ارومیه/

هیئت‌های مذهبی با محوریت روحانیان حرکت کنند

معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئت‌های مذهبی باید با محوریت روحانیان برنامه‌های جاری را پیش برده و حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، حسام سیروس در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: سزاوار نیست که در کشور اسلامی با ریشه‌های دینی نقش روحانیان، سخنرانان و مفسران قرآن کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی به سمت مداح محوری سوق پیدا می‌کنند، افزود: مداحان اهل بیت و عصمت(ع) در غنی‌سازی فرهنگی این مرز و بوم نقش زیادی دارند، اما غفلت از قرآن کریم در هیئت‌ها را شاهد هستیم که باید به اصلاح این روند اهتمام شود.

سیروس استاد علوم قرآنی، روحانی، مداح و رابط فرهنگی را چهار رکن اصلی هیئت‌های مذهبی برای کسب مجوز فعالیت عنوان کرد و گفت: به افزایش ظرفیت‌ و تقویت نیروهای متخصص اعم از اساتید و روحانیان نیاز جدی وجود دارد.

این فعال فرهنگی و مذهبی ضمن ابراز تاسف از اینکه به اندازه هیئت‌های مذهبی روحانی وجود ندارد، گفت: همه هیئت‌های مذهبی از روحانی ثابت برخوردار نیستند، بنابراین برای جبران این خلاء باید برنامه‌ریزی شود.

معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مسائل سیاسی را بر مسائل و برنامه‌های فرهنگی جامعه تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: در برهه‌های خاص و در بعضی از شرایط آسیب‌های ناشی از این موضوع متغیر است.

سیروس با اظهار به اینکه موسسه هنر و ادبیات هلال، نشریه بیرق و خیمه در کنار سایر موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: برای تغذیه فکری مداحان، سخنرانان و هیئت امنای مساجد باید گام برداشت، تا در جذب جوانان به مساجد موفق عمل کنند.

وی تعداد هیئت‌های مذهبی فعال را بیش از 91 هزار هیئت عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت هیئت‌ها باید به سمت و سوی مسجد محوری و روحانی محوری باشد و از ظرفیت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را داشته باشند.

وی بر ضرورت توجه به مناسبت‌های شاد و نشاط‌آور ملی مذهبی از جمله ایام میلاد و اعیادی مانند بعثت نبی اکرم(ع) تاکید کرد و بیان داشت: ضمن برگزاری باشکوه مراسم‌های سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع)، باید به مراسم‌های معنوی برای تزریق انرژی و نشاط به جامعه هم توجه جدی داشتز/.

برچسب ها: مذهبی ، معاون ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.