین که اگه شما نداشتین بیخود پانشین برین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام.گل پسر ها.اگر شب خواستگاری لباس مناسب و گل و قد بلند داشته باشید نصف راه رو رفتید.چون عقل دخترها تو چشم شونه. ناامید نشید در اخر زمان دخترها از ازدواج فراری هستند.مشکل از خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
کي خواست بره خواستگاري حالا بيخيال بابا مجردي خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۷:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
من هم چندین بار خواستگاری رفتم یه دخترایی بودن که من دیدمشون و اونا جوابشون مثبت بود ومن منفی ویه تعدادی بودن که من خوشم اومد واونا گفتن نه ولی از یه چیزی که خوشحالم واون این هستش که همیشه راستش رو گفتم و جواب مثبت ومنفی شنیدم.به نظرم آدم باید دنبال کسی بره که حقیقت رو میشنوه و بعد میگه بله هرچند که اون حقیقت تلخ باشه وبهتره دنبال کسی نره که میخواد دورغ بشنوه و بگه بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
دخترا خودشون هم نمیدونن چشونه اگه من رو ببینند و بگن نه میگم که شاید از قیافه من خوششون نیومده ولی در اغلب موارد بدون خواستگاری می گن که قصد ازدواج ندارن و .... سنشون هم که بالا میره دیگه خواستگار ندارن و میان می گن چی کار کنیم که ازدواج کنیم و ... یکی نیست بهشون بگه تو که 30 سالت شده دیگه کی میاد تورو بگیره یه پسره 35 ساله نمیاد یه دختر 30 ساله رو بگیره میره یه 27 ساله رو در نهایت میگیره که هم برای بچه مشکل کمتری داشته باشه و هم بیماری های خانم کمتر باشه و هم شادابی خانم بیشتر باشه و .... تعداد دختران مجرد بالای 25 سال هم که در جامعه به شکل چشمگیری در حال افزایش است خیلی زیاد شدن خیلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
درود بر شرفت .... احسنت ..
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
قیافه‌ برا‌ اغلب دخترا تو اولویت هست.من سنگ صبور خیلیا بودم پسرای خوش چهره با هر اخلاقی، راحت تر‌جواب مثبت میگیرن حتی اگه حرف زدنم‌ بلد نباشه...دخترا خیلی ظاهر بین هستن
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۸:۵۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
من هر جا رفتم خواستگاری جواب نه شنیدم سعی کردم از نظر اخلاقی خوب باشم ظاهری مرتب باشم کار هم می کنم ولی نمیدونم چرا جواب رد شنیدم ولی واقعا دخترا معلوم نیست چشونه تا وقتی خواستگار دارن ناز می کنند وقتی که ندارن و سنشون رفته بالا دخیل می کنند چرا این طوریه ؟؟؟ خوب همون اول بله رو بگو برو سر خونه زندگیت مثل بقیه دخترا ولی ظارا دخترا توی رویا بسر می برن چیزای رو می خوان که توی واقعیت پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
خدایا هیچ قلبی نشکنه
Germany
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
من مدرک دکتر مهندسی دارم. یکم پوست صورتم جای آکنه داره و لبم شکری بوده. تا حالا بیشتر از ۱۷ بار جواب رد از دخترها شنیدم. تو هر ۱۷ بارش هم دلمون شکست. دیگه حال و حوصله ی خواستگاری رفتن ندارم
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من این دوباره از آشناها که در صد خانواده ی خودم هستن تقاضای خواستگاری کردم هنوزم هم به طور رسمی خواستگاری نرفتیم ولی جوابشان منفی هست به نظر خودم خوشتیپم هستم ۱۹۰ قدمه ۱۰۰کیلو وزنمه تنها ایراد من اینه فقط سیگار میکشم اندازه خودمم پول دارم از اونها بیشتر دیگه دارم دیوانه میشم نمیدانم این دخترهای فامیل کی میاد خواستگاریشان احساس میکنم عابروم رفته دیگه هرچه فکر میکنم نمیدانم چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
داداش بیخیال فامیل نشد غریبه برو چه اصراری داری
Netherlands
اژدر
۱۲:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام منم رفتم خواستگاری جواب منفی گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
پسر
۱۸:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
درود..
جواب منفی شنیدن بد هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام منم رفتم خواستگاری جواب منفی گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
ممنون از مطلب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
اون دوستامون در مورد دختر خانم هایی که دکتر میشن کاملا راست گفته به نظر من زن دکتر بدرد زندگی نمیخوره یه علت مهمش هم نوع شغلش که مخصوصا شیفت کاریشان داخل بیمارستانها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام من خیلی خواستگاری رفتم که خانواده و همکارانم معرفی کردن از دختر هایی که خوشم می یومد جواب منفی شنیدم اونم به دلیلی که مقصرش من نیستم . من لیسانس دارم و کار و خانه و ماشینم دارم و در شرایطی هستم که می توانم یه زندگی خوبی تشکیل دهم و چون قد من ۱۶۰ هست جواب منفی می شنوم و بعد آخرین جواب منفی دیگر خواستگاری نرفتم و نخواهم رفت . چون فهمیدم دخترا فقط ظاهر بین هستن .
و به این نتیجه رسیدم که اگر قد بلند داشته باشی و یکم چهره مناسب جواب مثبت گرفتی و اصلا نه کار خوب مهمه نه اخلاق و نه مسکن . همه حرف های دخترا که می گن اخلاق مهمه همش شعاره .
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
انشالله خدا کمکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۶
درسته که این موارد میشه تاثیرگذار باشه. اما من تنها یکبار رفتم خواستگاری، جواب رد شنیدم. اینم به مطالبتون اضافه کنید، متاسفانه متاسفانه دختر خانم‌ها وقتی به شغلی مثل دکتر بودن یا... میرسن حقیقتا احساس میکنن تو دنیا دیگه همین یک‌دونه دختر دکتر شده. البته طبیعیه، وقتی از فضای بسته خونه یکدفعه میرن به جامعه، و بهشون خانم دکتر میگن با کلی احترام، قطعا طبیعیه مغرور میشن، اما پسرا بنا به این دلیل که خیییلی آزادترند خیلی کمتر مغرور میشن، البته به استثنا دخترهای که در دامن یک خانواده‌ی با اصالت پرورش یافته، ولی بعضی‌ها ادای اصیل بودن رو درمیارن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
درود برشرفت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
ممنون از مطلب خوبتون
ولی حیف ، حیف ، حیف که دیر خوندم
دو شب پییش رفتم خواستگاری ، اون هم برای اولین بار
امروز هم از طرف خانواده دختر خانم ، جواب منفی شنیدیم.
نمیدونم دلیل نه گفتنشون چی بوده ، اما برام خیلی مهمه بدونم که این نظر دختر خانم بود یا خانواده اش و دلیلش چی بوده.
باید چیکار کنم؟