لاریجانی در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه برق نیروگاه برق CHP معصومیه قم:

رفع کم آبی کشور نیازمند اجرای فناوری‌های جدید است/ استفاده از نیرو‌ها متخصص داخلی رمز توسعه کشور

رئیس مجلس با بیان اینکه استفاده از نیروگاه‌های برق CHP برای تولید همزمان برق و آب بسیار مثبت و مفید است گفت: باید قطعا از تمام روش‌ها و فناوری‌ها برای رفع معضل کم آبی در کشور استفاده کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه، 6 شهریور) در مراسم بهره برداری از نیروگاه برق CHP معصومیه قم با بیان اینکه در شرایط کنونی رونق تولید و توجه به نیروهای داخلی متخصص دارای اهمیت بسیاری است، گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های مختلفی را برای توجه به این حوزه ابلاغ فرموده‌اند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از برجسته‌ترین آن‌ها است.  
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استفاده از نیرو‌ها متخصص داخلی رمز توسعه کشور است افزود: ایران ظرفیت‌های بسیاری در حوزه رشته مخابرات دارد و زمینه رشد این حوزه در کشور فراهم است.  
 
وی ادامه داد: سال‌های پیش که من در رادیو و تلویزیون بودم اهمیت توجه به نیروی داخلی و ظرفیت متخصصان در حوزه مخابرات را تجربه کرده‌ام به طوری که آن موقع تمام تأسیسات رادیو و تلویزیون از خارج از کشور وارد می‌شد اما در آن زمان با برنامه ریزی توانستیم در گام نخست فرستنده‌های کم قدرت و سپس فرستنده‌های پرقدرت مخابراتی را طراحی و ایجاد کنیم.  
 
لاریجانی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و اعمال تحریم‌های غرب علیه ایران اگر سمت‌گیری مناسبی در حوزه اقتصاد داشته باشیم قطعا می‌توانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم از این رو بخش‌های دولتی هم باید برای حمایت از شرکت‌های داخلی برنامه ریزی و اقدام کنند البته در قانون برنامه پنجم توسعه به وضوح به این موارد اشاره شده تا سرمایه گذاران با حضور در شرکت‌ها و بخش‌های مادر بتوانند خدمات و مجوز‌ها را دریافت کنند.  
 
وی با اشاره به فواید ساخت نیروگاه‌های برقCHP گفت: این فناوری بسیار خوب و مفید است زیرا با استفاده از آن می‌توانیم اقدام به تولید برق و آب مقطر کنیم از طرف دیگر ایجاد چنین نیروگاه‌هایی بیشتر می‌تواند به حل مشکل کم آبی کمک کند.  
 
لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی ایران به منابع آبی جدید نیازمند است زیرا خشکسالی در بیشتر مناطق کشور دیده می‌شود و گاهی اثرات آن را می‌توان در مجلس مشاهده کرد بنابراین باید سرمایه گذاری ویژه‌ای در حوزه تولید آب داشت.  
 
رئیس مجلس با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی افزود: هم اکنون حدود ۹۹ درصد از آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که باید با برنامه ریزی این مصارف را کاهش داد از طرف دیگر در شرایط کنونی موضوعاتی مانند خرید آب، مهار آبهای مرزی و تولید آب مطرح است.  
 
وی با اشاره به اقدامات مثبت ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) گفت: سمت گیری‌های این ستاد برای روانسازی بخش تولید بسیار ارزشمند است البته در گذشته این ستاد به صورت مستقیم برای رفع محرومیت‌ها کار می‌کرد اما در شرایط کنونی با تغییر رویکرد اقدام به سرمایه گذاری برای رفع بیکاری و محرومیت‌ها می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار