عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کمبود ویتامین D در کشور بالاست

آریایی نژاد گفت: با توجه به رشد بسیار بالای کمبود ویتامین D در کشور ضرورت دارد برنامه‌ای منسجم و کافی در خصوص غنی‌سازی لبنیات با ویتامین D صورت گیرد.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کمبود ویتامین D در کشور ایران از سایر کشورهای منطقه بالاتر است و این مشکل زنگ خطری برای سلامت نسل‌های آینده جامعه به حساب می‌آید.

وی با  بیان این که سال‌هاست در خصوص مصرف روزانه لبنیات صحبت می‌شود، خاطرنشان کرد: اما با توجه به قیمت بالای این مواد مصرف شیر و سایر محصولات لبنی سال به سال کاهش می‌یابد، ضمن این که کم تحرکی و شیوه غلط زندگی نیز مردم را مستعد فقر ویتامین D کرده است.

وی افزود: البته با توجه به دغدغه‌های پیش آمده در خصوص سلامت لبنیات نیز ناخودآگاه مصرف این مواد تحت‌الشعاع قرار گرفته است به گونه‌ای که باید با اصلاح سلامت مواد لبنی و غنی سازی آن سعی در بازگرداندن اعتماد از دست رفته به جامعه کرد.

وی یادآور شد: ویتامین D یکی از فاکتورهای مهم در رشد قدی استخوان‌هاست و به خصوص کودکان، دانش‌آموزان و زنان باردار گروه‌های اصلی دریافت ویتامین D هستند لذا ضرورت دارد وزارت بهداشت برنامه‌ای منسجم برای تامین نیاز به ویتامین D این افراد داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار