داود اوغلو در مصاحبه با سی ان ان؛

ترکیه برای اعزام نیروی زمینی به سوریه اعلام آمادگی کرد

داوداوغلو:ما آماده هستیم که هر کاری که لازم است را انجام دهیم ، به شرط آنکه یک راهبرد مشخص برای بعد از داعش وجود داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ احمد داوداوغلو تاکید کرد،اطمینان داریم مرزهای ما با سوریه امن است.ما نمی خواهیم مرزهایمان جولانگاه فعالیت گروههای تروریستی شود.

داود اوغلو مدعی شد برای ترکیه هیچ تفاوتی بین سوریه قبل از داعش و بعد از داعش وجود ندارد . منظور او لزوم کناره گیری اسد از قدرت بود. وی در مورد ائتلاف داعش خاطر نشان ساخت این ائتلاف لازم ولی برای پیروزی ناکافی است.

داود اوغلو به امانپور متذکر شد اگر داعش از بین برود ، گروه دیگری جای داعش را خواهد گرفت. پس برای جلوگیری از این اتفاق باید یک راهبرد جامع ، فراگیر ، استراتژیک و ترکیبی باشد. این راهبرد برای مجازات آنها ، اقناع افکار عمومی ، و از بین بردن تهدیدات تروریستی در آینده است.

او در اظهار نظری عجیب اقدامات دولت سوریه ، را جنایت وحشیانه خواند . اما توضیح نداد حمایت های ترکیه از داعش ، چه نام دارد.
"اوغلو" گفت ترکیه خواهان منطقه پرواز ممنوع است و مایل است مرزش ، امن باشد.

او گفت ما هر کاری بتوانیم برای کمک به اهالی کوبانی می کنیم ، برای ترکیه فرقی ندارد انها کرد ، ترکمن و یا عرب باشند ؛ زیرا آنها خواهران و برادران ما هستند. نخست وزیر ترکیه در اظهار نظری مداخله جویانه ، کمک به اهالی کوبانی را مشروط به مجوز برای ترکیه جهت دخالت در کل سوریه نمود. داود اوغلو گفت به ما می گویند مرزهای ترکیه کنترل نمی شود . چگونه هم مرز را کنترل کنیم و هم مامن آوارگان بیشماری باشیم که تعدادشان به 180 هزار نفر می رسد؟ وزیر خارجه سابق ترکیه بار دیگر در اظهار نظری بی پایه و اساس مدعی شد نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. او البته برای اتهامات خود بر ضد نظام سوریه سند و مدرکی ارائه نکرد. همچنین مدعی شد ترکیه بارها به غرب در مورد شیوع افراط گرایی در منطقه هشدار داده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار