سردار "ذوالقدر" مطرح کرد

شهید همت یک رسانه است/ از جنگ مقاومت در مدارس تا انجام رزمایش زنده

جانشین سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور در روز اول مهر ماه نواخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار "احمد ذوالقدر" در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ستاد فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) برگزار شد اظهار داشت: این مکان اولین مکان در اختیار سپاه پاسداران پس از پیروزی انقلاب بود و در این مکان بسیاری از شهدا، پیشکسوتان و رزمندگان حضور داشتند و به جبهه رفتند.   
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پناهندگی شاه مخلوع به آمریکا دانشجویان پیرو خط امام(ره)، لانه جاسوسی را تسخیر کردند، سپس آمریکا با یک طراحی برای آزادی گروگان‌ها در طبس شکست خورد و پس از آن تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی یک طرفه را داشتیم.
 
سردار ذوالقدر تصریح کرد: بعد از نتیجه نگرفتن تمامی این توطئه‌ها، به کمک صدام یک زمینه‌چینی خاص برای انجام جنگ تحمیلی انجام شد که هدف آن تصرف جزایر سه گانه و الحاق استان خوزستان به عراق و سرنگونی نظام نوپای اسلامی بود که صدام ابتدا با بمب‌گذاری‌ها و حمایت از اقدامات تجزیه طلبانه در بخش‌هایی از کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه آن را کلید زد. سپس صدام با پاره کردن توافق‌نامه الجزایر و با بهانه‌گیری در خصوص جزایر سه گانه و استان خوزستان در 31 شهریور، 19 شهر کشور را بمباران کرد و تأسیسات و فرودگاه‌های زیربنایی کشور نیز بمباران شدند.   
 
وی افزود: این تحمیل جنگ، اهدافی را دنبال می‌کرد که صدام با شلیک اولین توپ و آغاز جنگ هشت‌ساله آن را کلید زد.
 
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: بخش اول تهاجم نظامی رژیم بعث عراق موجب غافلگیری نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی کشور بود که در 48 ساعت، پیشروی بسیاری توسط ارتش عراق در مرزها انجام شد. بخش دوم همزمان با دفاع مقدس علاوه بر کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان با خیانت‌های دولت بنی‌صدر و تاکتیک "زمین را بدهیم و زمان را بگیریم" انجام شد که فرصت‌های دفاعی زیادی از دست رفت.

سردار ذوالقدر گفت: پس از عزل بنی صدر، آغاز پیروزی‌های انقلاب اسلامی را داشتیم که علاوه بر حفظ وحدت بین ارتش و سپاه به عنوان نیروهای توانمند تسلیحاتی و نیروهای نوپا و جوان، بسیج یک برگ زرین برای تاریخ انقلاب را رقم زد.  
 

عملیات آزادسازی فاو، فتح خرمشهر و عملیات متعدد دیگر و مبارزه با منافقین از پیروزی‌ها و موفقیت‌های دوران دفاع مقدس است
 
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: در بخش داخلی، ترور مسئولان لشکری و کشوری از جمله شهید رجایی و باهنر را داشتیم که دشمن سعی می‌کرد به نظام ضربه بزند که با مدیریت و فرماندهی امام(ره) از همه این‌ها گذشتیم و نهایتاً با پذیرش قطعنامه ۵۹۸، ۸ سال دفاع مقدس به پایان رسید.  
 
وی افزود: این فضا برای جوانان و نسل جدید گمشده است و باید در دانشگاه‌های خودمان این تجربیات بشری را برای دیگران آموزش داده و منتقل کنیم. بسیاری از کشور‌ها برای فهمیدن چگونگی عبور رزمندگان ما از فاو دانشجو فرستادند، فاوی که با عملیات غافلگیری رزمندگان فتح شد که افتخار آن برای رزمندگان ثبت شده است.  
 
سردار ذوالقدر تصریح کرد: در صحنه داخلی در هفته دفاع مقدس در حد بضاعت در خدمت مردم عزیز و شهروندان تهرانی هستیم، انتقال چهره به چهره، آشنایی با سبک زندگی دوران دفاع مقدس، کاهش فاصله نسل دفاع مقدس و نسل بعدی، بالابردن دانش و بینش مخاطبین از واقعیت‌ها و چیستی‌های دفاع مقدس و بالابردن روحیه ملی بخشی از اهداف هفته دفاع مقدس در این سال است.  
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: افتخارآفرینی و حس اعتماد به نفس جوانان فعلی، تقویت انگیزه دفاعی، نقش رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس، پاسخ به سوالات و شبهات دفاع مقدس، معرفی اسوه‌ها و الگوهای اندیشمند و حماسی در دوران دفاع مقدس و امکان جذب و جلب همکاری جوانان در بسیج سپاه پاسداران از اهداف دیگر سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ است.  
 
وی تصریح کرد: از جمله محورهای تعیین شده برای هفته دفاع مقدس مقاومت، ایثار و شهادت به عنوان رمز پیروزی، ترویج سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در دفاع مقدس و در شرایط شخصی و خانوادگی، مدیریت جهادی در ۸ سال جنگ تحمیلی، جنگ نرم، موضوع هسته‌ای، پیشرفت‌ها و بررسی مخالفت‌های استکبار جهانی از جمله محورهای تعیین شده در هفته دفاع مقدس است.  
 
سردار ذوالقدر با اشاره به اینکه امسال در ۸۰ نقطه از شهر نمایشگاه‌های دفاع مقدس فعال خواهد شد، تصریح کرد: محیط‌ بوستان‌ها، پارک‌ها و معابری که سهولت تردد جمعیت و امکان کار را فراهم می‌کند، از جاده لشکرک، پارک ملت، لاله، ولایت و بازار تهران از جمله این نقاط است.  
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اضافه کرد: ۴۶ نقطه جزو نواحی مقاومت و ۳۱ نقطه بسیج وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و دو نقطه ویژه کارگری و کارخانجات نقاطی است که در آنجا فعالیت خواهیم داشت.  
 
وی با اشاره به انجام برنامه‌های دفاع مقدس در ۵۰ درصد مدارس دخترانه و پسرانه تهران افزود: در ابتدای سال تحصیلی جدید دانش آموزان را با فضای دفاع مقدس آشنا می‌کنیم.  
 
سردار ذوالقدر اظهار داشت: در شرقی‌ترین نقطه تهران پادگان امام حسن و در بوستان ولایت دو نقطه‌ای است که رزمایش زنده خواهیم داشت و عملیات بیت المقدس و رمضان را اجرا خواهیم کرد.  
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: برنامه دیگری که داریم این است که بدون استثنا هر پایگاه مقاومت یک برنامه دفاع مقدس دارد و همچنین زنگ مقاومت در تمام مدارس تهران به صدا درخواهد آمد.  
 
وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های دیگر، 92 یادواره شهدای دفاع مقدس، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، ویزیت رایگان در همه درمانگاه‌های متعلق به سپاه پاسداران در هفته دفاع مقدس، اعزام تیم پزشکی برای نقاط محروم کشور، میزبانی المپیاد ورزشی بانوان، بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی و انجام مراسم خاطره‌گویی و روایت دفاع مقدس را خواهیم داشت.  
 
وی با اشاره به سلیقه هنرمندان در نشان دادن زیبایی‌های دفاع مقدس گفت: نسلی که دفاع مقدس را ندیدند مثل هنرمندان و بازیگران با استفاده از تاریخ و با ذوق و شوق، تاریخ دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارند.  
 
سردار ذوالقدر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره پاسداران اهل قلم و نقش سپاه محمد رسول الله(ص) در این‌باره افزود: عزیزانی که اهل قلم هستند دور هم جمع شده و موسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را با مسئولیت سردار عسگری برعهده دارند و با جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ را تدوین کرده‌اند که آمادگی داریم این اسناد را در اختیار نویسندگان، کارگردانان و اهالی هنر و تئا‌تر قرار دهیم.  
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: آخرین کتابی که در این‌باره تدوین شده را سردار محقق در خصوص ناگفته‌های دفاع مقدس و شخصیت‌های مختلف نظام تألیف کرده که در اختیار عموم قرار گرفته است.  
 
وی ادامه داد: پاسداران اهل قلم و حوزه نمایندگی ولی فقیه، جمع آوری و تدوین آثار را برعهده دارند و جشنواره‌های لازم نیز پیش‌بینی شده است.  
 
سردار ذوالقدر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری در خصوص رسانه‌های با رویکرد دفاع مقدس گفت: رسانه‌های دفاع مقدس در پارک ملت فعالیت می‌کنند و انتظار داریم که رسانه‌ها نیز در این بخش به ما کمک کنند.  
 
جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: گاهی یک الگو در دفاع مقدس با خاطراتی که تداعی می‌کند، یک رسانه است، مانند پیشانی بند، چفیه و امثال آن. 
 
وی افزود: شهید همت و همه شهدای دفاع مقدس و تمام افرادی که از کشور دفاع کرده‌اند، یک رسانه هستند.  
 
سردار ذوالقدر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری در خصوص بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای جوانان و کودکان و تقویت انگیزه دفاعی و بسترهای لازم، تصریح کرد: شهید همت، شهید بالازاده، شهید فهمیده و شهید چمران الگوهایی هستند که با وجود قابلیت‌های فراوان وقتی احساس تکلیف کردند، به جبهه رفتند. همه اين شهدا حاصل يک تربيت دينی بودند كه تشخيص دادند بايد جانشان را فدای كشور كنند.  

وی تصريح كرد: من در جبهه‌های جنگ از فرمانده عراقی شنيدم كه با صدای لرزان كمک می‌خواست و می‌گفت آن‌ها كه دستمال به پيشانی‌ بستند می‌آيند و هرچه می‌كشيم تمام نمی‌شوند و از هر جهت می‌آيند و اين‌ها همه الگو هستند.  

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری درباره تشييع و تدفين شهدا خاطر نشان کرد: تيپ يكم حضرت زهرا(س) برنامه تشييع شهدا را خواهد داشت و در بوستان ولايت نیز مراسم وداع با شهدا را داريم.  

انتهای پيام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار