"روح‌الله حجازی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

برگزاری جشنواره‌ها در شهرستان‌ها باعث رونق سینما است

"روح‌الله حجازی" گفت: برگزاری جشنواره "یاس" در خاج از شهر تهران باعث تمرکززدایی جشنواره‌ها از شهر تهران و رونق آن اتفاق فرهنگی است.

روح‌الله حجازی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری جشنواره فیلم ویدئویی یاس در آمل گفت: اینکه این جشنواره، محلی برای ارزیابی کیفی آثار و حتی لوازم جانبی و تبلیغاتی یک اثر ویدئویی است این جشنواره را حائز اهمیت بسیاری می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این چون بخش بین‌المللی هم در این جشنواره دخیل است به نظر باعث شکل‌گیری داد و ستدی می‌گردد که در جریان آن می‌توانیم جایگاه آثار خود را در کنار آثار خارجی بررسی کنیم و این باعث باز شدن نگاه ما می‌گردد.

حجازی ادامه داد: به اعتقاد من همیشه جشنواره‌ها محل ارزیابی بوده‌اند و همینطور وقتی خود فیلمسازان در یک پروسه زمانی چند روزه یکدیگر را می‌بینند آثار یکدیگر را مورد ارزیابی قرار می‌دهند؛ چرا که یک زمان خود ما مورد ارزیابی قرار می‌گیریم و زمانی هم هست که یکدیگر را ارزیابی می‌کنیم.

این کارگردان با اشاره به برگزاری این جشنواره در خارج از شهر تهران بیان کرد: این موضوع باعث تمرکززدایی جشنواره‌ها از شهر تهران می‌شود چرا که برگزاری این جشنواره و چه هر جشنواره‌ی دیگر خارج از شهر تهران برگزار شود باعث رونق آن اتفاق فرهنگی است که در آن استان رخ می‌دهد و همینطور حقی از علاقه‌مندان آن رویداد فرهنگی در سایر استانها ضایع نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: تجربه ثابت کرده است که همواره در شهرستان‌ها استقبال از رویداد‌های فرهنگی بیشتر بوده است؛ چرا که این رویدادها در شهرستان‌ها به ندرت رخ می‌دهند و همینطور چون خود فیلمسازان نیز می‌خواهند خارج از تهران باشند همه‌ی این عوامل استقبال از این جشنواره‌ها را بیشتر می‌کنند.

کارگردان زندگی مشترک آقای محمودی و بانو اظهار داشت: چیزی که من اینجا می‌بینم اکثر فیلمساز‌هایی که درجشنواره حضور یافته‌اند جوان هستند و این مرا یاد خودم می‌اندازد که اولین تله فیلم خود را در سال 81 به نام سفرنامه خواب ساختم و در جشنواره‌ی رشد کرمان دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند را گرفتم و خاطره خوبی برای برداشتن گام‌های بعدی من رقم زده شد.

حجازی عنوان کرد: ارتباط این فیلمسازان جوان با کسانی که تجربه بیشتری دارند بالاخص در این فضا که همه در یک شهرستان و در یک استان هستند باعث رخ دادن اتفاقات بسیار خوبی خواهد بود. در حالی که شاید اگر این جشنواره در تهران برگزار می‌شد همه فقط در روز اکران یکدیگر را می‌دیدند و این تعامل شکل نمی‌گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه در اینجا فیلم دارم روی فیلم سینمایی خود برای جشنواره فجر کار می‌کنم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار