حامد کرزی: کاندیداها با توافق "افغانستان" را از سردرگمی نجات دهند

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به طولانی‌شدن روند انتخابات گفت: کاندیداها زودتر توافق کرده کشور را از سردرگمی سیاسی نجات دهند چرا که با تشکیل دولت وحدت ملی دیگر نیازی به اپوزیسیون نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "حامد کرزی" رئیس جمهور افغانستان ، شب گذشته در دیدار با شماری از زنان افغان در کاخ ریاست جمهوری این کشور با اشاره به طولانی‌شدن روند انتخابات، اظهار داشت: کاندیداها زودتر توافق کنند و کشور را از سردرگمی سیاسی نجات دهند.
 
وی تصریح کرد: : ما می‎خواهیم کاندیداها حکومت مشترک تشکیل دهند، یکی رئیس جمهوری شود و دیگر مجری امور اما زودتر این کار را انجام دهند، ما همه با آنها بوده و با آنها همکاری می‌کنیم.
 
**با تشکیل دولت وحدت ملی نیازی به اپوزیسیون نیست
 
رئیس جمهور افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با تشکیل دولت وحدت ملی نیازی به اپوزیسیون نیست.
 
کرزی در دیدار چهار شنبه هفته گذشته با «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان از آنان خواست تا هرچه زودتر در زمینه تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند و به بن‌بست سیاسی پایان دهند.
 
این درحالی است که 3 ماه از برگزاری دور دوم انتخابات افغانستان می‌گذرد و طولانی‌شدن روند انتخابات، آسیب‌های اقتصادی و امنیتی زیادی در افغانستان را برجای گذاشته و مردم این کشور برای پایان یافتن این روند، لحظه شماری می‌کنند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.