نشست خبری جشنواره ملی ملکوت برگزار شد

نخستین نشست خبری جشنواره با محوریت قرآن در ساختمان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران حاضر در نخستین نشست خبری جشنواره "طرح ملی ملکوت" با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین "مرتضی واعض جوادی"، ریاست بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، "سیدعباس صالحی" معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست حضور داشتند.

سید عباس صالحی گفت: تقارن دهه کرامت با جشنواره ملی ملکوت را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم بتوانیم در این جشنواره پیامدهای خوبی را به مخاطبان انتقال دهیم.

وی افزود: بیداری اسلامی در 150 سال اخیر با توجه به قرآن پیش رفته و طبق گفته‌ی امام خمینی رحمةالله اگر قرآن نبود باب معرفت‌الله بسته بود. این کتاب تا به ابد کتابی انسان ساز است؛ قرآن باید در زندگی ما زنده باشد و اگر انسان بخواهد فردی متحرک باشد و در جهت تکامل گام بردارد باید قرآن را راهنمای خود قرار دهد.

وی ادامه داد: آیت‌الله جوادی آملی که زیر پرچم علامه طباطبایی به رشد و نمو رسیده و اکنون بیش از 5 دهه به تدریس و تألیف پرداخته و همیشه زمینه‌های مختلف علمی را در راستای قرآن آموخته است یک گنجینه‌ی قرآنی است که باید به بهترین نحو از وجود وی بهره‌مند شویم در غیر این صورت به شأن وجودی وی اجحاف کرده‌ایم.

صالحی اظهار داشت: جشنواره‌ی ملی ملکوت در 5 نهاد باید مورد توجه قرار گیرد تا بتواند رسالت خود را بیان کند که این 5 نهاد شامل خانواده، آموزش و پرورش، مسجد، رسانه و هنر است این نهادها بخش اعظم توزیع را برعهده دارند و این شبکه‌های توزیع به نوعی ترویج دهنده‌ی این اندیشه‌های ناب هستند. معاونت فرهنگی در بسیاری از زمینه‌ها راه‌ را برای ترویج این اندیشه باز کرده و امیدواریم دیگر نهادها هم ما را در این بستر همراهی کنند.

وی خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم شاهد همکاری خوبی از سوی رسانه برای تداوم این طرح باشیم.

در ادامه‌ی این نشست دبیر جشنواره گفت: جشنواره‌ی طرح ملکوت دارای بخش‌هایی چون نخبگان، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و طلاب 2 و 3 حوزوی و بخش عمومی است که از 25 شهریور آغاز و تا 10 دی 93 ادامه خواهد داشت.

تمامی شرکت‌کنندگان می‌توانند از تمامی منابع موجود برای شرکت در این جشنواره به صورت رایگان استفاده کنند که این ملزم به ثبت نام مخاطبان در این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برخی از منابع در سایت جشنواره به صورت دانلود رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار