زندگی مرحوم "پرفسور حسابی" در "مرد نخستین"

"مرد نخستین" نوشته "محمود اکبرزاده" داستان زندگی پرفسور "محمود حسابی" است که به مناسبت درگذشت او به علاقمندان کتاب معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران،‌ داستان کتاب "مرد نخستین" که از مجموعه‌ مفاخر ملی، مذهبی است از چهارم اسفند 1281 هجری شمسی همزمان با تولد پرفسور حسابی آغاز می‌شود و در اسفند سال 1345 هجری شمسی آنگاه که "حسابی" درگذشت به پایان می‌رسد.
 
این کتاب 64 سال فراز و نشیب را در زندگی علمی،‌ سیاسی و فرهنگی مرحوم حسابی را در قالب داستانی برای خواننده ترسیم کرده است.
 
پرفسور حسابی تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی را در بیروت گذراند و در رشته‌های ادبیات و علوم و نیز راه و ساختمان فارغ‌التحصیل شد. مدتی نیز پزشکی خواند ولی آن را رها کرد و به مطالعه نجوم ریاضی و در همه آنها با موفقیت روبه‌رو شد سپس مهندسی معدن و دکترای فیزیک را در دانشگاه تهران- دانشکده فنی و علوم و ایجاد نخستین ایستگاه هواشناسی از کارهای اوست. دکتر حسابی پدر فیزیک ایران لقب دارد و یک بار نیز از سوی مجامع خارجی به او عنوان مرد سال داده شده است.
 
داستان این کتاب از سوی "ایرج حسابی" فرزند پرفسور حسابی بازبینی شده است.
 
شانزدهمین چاپ کتاب "مرد نخستین" تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که در 102 صفحه و قطع رقعی توسط سوره مهر منتشر شده است.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار