درمان تضمینی و فوری افسردگی با یک روش کاملا جدید

امروزه این روش بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون عوارض جانبی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایسنا، یک متخصص روان‌شناختی تربیتی گفت: اضطراب و هراس را با بیوفیدبک درمان کنید.

حسنعلی ویسکرمی افزود: اضطراب یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های استرس‌زا است و به ما کمک می‌کند تا با این موقعیت‌ها در محل کار، دانشگاه، مدرسه و.. روبرو شویم.

وی بیان کرد: زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمول و نرمال باشد، دلواپسی و هراس غیرمنطقی و نامعقول نسبت به همه موقعیت‌های روزانه بوجود می‌آید.

 

ویسکرمی با اشاره به علایم اضطراب بیان کرد: نگرانی بیش از حد، احساس آزاردهنده ترس، افکار منفی و تدافعی، افزایش ضربان قلب، تعریق کف دست و تنفس دشوار از جمله این موارد هستند.

ویسکرمی با اشاره به اینکه علم روانپزشکی، اختلالات اضطرابی را به چندین گروه تقسیم می‌کند، بیان کرد: اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، اختلال استرس پس از سانحه، هراس اجتماعی از دسته‌بندی‌های این گروه هستند.

 

وی اظهارکرد: روش سنتی درمان اختلالات اضطرابی استفاده از دارو درمانی است و داروهای مورد استفاده شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و مهارکننده‌های بتا هستند.

ویسکرمی ادامه‌داد: این دارو‌ها شامل عوارضی چون چاقی، کاهش میل جنسی، خواب‌آلودگی، خشکی دهان بوده و همچنین تداخلات دارویی با دیگر دارو‌ها نیز موجب محدودیت مصرف آن‌ها می‌شود.

 

وی اذعان کرد: امروزه بیوفیدبک بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون عوارض جانبی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.

وی یادآورشد: پس خوراند زیستی (بیوفیدبک) شیوه‌ای تکمیل کننده و جایگزین برای دارو درمانی است که در آن شما می‌آموزید عملکردهای بدن از جمله ضربان قلب را با کمک ذهنتان کنترل کنید.

او تصریح کرد: در بیوفیدبک شما به حسگرهای الکتریکی وصل می‌شوید که به شما کمک می‌کند اطلاعاتی درباره بدن خود را دریافت کنید.

 

وی بیان کرد: در اصل بیوفیدبک به شما قدرت استفاده از افکار برای کنترل بدن را می‌دهد، بیوفیدبک به عنوان یکی از مهم‌ترین و سودمند‌ترین روش‌های درمان انواع اختلالات اضطرابی شناخته می‌شود.

این متخصص گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته دنیا قدم اول در درمان اضطراب استفاده از بیوفیدبک و رواندرمانی است و متخصصان در صورتی به سراغ دارو درمانی می‌روند که این روش‎ها به اندازه کافی موفقیت‎آمیز نباشند.

برچسب ها: درمان ، افسردگی ، روش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار