عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ؛

امامزادگان پشتوانه زندگی مردم هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امامزادگان پشتوانه زندگی مردم هستند ، گفت: مسئولین باید با استفاده از پتانسیل فرهنگی امامزادگان زمینه کسب معرفت و شناخت معنوی مردم را ارتقا دهند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، حجت‌الاسلام سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: یکی از برکات فرهنگی که کشور ما عملا از آن برخوردار است، این است که امامزاده های بسیاری در شهرهای مختلف وجود دارند که منشأ برکاتی هستند.

غروی با اشاره به این که امامزادگان مورد توجه مردم هستند، اظهار داشت: امامزادگان اثرات بسیار مثبتی در هر شهر و مجموعه دارند که از جمله این امامزادگان می توان به حضرت معصومه (س) در قم و امامزاده سید احمد بن موسی (ع) در شیراز اشاره کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت معصومه (س) در محور قرار دارد، گفت: امامزاده‌های دیگری که در قم هستند نیز منزلت ویژه‌ای دارند و یک پشتوانه برای زندگی مردم هستند و محل عبادت و توجه مردم به خداوند شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسئولین باید در بقاع متبرکه حداکثر استفاده را از بنیه فرهنگی داشته باشند تا معرفت، شناخت و بنیه معنوی مراجعین به این اماکن ارتقا پیدا کند.

غروی در پایان گفت: ما می‌توانیم در کنار امامزادگان، برنامه‌های فرهنگی از جمله مشاوره خانوادگی و پاسخگویی به مسائل شرعی با مدیریت مسئولین داشته باشیم، به خصوص در زمان‌هایی که زائرین زیاد هستند باعث افزایش ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی امامزادگان می‌شود.



انتهای پیام /

برچسب ها: امامزاده ، زندگی ، شناخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار