مدیر عامل پرداخت الکترونیک پارسیان:

هدایت تراکنش‌های خرد با دریافت کارمزد از پذیرنده‌ها

باباپور گفت: مطمئناً سرویس خوب در قبالش هزینه خوب هم قرار دارد زیرا اگر رایگان باشد اهمیتی به آن داده نمی‌شود و نتیجه‌اش وجود دستگاه‌های صفر تراکنش است که در بسیاری از فروشگاه ها به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛صبح امروز شرکت تجارات الکترونیک پارسیان نشست خبری در خصوص طرح جدید بانک مرکزی برگزار کرد که در آن شرکت های پرداخت الکترونیک تجارت، به پرداخت ملت، پرداخت نوین آرین، پرداخت الکترونیک سامان و فن آوا کارت حضور داشتند و به بررسی کارشناسی این تصمیم پرداختند.

در همین راستا باباپور مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان، گفت: در مقطعی که شرکت ما آغاز به کار کرد حدود سه سال و نیم کارهای تحقیقاتی صورت گرفت و پس از بررسی های کامل و کارشناسی فعالیت در این زمینه آغاز شد.

وی ادامه داد:درابتدا کارمزدی از این دستگاه‌ها دریافت می شد اما به دلایلی پس از گذشت مدتی کارمزدهای دریافتی حذف شد، در صورتی که در کل دنیا دریافت کارمزد از پذیرنده دستگاه امری طبیعی است و حتی کلیه هزینه ها از شروع خریداری دستگاه بر عهده‌ی دارنده‌ی دستگاه است.

وی افزود: حذف کارمزدهای دریافتی، و نصب رایگان این دستگاه‌ها زمینه‌ای شد تا در فروشگاه‌ها شاهد وجود چندین دستگاه باشیم که اغلب آن‌ها بلااستفاده هستند و به دلیل رایگان بودن نصب این دستگاه‌ها زمینه‌ای برای انحراف از مسیر اصلی این سیستم ایجاد شد، که خوشبختانه با این تصمیم بانک مرکزی قصد بازگشت به مسیردرست را دارد.

باباپور ادامه داد: مطمئناً سرویس خوب در قبالش هزینه خوب هم قرار دارد زیرا اگر رایگان باشد اهمیتی به آن داده نمی‌شود و نتیجه‌اش وجود دستگاه‌های صفر تراکنش است که در بسیاری از فروشگاه ها به چشم می‌خورد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان تصریح کرد: یکی از اهداف این تصمیم گیری هدایت تراکنش‌های خرد به سمت کیف پول الکترونیک و سیستم آفلاین است زیرا در حال حاضر 30 تا 40 درصد از ترکنش ‌ها بی‌مورد وجود دارد.

وی افزود: بانک مرکزی به عنوان نهادی مستقل و براساس قیمت تمام شده و هزینه‌های لازم برای بازسازی این شبکه، کارمزدها را تعیین کرده است.

باباپور تاکید کرد: اکنون 3 هزار و 200 دستگاه کارتخوان در سراسر کشور موجود است که فقط در 1 میلیون فروشگاه نصب شده است.

با این اقدام می‌توانیم دستگاه‌های بلااستفاده را از بسیاری از فروشگاه‌ها جمع‌آوری و به پذیرندگان جدید ارائه کنیم.

وی در پایان افزود: مقطع زمانی اجرای این طرح( اول آبان ماه) کاملا کارشناسی است و زمانی است که تراکنش‌های هیجانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار