انتشار قوانین مربوط به سیستم ایمنی اتومبیل فرمول یک

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی قوانین مربوط به سیستم اتومبیل مجازی (VSC) را منتشر کرد. این سیستم قرار است در فصل ۲۰۱۵ اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران سیستم اتومبیل مجازی در حقیقت بعد از تصادف هولناک ژول بیانکی در گرندپری ‫‏ژاپن‬ بر سر زبان‌ها آمد. از آن پس تا امروز این سیستم مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر می‌گذاشت.

این سیستم در گرندپری‌های پایانی فصل گذشته به معرض آزمایش گذاشته شد و بعد از مشخص شدن ایراداتش، قوانین مربوط به استفاده از آن هم منتشر شد.

تبصره‌های مربوط به استفاده از سیستم اتومبیل ایمنی مجازی در ماده ۴۱ قانون ورزش‌های موتوری قرار گرفته است. طبق این تبصره‌ها، در مواقعی که حضور اتومبیل ایمنی در پیست لازم نباشد و در سکتورهایی که دو پرچم زردرنگ به نمایش درآید، ‎VSC‬ وارد مدار خواهد شد.

رانندگان از طریق تابلوهای ‪‎LED‬ کنار پیست که حروف VSC در آنها به نمایش درآمده، متوجه وارد مدار شدن این سیستم می‌شوند. در مواقعی که سیستم اتومبیل ایمنی مجازی وارد مدار شده، رانندگان فقط برای تعویض تایرهای اتومبیل خود می‌توانند به Pit بروند و به غیر از آن اجازه حضور در این منطقه را ندارند.

از طرفی دیگر، رانندگان باید به زمان‌ پیشنهادی فدراسیون جهانی برای عبور از سکتور مورد نظر توجه داشته باشند.
رانندگانی که به سرعت و زمان پیشنهادی فدراسیون جهانی در سکتور مورد نظر بی توجه باشند، از سوی کمیسرهای رقابت مجازات خواهند شد.

هر زمانی که مدیر رقابت باور داشته باشد ایمنی باری دیگر در سکتور مورد نظر برقرارشده،برداشته‌شدن محدودیت VSC را به رانندگان اعلام می‌کند.   
۱۰-۱۵ ثانیه بعد از اطلاع‌رسانی مدیر رقابت حروف VSC در تابلوهای LED کنار پیست، به چراغ‌های سبز رنگ تغییر شکل می‌دهند.

از طریق این سیستم سکتورهای مدیر رقابت درباره سکتورهای خطرناک به رانندگان هشدار می‌دهد و رانندگان باید طبق حداقل سرعت پیشنهادی فدراسیون جهانی در آن منطقه رانندگی کنند.

برچسب ها: فرمول یک ، مرسدس ، ردبول ، فراری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار