فرشتاپن: در مرزهای اتومبیل رانندگی نکردم

مکس فرشتاپن برای اولین بار در پیست سوزوکا رانندگی کرد. او بعد از تمام شدن تمرین اول عنوان کرد امروز در مرزهای اتومبیل رانندگی نکرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فرشتاپن که بعد از حضور در مسابقات کارتینگ در F3 مسابقه می داد، یک سال بعد از شرکت کردن در این مسابقات وارد فرمول یک شد. مکس ۱۷ ساله برای اولین بار در یک تمرین رسمی در آخر هفته فرمول یک رانندگی کرد.
مکس که آماده می شود نامش در تاریخ رقابت های فرمول یک به عنوان جوان ترین راننده تاریخ ثبت شود، با تورو روسو ۲۲ دور در سوزوکا رانندگی کرد و از دنی کیات راننده تازه کار تیم تنها ۰٫۴ ثانیه کندتر بود.

فرشتاپن گفت: البته که در مرزهای اتومبیل رانندگی نکردم. به جای انجام دادن کارهای دیوانه وار سعی کردم ایمن و مطمئن رانندگی کنم.

وی افزود:برای من مهم این بود که بتوانم دور های زیادی در پیست حضور داشته باشم. فقط دور زدم تا به اتومبیل و پیست عادت کنم. چون سوزوکا پیست راحتی برای رانندگی نیست. اما وقتی در تابلوهای زمانی به تایم خودم نگاه می کردم از کارم راضی بودم.

«بزرگ ترین مجادله این بود که واقعاً با اومبیل رانندگی کنم. با اتومبیل ۲۰۱۲ واقعاً فرق دارد.»
«برای من تجربه جدیدی بود که به نظرم خوب هم تمام شد.»
فرشتاپن همچنین عنوان کرد از کارکرد موتور توربو و پیچیدگی سیستم های وابسته به آن متعجب نشده است.

او ادامه داد: نسل جدید معمولاً با چنین چیزهایی بزرگ می شود. با پلی استیشن چنین بازی هایی را انجام می دهید که باید با دکمه های زیادی هم کار کنید. در اصل چنین چیزهایی را در دنیای روزمره خود تجربه کرده اید.

رفتن از کارتینگ به F3 حمله بزرگ تری برای من به شمار می رفت چون همه چیز را باید از اول یاد می گرفتم. با ترمزها از نو آشنا می شوید و راندن اتومبیل را واقعاً حس می کنید. به طور خلاصه راندن اتومبیل مسابقه ای واقعاً متفاوت است.

فرشتاپن در آخر خاطر نشان کرد:اصل داستان اتومبیل فرمول یک با F3 یکی است. فقط سریع تر است و موتور به شکلی دیگر کار می کند. اما در کل از کارتینگ به فرمولا۳ رفتن خیلی سخت تر بود تا اینکه از فرمولا۳ به فرمول یک رسیدم.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرشتاپن ، اتومبیل ، سوزوکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار