گفتگوی تلفنی مرکل و پوتین

رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان بر سر لزوم آماده سازی و اجرای سریع توافقنامه‌های مربوط به بحران گاز مسکو و کیف توافق کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی،  ودفتر مطبوعاتی کرملین روز پنجشنبه از توافق رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان بر سر لزوم آماده سازی و اجرای سریع توافقنامه های مربوط به بحران گاز مسکو و کیف خبر داد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد "ولادیمیر پوتین" و" آنگلا مرکل" ازآماده سازی و اجرای سریع توافقنامه های مرتبط با مشکل گاز اوکراین اعلام حمایت کرده اند. 

مسکو و کمیسیون اروپا هفته گذشته طرحی را در ارتباط با تحویل گاز روسیه به اوکراین ارائه کردند که به موجب آن ، اوکراین باید سه میلیارد و 100 میلیون دلار از بدهی پنج میلیارد و 300 میلیون دلاری گازی خود را به روسیه پرداخت کند و برای تحویل پنج میلیارد مترمکعب گاز به قیمت 385 دلار برای هر هزار مترمکعب مبلغ آن را پیشاپیش بپردازد. 

اوکراین در همین حال خواهان توافق بر سر برنامه بازپرداخت بدهی های این کشور و نیز شرایط و برنامه تحویل گاز در آینده است و بر اصلاح قرارداد کنونی گاز با روسیه تاکید دارد. 

 بنا بر اعلام وزارت انرژی روسیه ، تاریخ نشست سه جانبه برای حل مشکل گاز اوکراین قرار است هفته آینده تعیین شود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار