اصفهان/

شورای فرهنگی خواهرخواندگی اجتماعی محلات در حال شکل گیری است

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان بر ضرورت رویکرد محله محوری و تشکیل شوراهای فرهنگی اجتماعی محلات تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مهدویان در مورد ضرورت رویکرد محله محوری در مدیریت شهری بیان داشت:اولین مساله ای که در بحث شوراهای فرهنگی اجتماعی محلات وجود دارد بحث ضرورت چنین رویکردی است.

وی تصریح کرد : بحث محله محوری و توجه به هویت های محله ای و احیا و ارتقای هویت های محله ای یکی از دستور کارهایی است که امروز برای کلان شهرهایی مثل اصفهان به عنوان یک ضرورت مطرح است.

مدیراجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد : ما برای رفتن به سمت حوزه تقویت محله و مقوله محله محوری در موضع انتخاب نیستیم بلکه باید به عنوان یک ضرورت و یک امر گریز ناپذیر به این موضوع توجه داشته باشیم که ناچاریم برای تقویت هویت و تسهیل فرآیندها و دیگر آثار و برکاتی که در جهت رفع معضلات شهری وجود دارد به سمت محله محوری حرکت کنیم.».

وی یکی از مشکلاتی که در شهرها به دنبال گسترش شهرنشینی و رشد صنعتی در همه کشورها و به خصوص در کلان شهرها به وجود آمده است را از بین رفتن هویت های محله ای دانست و افزود:«در گذشته اگر از کسی سوال می کردیم اهل کدام محله هستی به راحتی اسم محله اش را می گفت. اما امروز وقتی این سوال را از یک نوجوان بپرسید در پاسخ اسم یک خیابان را بیان می کند در صورتی که خیابان محله نیست.محله یک هویت جمعی است که بین مجموعی از انسانها وجود دارد و عامل انسجام بخشی بین آنهاست.

مهدویان ایجاد شورای محلات را از رویکردهای شهرداری اصفهان در آینده ایی نزدیک عنوان کرد.

انتهای پیام./ز

منبع:رويش‌نيوز

برچسب ها: اصفهان ، شورای ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.