رییس انجمن داروسازان بالینی کشور:

اشتباه تنها در کمتر از نیم درصد نسخ پزشکی رخ می‌دهد

غلامی با بیان اینکه اشتباهات دارویی در تمام دنیا رخ می‌دهد، گفت: اشتباهات داروسازان در کمتر از نیم درصد نسخه‌های پزشکی رخ داده می‌شود که مشکل زیادی برای بیماران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ خیرالله غلامی رئیس انجمن داروسازان بالینی کشور با بیان اینکه اکثر اشتباهات دارویی در دوز مصرفی و آن دسته از داروهایی که به لحاظ نوشتاری به یکدیگر شباهت دارند دیده می‌شود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الکترونیکی شدن نسخ یکی از راهکارهای از بین بردن این خطاهاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر فارسی نویسی نسخ گفت: فارسی نویسی نه تنها اشتباهات نسخه پیچی را کاهش نمی‌دهد بلکه شاهد افزایش اشتباهات نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماران  بعد از تحویل دارو باید با داروساز خود صحبت کنند تا با این کار جلوی اشتباهات رایج گرفته شود.

رییس انجمن داروسازان بالینی کشور فارغ التحصیلان و متخصصان داروسازی بالینی کشور را 100 نفر عنوان کرد و گفت: از 140 هزار داروساز آمریکایی‌، 14 هزار متخصص در زمینه داروسازی بالینی فعالیت می‌کنند و این در حالی است که از 15 هزار داروساز در کشور تنها 100 متخصص داروسازی بالینی داریم.

وی همچنین درخصوص شرکت‌های فعال در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی خاطرنشان ساخت: هم اکنون تنها سه شرکت فناوری در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی در کشور فعال است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار