عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

تعیین سقف سود برای اوراق مرابحه/دولت نیمی از هزینه این اوراق را تامین می کند

دوست‌حسینی گفت: 50 الی 75 درصد هزینه سود این اوراق از محل مالیات سالهای آتی کسر خواهد شد و توسط دولت به عنوان تشویق به فعالان اقتصادی بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اوراق مرابحه یکی از انواع صکوک مطرح در سطح بازارهای بین المللی اسلامی و قراردادی است که شامل فروش یک کالا با در نظر گرفتن بهای تمام شده آن و افزودن مبلغ معینی به عنوان سود به خریدار است.

 اوراق مرابحه در بازار ثانویه، قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد. ضمن آنکه بازدهی ثابت این اوراق، ریسک پایین آن و سر رسیدهای کوتاه مدت این اوراق آن را جزو اوراق جذاب برای سهامداران خواهد کرد.

بر این اساس، احمد دوست‌حسینی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در همایش تامین مالی از طریق انتشار اوراق صکوک و ابزار‌های نوین مالی اظهار داشت: اوراق مرابحه به عنوان ابزاری برای فعالان اقتصادی به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: لازم است سقف سود این اوراق توسط یک مرجع مشخص همچون شورای عالی بورس تعیین شود تا زمینه برای اطمینان بخشی به فعالان اقتصادی فراهم شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: 50 الی 75 درصد هزینه سود این اوراق از محل مالیات سالهای آتی کسر خواهد شد و توسط دولت به عنوان تشویق به فعالان اقتصادی بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بنگاه‌ها سودآور نبودند که مالیات مشخص‌شده را بپردازند پس از سه سال می‌توانند این اوراق را بفروشند اما در دو سال اول باید از درآمد خود مالیات بدهند.

به گفته وی این موضوع می تواند به عنوان جهت گیری برای جذب منابع مالی بازار به منابع مورد نیاز بنگاه های اقتصادی اتخاذ شود.

دوست حسینی همچنین هدف از استفاده از این نوع ابزار را تشویق بخش خصوصی به استفاده از اوراق مشارکت برای تامین سرمایه در گردش عنوان کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، تولید ، اوراق ، صکوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار