رئیس انجمن قارچ:

صادرات قارچ به روسیه در اولویت است

افشار گفت: تولید سالانه قارچ در کشور 20 هزار تن است که با توجه به مازاد 30 تا 500 هزار تن این محصول در کشور و هم چنین اعلام روسیه به عدم خریداری محصولات غذایی از کشور‌های اروپایی به خاطر تحریم اولویت صادراتی ما به این کشور است.

محمد حسن افشار در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این محصول به صورت کنسرو شده و مخلوط با سایر مواد غذایی دیگر با حمایت‌های و رایزنی‌های صورت گرفته با اتاق بازرگانی تهران و هم چنین وزارت صنعت و معدن و تجارت به این کشور صادر شود.

وی افزود: ما هم چنان پیگیر جایزه‌ی صادراتی به خصوص از سوی اتاق بازرگانی برای این محصول هستیم تا صادرات برای تولید کنندگان و صادر کنندگان ما به صرفه باشد.

افشار،‌ با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راه اندازی پایانه و بورس قارچ در تهران هم گفت: ما زمینه‌های آن را با توجه به حمایت‌های شهرداری و رئیس سازمان میادین میوه و تربار کشور فراهم می‌بینیم، و امیدواریم این پایانه که قرار است در چیتگر ساخته شود بودجه‌ی آن تا حدی از سوی این وزارت خانه فراهم شود.

افشار با اشاره به عرضه قارچ در بورس کالا نیز یادآور شد: عرضه‌ی این محصول به دلیل فساد پذیری درحال حاضر مقدور نیست مگر این که آن از سوی این بازار برای تضمین عرضه صورت گیرد تا این محصول در بورس کالا بر روی تابلو قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: میوه ، بودجه ، حمایت ، بازار ، تابلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار