هشدار مسکو به اروپایی ها در باره فروش گاز روسیه به اوکراین

در آستانه مذاکرات اتحاديه اروپا، روسيه و اوکراين درباره گاز، دولت روسيه به اروپايي ها هشدار داد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبر نگاران الکساندر نوواک، وزير انرژي روسيه در مصاحبه با مطبوعات آلمان که روز جمعه منتشر شد ، به کشورهاي اروپايي هشدار داد از بازفروش گاز روسيه به اوکراين خودداري کنند.
وزير انرژي روسيه در گفتگو با روزنامه اقتصادي هندلزبلات، تاکيد کرد:" در قراردادهايي که در حال حاضر در بخش گاز در اروپا اجرا مي شود، بازفروش يا صادرات مجدد پيش بيني نشده است. ما اميدواريم  شرکاي اروپايي روسيه به توافقنامه هايي که با روسيه منعقد کرده اند، پايبند بمانند. فقط در اين صورت است که تحويل مستمر گاز روسيه به مصرف کنندگان اروپايي ادامه خواهد داشت."

هشدار وزير انرژي روسيه به اروپايي ها در حالي صورت گرفته که قرار است نمايندگان روسيه، اوکراين و اتحاديه اروپا مذاکرات خود را درباره صادرات گاز روسيه روز جمعه در برلين از سرگيرند. اين مذاکرات سه جانبه با هدف حل و فصل اختلافات ميان کيف و مسکو درباره گاز و تضمين صادرات گاز روسيه به اتحاديه اروپا برگزار خواهد شد. کشورهاي عضو اتحاديه اروپا سي درصد از نيازهاي داخلي خود به گاز را بازار روسيه تامين مي کنند و بخش عمده گاز صادراتي روسيه به اروپا از خاک اوکراين ترانزيت مي شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از فرانکفورت، روسيه اواسط ماه ژوئن تحويل گاز به اوکراين را متوقف کرد چرا که مقامات کيف با افزايش قيمت گاز توسط شرکت گازپروم روسيه آن هم در شرايطي که بحران شرق اوکراين، مسکو و کيف  را در برابر يکديگر قرار داده بود، مخالفت کردند.

مقامات روسيه بدهي هاي معوق گازي اوکراين را بالغ بر پنج ميليارد و پانصد ميليون دلار برآورد کرده اند.

وزير انرژي روسيه خاطر نشان کرد:" ما مي توانيم براي دريافت بدهي هاي گازي اوکراين صبر کنيم اما شرکت نفت و گاز اوکراين بايد بدون تاخير دو ميليارد دلار در چارچوب بازپرداخت بدهي هاي خود در اختيار روسيه قرار دهد آنگاه ما مي توانيم بقيه بدهي هاي اوکراين را قسط بندي کنيم."

هفته گذشته ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اروپا در تماسي تلفني بر ضرورت ادامه گفتگو درباره تحويل گاز روسيه به اروپا تاکيد کردند.
انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، گاز ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار