امیر موسوی در مراسم صبحگاه مشترک قرارگاه خاتم الانبیا(ص):

هزینه حمله به ایران سنگین است/رصد تحرکات آن‌سوی مرزها توسط رادارهای راهبردی

جانشین فرماندهی کل ارتش گفت: آمادگی پدافند هوایی باعث شده دشمنان در محاسبات خود به این نتیجه برسند که هزینه تجاوز به آسمان ایران بسیار سنگین خواهد بود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز مصادف با دهم شهریورماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) به‌فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا، مراسم صبحگاه مشترکی با حضور یگان‌های نمونه از نیروهای یگانه ارتش، قرارگاه پدافند هوایی، یگان‌های نمونه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.   
 
در این مراسم امیر عبدالرحمن موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ضمن تبریک ایام مبارک دهه کرامت و پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ 51 روزه غزه گفت: پیروزی مقاومت فلسطین در مقابل رژیم نجس صهیونیستی و حامیان آن از جمله سردمدار استکبار جهانی آمریکا در این جنگ اهمیت زیادی دارد زیرا این پیروزی یک بار دیگر قدرت مقاومت را به‌صراحت تأیید کرده است.
 
وی تصریح کرد: منظور از مقاومت یک اسم و یک گروه نیست بلکه یک معنا و یک مفهوم ارزشی دارد که در ادبیات سیاسی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و امروزه بدون تردید و اثبات‌شده می‌توانیم قدرت مقاومت را در کنار قدرت‌های سیاسی-نظامی و اقتصادی نام ببریم.   
 
جانشین فرماندهی کل ارتش گفت: قدرت آمرلی همانند قدرتی است که به‌واسطه قدرت مقاومت توانست نام خود را در تاریخ ثبت کند و ما در تاریخ سراغ نداریم ملتی با تسلیم توانسته باشد آرمان‌ها و ارزش‌هایش را حفظ کند.
 
امیرسرتیپ موسوی اظهار داشت: مفهوم قدرت مقاومت می‌تواند در کنار سایر قدرت‌ها قرار گیرد و این قدرت در کنار قدرت‌های سیاسی و اقتصادی به پیروزی رسیده است و اینک مستضعفین و استکبارستیزان عالم می‌توانند به این قدرت آگاه و امیدوار باشند.
 
وی ادامه داد: امروز روز پدافند هوایی است و پدافند هوایی در کشور ما شناسنامه‌ای مششع و سراسر افتخار دارد؛ چه در دوران جنگ، بعد جنگ و امروزه توانسته با برنامه‌هایی که داشته است رشد و پیشرفت بیشتری را یرای صنعت دفاعی ما رقم بزند.
 
امیرسرتیپ موسوی گفت: در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی علاوه بر تأمین امنیت صحنه نبرد؛ دفاع از حریم هوایی و مراکز راهبردی را نیز به دوش می‌کشید و در جنگ معروف نفت‌کش‌ها همراه با نیروی هوایی و دریایی دفاع از تهاجم دشمن را اجرایی کرد.   
 
جانشین فرماندهی کل ارتش افزود: وسعت عملکرد درخشان پدافندهوایی در گمنامی رقم می‌خورد اما با توجه به این گمنامی می‌توان به بعضی از این افتخارات نیز اشاره کرد که طبق گفته منابع بین‌المللی در عملیات کربلای 5،  80 فروند از هواپیماهای دشمن به دست پدافند هوایی ساقط شده که به گفته مقام معظم رهبری این مدال پرافتخار برای پدافند هوایی است و اگر نیروی هوایی، هوانیروز و پدافند نبودند این مهم تحقق نمی‌یافت.
 
وی تصریح کرد: تا سال 62 عراق با توجه به رشادت‌های نیروی هوایی و پدافندی کشور 200 فروند هواپیمای خود را در جنگ با ایران از دست داده است که در طول جنگ در سال 62 و 65 نیروی هوایی دشمن به کلی از بین رفت و حامیان رژیم بعث در این سازمان دو بار نیروی هوایی تشکیل داده و در اختیار عراق گذاشتند و این یعنی کشور ما با 3 نیروی هوایی کامل جنگ داشته است که اقدامات نیروی هوایی هم در این راستا قابل تقدیر است.   
 
امیرسرتیپ موسوی اذعان داشت: پدافند هوایی از 8 سال دفاع مقدس تا به امروز روزی را بدون شرایط آماده‌باش نگذرانده است که ما امروزه شاهد آنیم که پدافند هوایی به متجاوزان حریم هوایی کشور پاسخ قاطع می‌دهد.   
 
وی با اشاره به نقطه عطف و مسیر رشد پدافند هوایی کشور گفت: دهم شهریور بافرمان فرمانده معظم کل قوا این پدافند هوایی شکل گرفت و این قرارگاه متبرک بانام حضرت خاتم‌الانبیا مأموریت یافته به‌عنوان خط مقدم دفاع در مقابل دشمن قرار بگیرد که از آن زمان تا به امروز 6 سال پربرکت برای پدافند هوایی بوده است و باوجود تحریم‌ها توانسته‌ایم با بهره‌برداری از توانایی‌ها و استعدادهای خود اقدام به طراحی، ساخت و تولید تجهیزات پیشرفته ازجمله رادارهای راهبردی کنیم که قادر است هرگونه تحرک دشمن را در فراسوی مرزها رصد کند.
 
جانشین فرماندهی کل ارتش اظهار داشت: آمادگی و رشد روزافزون پدافند هوایی دشمنان را بر آن داشت که هزینه حمله به ایران گزاف است.
 
وی در پایان ضمن درود به رزمندگان خستگی‌ناپذیر پدافند هوایی بر تمامی نیروهای کشور گفت: لطف پروردگار امنیت آسمان ایران که امروزه توسط پدافند هوایی تأمین می‌شود امن‌ترین حریم هوایی را در خاورمیانه داراست.
 
در پایان این مراسم نیروهای نظامی به رژه پرداختند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حمله ، ایران ، گزاف ، رادار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار