عسگری: تمامی مشکلات تیم‌ها بر گردن داوران است!

رییس دپارتمان داوری ضمن اعتراض به رفتار برخی از مربیان لیگ برتری گفت: متاسفانه برخی دلیل عدم نتیجه تیم خود را بر گردن داوران می‌اندازند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ حسین عسگری، رییس دپارتمان داوری گفت: تمامی بازی‌های هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر را آنالیز کرده و خوشبختانه شاهد قضاوت خوبی از سوی داوران و کمک هایشان بودیم.

وی افزود: عملکرد داور دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان مطلوب بوده و پنالتی که برای تیم پرسپولیس از سوی داور اعلام شد کاملا صحیح بود. در واقع قضاوت این داور تاثیری در نتیجه بازی نداشت و باز هم تاکید می کنم که داوری خوبی را از خود به نمایش گذاشت. درباره دیدار استقلال و ذوب آهن نیز تیم داوری عملکرد خوبی داشتند.

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد داوران گفت: در هفته دهم اکثر بازی‌ها بدون مشکل بود اما در بازی تراکتورسازی تبریز و سپاهان، گلی که توسط بازیکنان سپاهان زده شد آفساید بود و متاسفانه کمک دوار نتوانست این موضوع را تشخیص دهد.

وی با انتقاد به این موضوع که برخی مربیان تیم‌ها دلیل باختشان را عملکرد داوری می‌دانند گفت: در فوتبال ایران این موضوع باب شده و تیم‌ها تا نتیجه نمی‌گیرند، دیواری کوتاه تر از دیوار داوران پیدا نمی‌کنند. اشتباهات فاحشی که در مسابقات توسط تیم‌ها رخ می‌دهد هیچ گاه بزرگ نمی‌شوند و یا حتی اشاره‌ای کوچک به آن نمی‌کنند اما کافی است یک داور اشتباه کوچکی در نحوه قضاوتش داشته باشد! متاسفانه این موضوع همچنان ادامه دارد و از مسئولین کمیته انضباطی میخواهم که به فکر راه حل این مشکل باشند. هر چند که امسال نسبت به سال گذشته هجمه علیه داوران کمتر شده اما امیدوارم اعتراضات و فشارها علیه داوران به حداقل خود برسد.

رئیس دپارتمان داوران در پایان گفت: با تلاش‌هایی که از سوی کمیته داوران و در نهایت حمایت فدراسیون رخ داد موفق شدیم از طریق شرکت پاکسان اسپری هایی که در جام جهانی استفاده می‌شد را وارد ایران کنیم که در هفته دهم شاهد استفاده داوران  از این اسپری بودیم. ما قصد داریم تا داوران را تجهیزات کامل و همچنین با علم به روز در اختیار داشته باشیم و با قضاوتشان بر مسابقات فوتبال، شاهد رشد این رشته ورزشی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار