ولایتی در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان مطرح کرد

نقش مهم ایران در برقراری صلح و آرامش در لبنان

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: جمهوری اسلامی نقش مهمی را در برقراری صلح و آرامش در لبنان داشته و همواره بر حفظ تمامیت ارضی این کشور تأثیر داشته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی در دیدار با دریک پلامبلی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان که در مرکز تحقیقات  استراتژیک برگزار شد با اشاره به اهمیت کشور لبنان برای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تحولات داخلی این کشور در کل منطقه تأثیرگذار است.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به سوابق رابطه میان ایران و لبنان گفت: تحولات کشور لبنان را از نزدیک رصد می‌کنیم و ثبات این کشور برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. 

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی نقش مهمی را در برقراری صلح و آرامش در لبنان داشته و همواره بر حفظ تمامیت ارضی این کشور و همزیستی مسالمت آمیز جناح‌های مختلف تأثیر داشته است.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک  با بیان اینکه لبنان علی‌رغم اینکه کشوری خیلی بزرگی نیست  اما دمکراتیک‌ترین حکومت عربی‌ است گفت: هر آنچه که مورد پسند و انتخاب مردم لبنان باشد مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و ما به عنوان کشور دوست و همسایه لبنان مایلیم که در آنجا یک حکومت مردمی روی کار می‌اید و با همین قدرت در مقابل صهیونیست‌ها بایستد.  
 
دبیرکل مجمع  جهانی بیداری اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا مخالف تحولات به وجود آمده در سوریه و عراق بود و متأسفانه برخی کشورها در این تحولات نسبت به تجهیز گروه‌های تروریستی در منطقه اقدام کردند اما امروز به خطر گروه‌های تروریستی همچون داعش پی برده‌اند.
 
ولایتی گفت: وجود گروه‌های تروریستی در هر منطقه ازجهان می‌تواند برای تمامی کشورها مشکل‌ساز باشد.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک حملات هوایی علیه داعش را مشابه به حملات پاکستان، افغانستان و طالبان از سوی کشورهای خارجی دانست و خاطر نشان کرد: این کشورها با نقض قوانین بین‌المللی از طریق حملات هوایی وارد کشورهای منطقه شده‌اند که نتیجه آن گسترش هرچه بیشتر تروریست در منطقه بود.  
 
دریک پلامبلی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان گزارشی از تحولات منطقه‌ای این کشور به رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه و تأکید کرد: حفظ امنیت و ثبات در لبنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  

انتهای پیام/  
 
برچسب ها: لبنان ، ایران ، تحولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار