اصفهان؛

نخستین آزمایشگاه حریق کشور در اصفهان راه اندازی می شود

معاون آموزش، پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نخستین آزمایشگاه حریق کشور در اصفهان راه اندازی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، علیرضا یاوری در نشست خبری به مناسبت روز آتش نشانی افزود: این آزمایشگاه را سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با همکاری متخصصان فرانسوی و دانشگاه صنعتی شریف ساخت است.

وی با بیان تاثیر این آزمایشگاه در جلوگیری از حوادث آتش سوزی اظهار کرد: در این آزمایشگاه علت دقیق آتش سوزی ها بررسی می شود.

یاوری تصریح کرد: واحد آموزش آتش نشانی فعالیت های درون سازمانی و برون سازمانی دارد و با آگاهی دادن نکات ایمنی، فرهنگ ایمنی را میان افراد جامعه ترویج می دهد.

وی بازدید از پارک های بازی و بادی و کنترل تجهیزات بازی و حضور در طرح مترو اصفهان برای ایمنی را از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی عنوان کرد.

یاروی گفت: در سال گذشته 360 هزار و 561 نفر-ساعت به صورت برون سازمانی و هزار و 754 نفر ساعت به صورت درون سازمانی در اصفهان آموزش مرتبط با ایمنی و خدمات سازمان آتش نشانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 77 هزار و 710 نفر در ماه رمضان در مساجد آموزش دیدند، افزود: به 458 نفر هم به عنوان آتش نشان داوطلب آموزش داده شد.

یاوری گفت: در سال گذشته 6 هزار و 58 نقشه ساختمانی و دو هزار و 204 نقشه سیستم اعلام حریق بررسی و هفت هزار و 242 مورد بازدید از صنوف انجام شد که این بازدیدها 16 درصد افزایش داشت.

یاوری با تاکید بر اصول ایمنی برای جلوگیری از گازگرفتگی در فصل سرما گفت: در سال 91 تعداد 27 مورد گزارش گازگرفتگی دریافت شد که 42 نفر با حضور امدادگران نجات یافتند و در این حوادث 13 نفر جان باختند.

وی افزود: در سال گذشته 43 گزارش گاز گرفتگی اعلام شد که با حضور ماموران 73 نفر نجات پیدا کردند و در این حوادث 13 نفر فوت کردند.
یاوری در این نشست کتاب های 'اصول ایمنی و روش های اجرایی در تخریب، گودبرداری و عملیات ساختمانی' و 'ایمنی در مراکز تجاری' که بتازگی از سوی سازمان آتش نشانی اصفهان انتشار یافته است را رونمایی کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
با سلام. آزمایشگاه حریق مجهز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیش از 10 سال است که فعالیت می کند و در تمام کشور هم شناخته شده است. می توانید مراجعه کنید به سایت مرکز www.bhrc.ac.ir