سرپرست وزارت علوم:

سهم ما در تولید علم جهانی بیش از جمعیت ما است

نجفی گفت: با توجه به رشد علمی که در کشور صورت گرفته هم اکنون سهم ما در تولید علم جهانی بیش از جمعیت ما است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور که در سالن علامه دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنرانی گفت: دانشگاه مرکز علم و معرفت و محفل نقد و تحلیل مسائل کشور است و به همین جهت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به تعداد دانشجویان در سال تحصیلی جدید که در دانشگاه‌ها جذب شده‌اند؛ اشاره کرد و گفت: از میان 4 میلیون و 685 دانشجو 15 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی، 65 درصد در مقطع کارشناسی، 20 درصد در مقطع کاردانی جذب دانشگاه‌ها شدند که از این تعداد 45 درصد از دانشجویان در رشته‌های مربوط به علوم انسانی، 34 درصد در رشته های فنی و 21 درصد در 4 گروه دیگر آموزشی هستند.

وی اظهار داشت: 771 موسسه دارای مجوز، 327 انجمن علمی، 154 قطب علمی، 34 پارک علم و فناوری، 153 مرکز رشد، 3 هزار و 400 واحد فناوری و شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که  22 هزار دانشجو در بخش واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه  به سهم تولید علم جهانی اشاره کرد و گفت: سهم ما در تولید علم جهانی بیش از جمعیت ما است چنانچه در زمینه سلول های بنیادی رتبه دوم منطقه و رتبه 28 جهانی و در زمینه هوا و فضا رتبه اول منطقه را کسب کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: براساس رتبه بندی اعلام شده در سال جدید دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان جزء دانشگاه‌های برتر کشور و براساس رتبه بندی شانگهای 5 دانشگاه برتر کشور معرفی شدند چنانچه 10 نفر از اساتید نیز در لیست پر استناد ترین پژوهشگران جهان قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.