در نشست خبري چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس بيان شد:

دار و ندار فرهنگ مكتوب دفاع مقدس در نمايشگاه عرض مي‌شود

دار و ندار فرهنگ مكتوب دفاع مقدس با شعار (دفاع مقدس، الگوي حماسه‌ساز) تا دو روز ديگر در نمايشگاه كتاب در معرض ديد عموم قرار گرفته و عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري نشست خبري چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس كه امروز در موسسه فرهنگي – هنري اوج برگزار شد؛ سردار احمد ذوالقدر، جانشين فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به آن‌كه امروز نزديك 34 سال از آغاز حمله ناجوانمردانه عراق به ايران و بيش از 24 سال از پذيرش قطعنامه مي‌گذرد، افزود: ما امروز با دو نسل كه يك نسل از خود گذشته و نسل حاضر كه آن دوران را نديده مواجهيم و وقتي با نسل حاضر مواجه مي‌شويم آنها مطالباتي درباره آن چه در آن دوارن گذشته و چگونگي هدايت دفاع دارند.

وي گفت: با گذشت 34 سال از حمله عراق به ايران، تشنگاني در داخل كشور به دنبال حقيقت دفاع مقدس هستند.

*ارتش‌هاي دنيا زانوي دانشجويي در مقابل عمليات فاو مي‌زنند

همچنين؛ سردار ذوالقدر كه خود و سپاه تحت مسووليتش را مجري چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس مي‌داند، در بخش ديگري  از سخنان خود، به مطالبات جهاني در حوزه دفاع مقدس اشاره كرده و گفت: از مطالبات داخلي كه بگذريم، بايد گفت كه هنوز بسياري از ارتش‌هاي دنيا در برابر نحوه شكل‌گيري و موفقيت عمليات‌هاي جنگي چون «فاو» زانوي دانشجويي مي‌زنند.

وي اظهار داشت: دنيا مطالبه مي‌كند كه جوانان ما چگونه با امكانات كمر و دست خالي در مقابل دانش روز دنيا ايستادگي كرده و پيروز شدند.

به گفته جانشين فرمانده سپاه محمد رسول‌الله، در عرصه كتاب كه امروز دنيا ارزيابي فرهنگي يك كشور را به ميزان مطالعه آن مي‌سنجد، ما صحنه جديدي براي دفاع مقدس ماندگار و پايدار باز كرده‌ايم كه همانا كتاب است.

سردار علي ناظري، مدير مسوول انتشارات فاتحان در بخش ديگري از نشست خبري چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس، شعار اين دوره از نمايشگاه را (دفاع مقدس؛ الگوي حماسه‌ساز) خواند و گفت: از دلايل انتخاب اين شعار مي‌توان به برگزاري چهارمين دوره نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس در سال نامگذاري شده با عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نام برد كه حماسه سياسي آن را مردم رقم زدند و حماسه اقتصاديش هم در گرو تصميمات دولت است.

وي افزود: دفاع مقدس در دوره وقوعش زمينه حضور و بروز توانمندي مردم در مقابله با تهديد و تجاوز را فراهم كرد، پيام اصلي دفاع مقدس شناخت قدرت مردم براي حل معضلات كشور است.

بنابر گفته‌هاي مديرمسوول انتشارات فاتحان، ما اگر ساز و كار حضور مردم را در تمامي عرصه‌ها فراهم كنيم حماسه ديگري شكل مي‌گيرد.

در بخش ديگري از نشست خبري چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس، حسين صفري، عضو شوراي برنامه‌ريزي نمايشگاه و نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس را به سال 79 و همت سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نسبت داد و گفت: انصافا هر دو ويژگي خاصي داشته و بايد قبول كنيم كه شرايط جغرافيايي حاكم بر استان‌هاي اصفهان، تهران و شيراز مسائلي را به دنبال داشته و خواهد داشت.

وي افزود: بايستي گفت كه ما نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس را نمايشگاهي تخصصي مي‌دانيم و از آن انتظار تخصصي بودن را داريم.

نماينده موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي انگيزه نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس را اميد به هويت‌يابي و استقلال اين نمايشگاه همچون نمايشگاه مطبوعات دانست و تصريح كرد: اين نمايشگاه فرصت خوبي براي ناشران دفاع مقدس و سرفصل كاري اين ناشران به حساب مي‌آيد.

صفري گفت: جذب مخاطب نقطه و نكته كليدي نمايشگاه‌هاي ما است و معضل ما در نشر كتاب، معضل توزيع كتاب است.

وي خاطرنشان كرد: معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 600 ميليون ريال يارانه خريد در قالب بن الكتريكي به چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس اختصاص داده كه سقف اين يارانه‌ها تا 3 ميليارد ريال است.

گفتني است كه براساس تصميم شوراي برنامه‌ريزي نمايشگاه ملي از يارانه خريد مذكور كتاب دفاع مقدس دويست هزار ريال به افراد ديپلم، چهارصد هزار ريال به فوق ليسانس، حوزوي و بسيج فعال و پانصدهزار ريال به دكترا و حوزوي اختصاص يافته است.

لازم به ذكر است كه چهارمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس از تاريخ 6 تا 13 آبان ماه سال جاري در مصلاي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار