برگزاری تمرين نظامی گسترده ناتو در لتونی

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) روز شنبه تمرین نظامی گسترده ای را در لتونی برگزار کرد که نمایشی عملی از تعهد سران ناتو به دفاع از کشورهای بالتیک عضو این ائتلاف در برابر روسیه گستاخ است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری رویترز؛  سران کشورهای عضو ناتو در نشست روز جمعه خود در ولز درمورد تشکیل یک نیروی واکنش سریع و افزایش تمرین های نظامی در شرق اروپا در واکنش به اقدامات روسیه در اوکراین توافق کردند.
متحدان ناتو در حوزه بالتیک از آن نگرانند که روسیه برای توجیه حمله به یکی از این کشورها از همان منطقی استفاده کند که در توجیه مداخله در شبه جزیره کریمه استفاده کرد.
 حدود 500 چترباز جمعه شب به همراه صدها دستگاه خودروی نظامی و هواپیما وارد فرودگاه لیلوارد در حدود 60 کیلومتری ریگا پایتخت لتونی شدند تا در این تمرین نظامی شرکت کنند.
به طور کلی دو هزار سرباز از نه کشور در حال برگزاری تمرین های نظامی در پنج کشور آلمان ، استونی ، لتونی ، لیتوانی و لهستان هستند. این تمرین های نظامی از دوم سپتامبر آغاز شده است و تا هشتم سپتامبر ادامه دارد.
ژنرال هانس لوتار دومروس فرمانده نظامی ناتو در هلند گفت :« ما می خواهیم به مردم خودمان اطمینان دهیم قادر به محافظت از آنها هستیم.»
وی افزود :« مهم تر از همه اینکه ما قصد داریم پیامی صریح را برای آنهایی ارسال کنیم که قصد دارند ناتو را تهدید کنند. آنها باید بدانند ناتو همیشه از مردم خود دفاع و محافظت خواهد کرد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار