گزارش دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت/

از ارزیابی نیروی قدس سپاه تا لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم

به مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی امنیتی کشور در طول هفته گذشته می پردازیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار با سردار تقی‌زاده گفت: ما به شما اطمینان می‌دهیم که هرگز و به هیچ وجه از خاک و آسمان جمهوری آذربایجان اجازه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد و این موضوع بار‌ها از سوی رئیس جمهور آذربایجان اعلام شده است.

اوزی روبین کارشناس صهیونیست در خصوص موشک خلیج فارس معتقد است: موشک خلیج فارس معادلات قدرت (قدرت نظامی) در خلیج فارس را تغییر داده و می‌تواند اهداف شناور (ناوهای جنگی و هواپیمابر) در تنگه هرمز را هدف قرار دهد.

ملت هوشمند ایران به فرزندان دلاور ارتشی و سپاهی خود که در دریای خروشان عمان و خلیج فارس از حیثیت و اقتدار و منافع ملی حفاظت و پاسداری می‌کنند، مباهات می‌کند.

پیکر پاک و مطهر 70 شهید دفاع مقدس که در عملیات اخیر تفحص در خاک عراق کشف گردیده‌اند صبح امروز از مرز شلمچه وارد خاک کشور عزیزمان خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: دلیل اصلی برگزاری رزمایش بزرگ وحدت اقوام و عشایر، ایجاد وحدت، همدلی و مودت ملی میان اقوام و عشایر کشور است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری راهبردها و برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نیازمند حاکمیت فرهنگ دفاع مقدس در محیط‌های سازمانی و اداری هستیم، تاکید کرد: همه مدیران و کارکنان باید علاقه‌مند به چنین فضایی باشند و در این خصوص سرمایه‌گذاری کنند.

سردار کارگر: اقتصاد مقاومتی در سال‌های پایانی جنگ محقق شد/ مقاومت ملت ایران بیش از تحریم‌هاست
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اقتصاد مقاومتی در سال‌های پایانی جنگ محقق شد و مردم با وجود تحریم و جنگ و وضعیت اقتصادی ویژه کشور، مقاومت کردند.

در پی برگزاری جشن پیروزی غزه همزمان با نخستین گردهمایی روابط عمومی بسیج، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، نامه تشکری را به معاونت روابط عمومی بسیج ارسال کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم اهتمام همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه نیروی انتظامی در اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: ناجا به وظیفه خود در مورد رعایت حجاب و عفاف عمل می‌کند.

سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برنامه‌های متنوع نمایشگاهی و رزمایشی در مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر دفاع مقدس را تجربه نمی‌کردیم، هرگز دوست و دشمن را نمی‌شناختیم و به این درجه از افتخار در مجامع بین‌المللی نمی‌رسیدیم.

موشک ایران 130 یک موشک زمین به زمین با برد 130 تا 200 کیلومتر است که مدل ارتقاء یافته آن با نام نازعات و زلزال شناخته شده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که ایران امنیت کشورهای همسایه را امنیت خود می‌داند، گفت: کشورهای ساحلی دریایی خزر باید با تشریک مساعی، حسن هم‌جواری و اعتمادسازی حافظ صلح، امنیت و ثبات این دریا باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بسترسازی امریکا و متحدان کاخ سفید برای عملیاتی کردن توطئه‌ای جدید در منطقه گفت: بهانه بمباران تروریست‌های داعش نمی‌تواند مجوز نقض حاکمیت دولت‌های سوریه و عراق را توجیه کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرمانده کل و فرماندهان نیروهای سه‌گانه سپاه پاسداران در جهت کسب رضایت فرماندهی کل قوا تقدیر کرد.

تیم منتخب کوهنوردی نیروی زمینی سپاه در هفته دفاع مقدس برای دومین بار نسبت به فتح قله مرتفع دماوند اقدام می‌کنند.

در آستانه 26 شهریورماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه نشست خبری سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز آغاز شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای انجام یک دیدار رسمی دو روزه به ترکمنستان سفر کرده است، از دانشکده افسری ترکمنستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز آموزشی قرار گرفت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر خود به جمهوری ترکمنستان با قربان قلی بَردی محمداف رئیس جمهور این کشور دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: ائتلاف ضد داعش قابل اعتماد نیست چه طور کسی که خودش خالق داعش است از بین برنده آن خواهد بود.

جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: ايجاد ائتلاف ضد داعش تاكتيك مستكبرين است و نبايد به آمريكا اعتماد كرد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام ناب محمدی است و با وجود تمام دشمنی‌های موجود از سوی سران فاسد جهان، همچنان نقشی کلیدی در منطقه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما امروز این آمادگی را داریم که هر تهدیدی را در هر نقطه‌ای در اسرع وقت خنثی کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

یزدان‌پناه ائتلاف آمریکا و متحدانش علیه گروه تروریستی داعش را بهانه جدید این کشور برای ناامن کردن منطقه و ایجاد پایگاه دائمی در همسایگی ایران دانست.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنچه كه مسلم است در يك نگاه هرجا كه نقطه قوت مستكبرين از جمله صهيونيست‌هاست در همان مكان می‌توان نقاط ضعف را يافت كرد.

جانشین سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور در روز اول مهر ماه نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار