فرمول یک:

روز اول تست‌های بارسلونا/مالدونادو سریع‌ترین راننده پیست بود

در اولین روز تست‌های پیش از آغاز فصل ‫بارسلونا‬، پاستور مالدونادو راننده تیم ‫لوتوس‬ و ‫مرسدس‬ موفق شدند سریع‌ترین زمان را ثبت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مالدونادو که در تمرین‌های صبح دوبار با توقف در پیست موجب شد پرچم‌های قرمز رنگ به نمایش درآیند، عصر روز تست حضوری قوی در پیست داشت. پاستور در حالی که تقریباً یک ساعت به پایان تمرین روز اول زمان باقی مانده بود توانست با زمان ۱.۲۵.۰۱۱ نام خود را به عنوان سریع‌ترین راننده در میدان ثبت کند. مالدونادو با این زمان موفق شد تایمی سریع‌تر از زمان پول‌پوزیشن فصل گذشته گرندپری ‫اسپانیا‬ ثبت کند.

دیگر راننده سریع ، کیمی رایکونن راننده تیم ‫فراری‬ بود. این راننده فنلاندی هم زمان خود را در شرایطی ثبت کرد که یک ساعت به پایان مهلت استفاده از پیست باقی مانده بود. رایکونن در پایان امروز ۰.۱۵۶ ثانیه از مالدونادو کندتر بود.

دنیل ریکاردو زمان زیادی را در گاراژ ‫ردبول‬ سپری کرده بود. اما او به محض حضور در پیست توانست سرعت خود را به نمایش بگذارد. این راننده استرالیایی ردبول با اختلاف ۰.۵۳۶ ثانیه در رده سوم جدول زمان‌های سریع قرار گرفت.

بعدازظهر هم سرجیو پرز با اتومبیل فصل گذشته ‫فورس‌ایندیا‬ توانست با اختلاف ۱.۶ ثانیه در رده چهارم حضور داشته باشد. بعد از او فلیپه نصر از چهره‌های جتجالی روز در رده پنجم دیده شد.

فلیپه نصر که در تمرین‌های صبح در رده اول حضور داشت، عصر امروز در پنجمین پیچ پیست ‫کاتالونیا‬ با سوزی ولف راننده تیم ‫ویلیامز‬ برخورد کرد و خسارت زیادی به اتومبیل خود وارد آورد. اما با وجود این خسارت، ‫سائوبر‬ توانست دوباره اتومبیل او را برای حضور در ادامه تمرین‌های روز آماده کند و فلیپه در دقایق پایانی باری دیگر در پیست دیده شد. نصر با اختلاف ۲.۲ ثانیه‌ای در رده پنجم قرار گرفت.

مکس فرشتاپن راننده جوان تیم ‫توروروسو‬ ۹۴ دور در پیست دیده شد و بدین‌ترتیب پرکارترین راننده لغب گرفت. او در پایان روز در رده ششم جایی برای خود دست و پا کرد.

‫مک‌لارن‬ با امیدهای فراوانی در پیست حضور داشت. اما جنسون باتن به دلیل مشکل MGU-K پس از ۲۱ دور از پیست خارج شد. با این وجود باتن توانست هفتمین زمان سریع پیست را در اختیار داشته باشد. طبق خبری که مک‌لارن منتشر کرد، این قطعه باید از نو طراحی شود و قطعه جدید هم شنبه به دست تیم می‌رسد. هنوز مشخص نیست مک‌لارن برای فردا در تست خود چه برنامه‌ای دارد.

اما خوش‌شانس‌ترین راننده پاسکال ورلین بود. او به دلیل پرداخت نشدن پول موتورهای مرسدس از سوی فورس‌ایندیا، شانس حضور در پشت فرمان اتومبیل‌های این تیم هندی را داشت. اما این راننده مرسدس به دلیل وضعیت نه چندان خوب روزبرگ و همیلتون ساعاتی بعد پشت فرمان اتومبیل مرسدس دیده شد و برنامه تست این تیم را پیش برد.

ویلیامز هم با سوزی ولف روز خوبی را سپری می‌کرد. سوزی که تا قبل از برخورد با نصر بیشترین حضور را در پیست داشت، بعد از دو ساعت سپری شدن مراحل تعمیرات اتومبیلش توانست ۸۶ دور با ویلیامز خود در کاتالونیا براند. نام او به عنوان دومین راننده پرکار در اولین روز تست ثبت شد. البته لازم به ذکر است که ولف با اختلاف ۴.۳ ثانیه‌ای به عنوان دهمین راننده سریع، روز خود را به پایان رساند.

لوئیس همیلتون با تب ۳۸ به محل برگزاری تست آمد و با این وجود در تست حضور داشت. اما این راننده قهرمان مرسدس بعد از فقط ۱۱ دور به دلیل وضعیت نه چندان خوب جسمی خود از اتومبیل خود پیاده شد و روز را ناتمام گذاشت. بعد از جدایی مرسدس، این تیم اعلام کرد به دلیل اینکه نیکو روزبرگ هم از ناحیه گردن احساس درد می‌کند، ورلین را به جای او به میدان فرستاده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار