رئیس کنیسه شیکاگوی امریکا به دلیل اظهارات ضد اسرائیلی‌اش مجبور به استعفا شد

رئیس کنیسه "اوانتسون" شیکاگوی امریکا به دلیل اظهارات ضداسرائیلی مجبور به کناره گیری شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری  شبکه پرس تی‌وی، "رابی برنت روزن" از کنیسه یهودیان حومه شیکاگو که به داشتن مواضع طرفدارانه از فلسطین شهرت دارد بارها اقدام به برپایی تظاهرات در حمایت از فلسطینیان در ایالت شیکاگو کرده بود.

به دنبال اقدامات برنت در مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی، فشارهای زیادی به کنیسه تحت نظر وی واقع در حومه شیکاگو از سوی حامیان تل‌آویو وارد شد، فشارهایی که در نهایت به کناره گیری وی از کنیسه انجامید.

برنت روزن در اوج جنگ رژیم صهیونیستی ضد نوار محاصره شده غزه تظاهرات "حمایت از فلسطین" در شیکاگو به راه انداخت، اقدامی که همراهی تعداد قابل توجهی از یهودیان آمریکایی در همراه شدن با تظاهرات علیه جنگ غزه را موجب شد.

اقدامات وی سبب تشدید خصومت گروه‌های حامی صهیونیست در آمریکا با او شد، تا جایی که "ائتلاف ضد افترا" که یکی از لابی‌های مهم طرفدار تل‌آویو در آمریکا است گروه "صدای یهودیان برای صلح" را "یکی از ۱۰ سازمان اصلی ضداسرائیلی در آمریکا" اعلام کرد.

رژیم اسرائیل اوایل ژوئیه با هدف قرار دادن نوار ساحلی غزه خسارات سنگینی به اراضی فلسطینیان وارد کرد. در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه نزدیک به ۲ هزار و ۱۴۰ فلسطینی که اغلب آن‌ها غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و افراد مسن بودند کشته و حدود ۱۱ هزار نفر دیگر مجروح شدند.

جنگ اسرائیل در پی آتش بسی با میانجیگری مصر که بعد از مذاکرات قاهره به اجرا در آمد در ۲۶ اوت خاتمه یافت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار