اصفهان؛

افتتاح نخستین استودیوی گردشگری در عروس خانه‎های تاریخی ایران

شهردار کاشان از افتتاح نخستین استدیوی شبکه ملی گردشگری درخانه تاریخی طباطبایی های کاشان عروس خانه های تاریخی ایران طی مراسمی افتتاح شد.

شهردار کاشان در حاشیه مراسم افتتاح این استودیو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: این استدیو با حمایت مالی شهرداری کاشان و همکاری فرمانداری کاشان در کسب مجوز با اعتبار 3میلیارد ريال راه اندازی شد.

سید محمد ناظم رضوی، با اشاره به اجرای برنامه این استدیو به مدت یکسال افزود:هفته ای یک روز به مدت یک ساعت برنامه در این استدیو با اجرای مجری شبکه چهارم سیما "خیام وقار کاشانی" به شیوه فول اچ دی در10 آیتم معرفی مناطق گردشگری کاشان، گزارش و پلاتو، حضورهنرمندان کاشانی ضبط و ساعت 19 هر جمعه از شبکه اصفهان پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه استدیو کاشانه با حضور مهران رجبی پخش می شود تصریح کرد: نخستین استدیوی گردشگری با دو هدف ضبط برنامه گفتگو محور"کاشانه" در راستای معرفی منطقه فرهنگی کاشان، آران و بیدگل، نطنز، نائین، دلیجان و نراق و راه اندازی شبکه ملی گردشگری در خانه تاریخی طباطبایی های کاشان افتتاح شد.

به گفته وی، راه اندازی شبکه ملی گردشگری در کشور با توجه به ظرفیت های ویژه و ظرفیت قوی به لحاظ وجود آثار تاریخی و گردشگری فراوان اصفهان به این استان واگذار شد که در این راستا نخستین استدیوی این شبکه در شهرتاریخی و گردشگری کاشان راه اندازی شد.

شهردار کاشان، در ادامه با اشاره به برگزاری همایش حماسه اردهال با حضور "خانم لاروش" نماینده یونسکو در تهران و "افتخار عارف حسین " رییس موسسه اکو در آستانه مراسم قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال گفت:این مراسم که در میراث معنوی جهانی ثبت شد تنها مراسم شیعی در کشور است که به تاریخ شمسی محاسبه و برگزار می شود.

وی تقارن برگزاری این مراسم با شهادت امام محمد باقر(ع ) و فرزندش سلطانعلی بن باقر(ع ) را حائز اهمیت دانست و گفت: دومین جمعه مهرماه هر سال یادآور این سند تاریخی و حماسی جهاد و شهادت برای منطقه اردهال و کاشان است.

به گفته وی، جایگاه بیش از یکصد بقعه متبرکه امامزادگان در کاشان را نشانه مامن امن و آرام برای فرزندان اهل بیت(ع) در این منطقه شیعی و ولایتمداراست.

گفتنی است؛همایش حماسه اردهال و نشست تبیین گردشگری آیینی مذهبی صنعت فرهنگی گردشگری کاشان با حضور "خانم لاروش" نماینده یونسکو در تهران، "افتخار عارف حسین " رییس موسسه اکو، رسول زرگرپور استاندار اصفهان و مسوولان شهرستان همراه با افتتاح نخستین استدیو گردشگری در خانه تاریخی طباطبایی های کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.