از سوي پژوهشگاه صنعت نفت انجام شد:

تحقق بومي سازي يك دستگاه استراتژيك در صنعت پالايش

طالبی گفت: دستگاه سير كولاتور كه يكي از دستگاه هاي مورد نياز و استراتژيك در صنعت پالايش محسوب مي شود از سوي پژوهشگران پژوهشگاه صنعت نفت ساخته و بومي سازي شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از  شرکت ملی نفت، روح الله طالبي؛ پژوهشگر گروه تصفيه و پالايش پژوهشگاه صنعت نفت و سازنده دستگاه سير كولاتور با اعلام اين خبر گفت: دستگاه ساخته شده به طور كامل داراي عملكرد مشابه نمونه خارجي با هزينه بسيار كمتر است.
وي با بيان اينكه دستگاه سير كولاتور داراي سيستم هاي خنك كننده و گرم كننده است، تصريح كرد: اين دستگاه پس از ساخت به مدت 6 ماه در شرايط گوناگون مورد آزمايش و تست ميداني قرار گرفته است.

طالبي با عنوان اينكه تمامي فرآيندهاي پالايشي، مانند تقطير نياز به سيستم خنك كننده به منظور كسب بيشترين محصول از فرآيند را دارند، گفت: زماني كه كار تقطير سيستم پايان مي يابد، مايعات و گازهاي تفكيك شده بايد در فضا خنك شوند تا بتوان آنها را به راحتي جمع آوري كرد.

وي با اشاره به نياز دستگاه سير كولاتور در كشور و محدوديت هاي تامين آن از خارج كشور گفت: پس از بازبيني نمونه خارجي، سيستم جديد اين دستگاه در مدت زمان 6 ماه ساخته شد.

طالبي توانايي خنك كردن 8 ليتر مايع تا منفي 10درجه و گرم كردن مايع تا 80 درجه سانتي گراد در مدت زمان يك ساعت را از مزاياي سير كولاتور ساخته شده عنوان كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار